2022-07-31, 11:54
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schulman69
De kan inte klandras för det som händer i berusat eller psykotisk tillstånd de behöver vård ej straff kanske du själv en dag tappar det och då vill du säkert ha en kram istället för en batong i huvudet

De har eget ansvar för deras medvetna livsval som går ut över hederligt folk. Även i fallet med psykisk sjukdom, är det aldrig värt att hederligt folk drabbas framför berörd person i fråga. Jag föreslår att du håller tyst om du inte förstår hur verkligheten fungerar.
Citera
2022-07-31, 11:54
Medlem
.ANDERSs avatar
Citat:
De kan inte klandras för det som händer i berusat eller psykotisk tillstånd de behöver vård ej straff kanske du själv en dag tappar det och då vill du säkert ha en kram istället för en batong i huvudet
Vem är ansvarig för sina handlingar i berusat tillstånd? Du får gärna berätta.
Citera
2022-07-31, 11:56
Medlem
Citat:

Helt fel.
Citera
2022-07-31, 11:58
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redeyire
Det är ju ovanligt, så detta är en sådan avvikelse.

Vilken tur att det inte hände någon oskyldig. Nu kan alla gå vidare.

Det är väl ändå likt det där som hände i USA som startade skiten med BLM. En påverkad person som utåtagerar så polisen får ingripa och personen dör främst pga drogerna men folk skyller på ordningsmakten. Hade personen inte varit drogad eller skött sig så hade inget inträffat och personerna levt
Citera
2022-07-31, 12:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .ANDERS
Vem är ansvarig för sina handlingar i berusat tillstånd? Du får gärna berätta.

Det är samhällets svar som skapar problem en inte berusningen
Citera
2022-07-31, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Kca1988 på flashback var en av de första som såg honom och borde ha ringt 112 och stannat tills polisen dyker upp.

Kca1988 bär hans död på sitt samvete.

Nu var du väldigt snar till fördömande må jag säga. Hur tror du dig veta att Kca 1988 stod på samma perrong, och kan stanna där eller följa efter? När jag läste inlägget från Kca, där denne skrev " vid" Gamla stan tänkte jag att Kca passerade i ett annat tåg, och såg personen i sjukhuskläderna från sin position där. Ringer och larmar och upplyser om riktningen Skarpnäck. Jag tänkte mer att Kca var en rådig person. Du tänker tydligtvis helt tvärtom du.
Citera
2022-07-31, 12:02
Medlem
borgir82s avatar
Vem är mannen? Vet någon namn och ålder?
Citera
2022-07-31, 12:06
Medlem
Lepekas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av borgir82
Vem är mannen? Vet någon namn och ålder?

Inte ännu men det dröjer nog inte länge tills vi får veta mera.
Citera
2022-07-31, 12:09
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
Man har i minnet ( liksom väktarna) att folk blivit puttade ner på spåret.

Jag vet inte vad väktarna ”hade i minnet”, och i vilken utsträckning det påverkat ingripandet. Det vet naturligtvis inte du heller.
Citera
2022-07-31, 12:10
Medlem
Citat:

GM har sannolikt genom eget val på något sätt intagit substanser som påverkat omdömet och gjort honom aggressiv. Att han sedan gör motstånd vid försök att omhänderta honom ledde till hans död.

Grundorsaken till dödsfallet är alltså hans egna val och gärningar som ledde fram till ingripandet, hade han varit skötsam hade han inte dött. Sluta skylla på de som skyddar allmänheten när slödder råkar stryka med då de gör motstånd. Att GM dog kan måhända vara tragiskt för vänner och nära anhöriga, men en välsignelse för samhället i stort. En våldsam parasit mindre.
Citera
2022-07-31, 12:12
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Jag vet inte vad väktarna ”hade i minnet”, och i vilken utsträckning det påverkat ingripandet. Det vet naturligtvis inte du heller.

Nä…. så varför denna kommentar? Samhällsdebatten och media påverkar. Det måste även du förstå
Citera
2022-07-31, 12:12
Medlem
Väktarna som dödade mannen är tagna ur tjänst i väntan på utredning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in