Citat:
Ursprungligen postat av
LaVerdadTodo
F.d. hjältar menar du väl. Att ryssarna på det mest spektakulära sättet skulle göra sig av med soldater man har torterat för att följa detta är inte speciellt trovärdigt. Varför inte låta dem dö av sina skador? De överlevande lär väl ha något att berätta i det avseendet. Varför låta dem leva?. Eller den än mer skruvade förklaringen att lokalerna man höll fångarna i var utdömda och att Wagner tillskansat sig medlen till nya och nu var tvungna att göra sig av med fångarna.
Du måste förstå att sådana förklaringar inte väger speciellt tunga. Inte heller att ryssarna är orcher som gjort detta p.g.a. någon sorts diabolisk plan då fångarna faktiskt är mer värda levande än döda.
Däremot kan man tänka sig en frustrerad och nedslagen ukrainsk armé i moralupplösning efter att saker som Kherson-offensiven slutligen förklarats omöjlig. Att man gör detta för att ställa till det för ryssarna främst vilket det blir nu när man troligtvis måste flytta alla fångar som man håller i ockuperat område till säkrare förvaring. Det går också tänka sig att man vill tysta vittnen. Särskilt nu när flera videor börjat publicerats med Azov-fångarnas vittnesmål.
Med tanke på tidigare händelser så tror jag nog att Kiev känner sig ganska säkra på att en "oberoende" utredning inte kommer att leda till något åtminstone inte för Kievs del.
Där står jag och jag erkänner att jag inte kan säga något säkert. Jag vill ha en utredning och se fler belägg åt något håll för att säga något. Men jag kan säga så mycket att man får svårt att övertyga mig om ryssarnas skuld med de argument Kiev fört fram.
har du fortfarande problem med din läsförståelse????
Rysk ambassad: Häng azovsoldaterna
Soldater från det ukrainska Azovregementet bör hängas, twittrar den ryska ambassaden i Storbritannien.
"Azovmilitärer förtjänar avrättning, men inte genom skjutning utan genom hängning, eftersom de inte är riktiga soldater. De förtjänar en förödmjukande död", skriver ambassaden i sin tweet.
Inlägget har försetts med en varningstext från Twitter, eftersom den enligt plattformen bryter mot reglerna om hatinlägg. Det har trots regelbrottet inte tagits bort med hänvisning till att det kan vara i allmänhetens intresse att ta del av den.
Det beryktade Azovregementet har hyllats för sina stridsinsatser, framför allt under Rysslands attacker mot stålverket Azovstal i Mariupol. Gruppen bildades 2014 i samband med krigsutbrottet och upptogs senare i Ukrainas reguljära styrkor.
Bland grundarna fanns ett antal högerextremister och nynazister och regementet har därför använts flitigt i rysk propaganda som bevis för att Ukraina styrs av nazister..
Källa svt se