2022-07-31, 01:20
  #191737
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
I baltikum förstår man att stödja Ukraina är att stödja sig själv. Ryssland måste stoppas i Ukraina för mördarna har inga planer på att inte fortsätta.

https://www.polskieradio.pl/398/7856/Artykul/3011482,%D0%9B%D0%B8%D1%82%D0%B2%D0%B0-%D0%BD%D0%B0%D0%B4%D0%B0%D1%81%D1%82%D1%8C-%D0%A3%D0%BA%D1%80 %D0%B0%D1%97%D0%BD%D1%96-%D0%B4%D0%BE%D0%B4%D0%B0%D1%82%D0%BA%D0%BE%D0%B2%D 1%96-%D0%B1%D1%80%D0%BE%D 0%BD%D0%B5%D1%82%D1%80%D0%B0%D0%BD%D1%81%D0%BF%D0% BE%D1%80%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%B8-%D0%9C113
Så sant. Instämmer. Ryssland måste stoppas.
Citera
2022-07-31, 01:22
  #191738
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Sades det? Vad jag kommer ihåg så sades det att sanktionerna snabbt skulle knäcka Ryssland, gick inget vidare…

Från februari o experten sa det kunde ta år för sanktioner att verka...

https://www.nbcnews.com/news/us-news/russia-sanctions-are-big-deal-experts-say-effects-take-years-rcna17380

Ekonomiska sanktioner är ju i sin natur långsiktiga o förändrar inte den militära förmågan snabbt. Men ryZZland har tex svårt bygga stridsvagnar utan västs komponenter.

Skönt slippa ryzzka turister dock.
Citera
2022-07-31, 01:24
  #191739
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Hur ska världen agera nu. Ska man hantera ryssland som en Terrorist stat eller som en Failed state?

https://t.me/OP_UA/7178

Personligen tror jag att det är bättre att hantera det som en Terrorist stat och isolera landet helt.

Allt är ju på ukrainska?
Citera
2022-07-31, 01:24
  #191740
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
Ryss-skräcken sitter hårt i benmärgen hos många märker jag. Men varför?

En av dina rysskompisar här länkade igår till några bilder på offren från det ryska massmordet på krigsfångar i Olenivka. Många av dem var "ofullständiga" människor, för att utrycka det milt.

Personer som är kapabla att göra så här mot försvarslösa krigsfångar, dvs bränna dem levande, är ju inget man vill ha i sitt land. Eller ens ha i Europa.

De hör hemma i en förseglad grotta.


Detta var dessutom ingen engångsföreteelse. Vi har ju också t.ex Butja:

Citat:
Bucha massacre

According to the mayor and other local authorities, approximately 1,300 bodies have been recovered from the town and surrounding areas, including 31 children. Photos showed corpses of civilians, lined up with their hands bound behind their backs, shot at point-blank range, which ostensibly gave proof that summary executions had taken place. An inquiry by Radio Free Europe reported the use of a basement beneath a campground as a torture chamber. Many bodies were found mutilated and burnt, and girls as young as fourteen reported being raped by Russian soldiers.

https://en.wikipedia.org/wiki/Bucha_massacre

Efter Sovjetunionens fall var rysskräcken på väg att bli botad. Men i år har den kommit tillbaka, och är nog starkare än på mycket länge. Och så kommer det nog att förbli i åtminstone 50 år framöver.
Citera
2022-07-31, 01:24
  #191741
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av OlofRen
Hur ska världen agera nu. Ska man hantera ryssland som en Terrorist stat eller som en Failed state?

https://t.me/OP_UA/7178

Personligen tror jag att det är bättre att hantera det som en Terrorist stat och isolera landet helt.

Klipp alla diplomatiska förbindelser.

Förbjud alla visum.

Skicka ut alla företag som tillåter pengaflöden till fitt-ryssland, alla företag där man kan transferera några euros eller USD. UT MED DOM!

Och, naturligtvis, kartlägga och bojkotta alla företag som ens har ett litet lillfinger kvar i den ryska grytan. Häng upp idioterna på internet så att vi vet vilka företag som vi inte ska handla av.
Citera
2022-07-31, 01:29
  #191742
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Inte nu längre.

Tattarcirkus och clownarmé som inte ens klarar av ett gäng Ukrainska amatörer, som tydligen dör i flugor.

Nej, den ryss-skräcken dog i slutet på februari 2022.

Var lugn. Vintern närmar sig och energipriset fortsätter att stiga och då får vi se om det går lika bra för Ukraina som nu.

Jag tror vad du och alla andra säger nu kommer att få äta upp det senare.
Citera
2022-07-31, 01:29
  #191743
Medlem
raskenss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Klipp alla diplomatiska förbindelser.

Förbjud alla visum.

Skicka ut alla företag som tillåter pengaflöden till fitt-ryssland, alla företag där man kan transferera några euros eller USD. UT MED DOM!

Och, naturligtvis, kartlägga och bojkotta alla företag som ens har ett litet lillfinger kvar i den ryska grytan. Häng upp idioterna på internet så att vi vet vilka företag som vi inte ska handla av.

Det kanske kommer gå mot samma isolering som under kalla kriget. I princip var det omöjligt atg resa från sovet. Var du ryss i sverige så var du satt under säpos granskning.
Citera
2022-07-31, 01:31
  #191744
Medlem
SpOeNdis avatar
Nova Khakovka bridge working under heavy traffic

No SHORADs visible , Buk s can be nearby
No Ukrop arty threat in 40-50 km range, no excuse not to reinforce

https://t.me/missilesnukes/3760
Citera
2022-07-31, 01:32
  #191745
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Vänta till vintern närmar sig och energipriset fortsätter stiga…då kommer den ekonomiska situationen för de stödjande länderna att bli svårare.

Japp men den kommer alla fall bli värre för Ryssland vi i väst styr världen och det är just det Ryssland och kina hatar dom är helt underlägsna. Vi vinner hur dom än gör. Ukraina kommer sparka ut Ryssland ur Ukraina det kommer ta tid men dom kommer vinna. Sedan ligger Ryssland riktigt illa till
Citera
2022-07-31, 01:33
  #191746
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av nepodsladen
Var lugn. Vintern närmar sig och energipriset fortsätter att stiga och då får vi se om det går lika bra för Ukraina som nu.

Jag tror vad du och alla andra säger nu kommer att få äta upp det senare.

Inte fan finns det kvar någon ryzz-skräck, i varje fall.

Möjligtvis hån och förakt.

Vilket gäller alla pro-ryzzka putin-runkare i tråden som fortfarande tror på att Ryssarna kommer att vinna kriget.

Helt befängt.
Citera
2022-07-31, 01:33
  #191747
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Klipp alla diplomatiska förbindelser.

Förbjud alla visum.

Skicka ut alla företag som tillåter pengaflöden till fitt-ryssland, alla företag där man kan transferera några euros eller USD. UT MED DOM!

Och, naturligtvis, kartlägga och bojkotta alla företag som ens har ett litet lillfinger kvar i den ryska grytan. Häng upp idioterna på internet så att vi vet vilka företag som vi inte ska handla av.

Kan vi inte iaf låtsas behålla de diplomatiska banden? Även vår underrättelseverksamhet är hyfsat beroende av dem…

Resten tycker jag vi borde kört för länge sen.
Citera
2022-07-31, 01:36
  #191748
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Det kanske kommer gå mot samma isolering som under kalla kriget. I princip var det omöjligt att resa från sovet. Var du ryss i sverige så var du satt under säpos granskning.

Det är bara att hoppas. Vill gärna se piss-ryzzarna som skumpat omkring i 10 timmar i en skitig gammal buss, för att komma fram till den första finska gränsstaden - och upptäcka att deras Rubel är helt värdelös.....!! Att finnarna inte säljer vare sig motorolja, reservdelar, krockkuddar eller nåt annat av värde i Ryssland utan lite kargt hänvisar (på sjungande finlandssvenska) till "restriktioooner".....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in