Simon Holmqvist har skrivit en artikel som handlar om hopp.
https://nordfront.se/svartpillra-inte-undergangen
Hans tankar om orsakerna till förändringarna handlar fortfarande om inkompetens:
Citat:
Jag tillhör inte heller dem som tror att globalisterna har skapat denna situation i någon slags list för att medvetet sänka vår levnadsstandard. Det är bara att titta på våra politiker i Europa, Storbritannien och USA. Det är inga imponerande figurer direkt. Inte ens de sedvanliga ”deep state”-makthavarna verkar ha mycket att komma med, såsom höga chefer inom bankväldet, militären och diverse underrättelsetjänster, jämfört med deras föregångare från Kalla krigets dagar. Detta kanske är en smakfråga och vissa kanske menar att exempelvis Sverige och USA styrs av väldigt kompetenta människor, om än i skuggorna. Men jag upplever det som att kvalitén på makthavare i vår värld aldrig varit lägre.
Makthavarna tycks endast gå på ren indignation, först gällande den så kallade coronapandmin (där Sverige trots allt tillhörde de mest återhållsamma av länder) och sedan i utförandet av ekonomikriget mot Ryssland. Ingen särskild cynisk kalkylering, ingen förmåga till att omvärdera situationen, pausa och tänka om med ny taktik när den första misslyckades. Att världen runtomkring dem faller samman tycks inte bry dem nämnvärt, utan de försöker bara med samma fast bara lite mer varje gång.
Han påstår att världsordningen håller på att gå under och att det var"pandemin" som startade det, som exempel på den stundande undergången ska man kika på USA och en viss dokumentär:
Citat:
Coronapandemin blev verkligen början på denna världsordnings undergång och det är inte svårt att förstå varför. Ta bara USA som exempel och dokumentären ”What Is A Woman”, som vi bland annat diskuterat i Radio Nordfront.
Det ges inga egentliga belägg för den bild man vill sprida. Det kan inte finnas någon planering bakom det som nu sker eftersom ledarna är inkompetenta, stollerierna i USA når nya höjder, alltså är världsordningen på väg att falla och "pandemin" var början på det hela.
Jag uppfattar det här som uttryck för ett önsketänkande, där man hellre orienterar sig efter den karta man själv tillverkat än terrängen, en terräng som man inte verkar vara nämnvärt intresserad av att undersöka.