2022-07-31, 00:06
  #191689
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Om tre veckor kommer vi sitta här i denna besudlade tråd och prata om faktum; ryssarna har intagit Kramatorsk, Bakhmut och Slovayansk. Det kommer dö ett par hundra ryssar och ett par tusen ukrainare. Men svenska anal-liberala radhusråttor kommer i denna tråd fortsätta gläfsa om "mongolryssens" värdelöshet.

Kom ihåg var ni först läste detta.


Putinister har drömt om seger sedan de fick hurrarop när den funktionsutmanade makten Ryssland gick för att ockupera Kiev. Din frustration är förståeligt.
Citera
2022-07-31, 00:06
  #191690
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OtherBarry
Klickar inte på länken men ryssen har ju bevisligen problem att ens träffa en 14ha stor ö så ger inte så mycket för deras precision...

Precis, det är därför Simon Ostrovsky i ett nyligt reportage förfärades över den ryska träffsäkerheten i Nikolayev. Varför ljuger ni hela tiden, vad får ni ut av det.
Citera
2022-07-31, 00:06
  #191691
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Om tre veckor kommer vi sitta här i denna besudlade tråd och prata om faktum; ryssarna har intagit Kramatorsk, Bakhmut och Slovayansk. Det kommer dö ett par hundra ryssar och ett par tusen ukrainare. Men svenska anal-liberala radhusråttor kommer i denna tråd fortsätta gläfsa om "mongolryssens" värdelöshet.

Kom ihåg var ni först läste detta.

Få se nu.

Det var du som hintade om att piss-ryzzarna skulle inta Ukraina på tre dagar?

Sen hintade du om att piss-ryzzarna skulle inta Kiev innan den 15 mars?

Och Mariupol?

Nu Kramatorsk, Bakhmut och Slovayansk innan vi bläddrar förbi sista augusti.

*suck

Med vilka styrkor då? Bottenskrapet som Fitt-ryssen försöker få fram genom det nationella direktivet att alla regioner ska bidra med 400 fräscha kanonmatsrekryter?

Det är ju fan värre än det svenska Rote-systemet på 1700-talet. Då fick ju bönderna betalt, åtminstone.
Citera
2022-07-31, 00:08
  #191692
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Vad menar du nu?

Ingenting av det som du länkar till bidrar till att skapa en insikt i den svenska elproduktionens beroende av rysk naturgas.

Fram med underlag nu!

Vi kan att säga att till ungefär 1% av vårt energibehov KAN eventuellt komma från Ryssland.

Naturgasimporten står för ungefär 3% (inräknat LNG).

Av dessa så kommer 30% av LNG via Ryssland, så ganska troligt Rysk gas.

Via ledningarna till Danmark så vet man inte, men europeiska gasen innan kriget var 40% rysk.

Så vi kan säga -35% rysk gas (30% LNG/40% rör).

Och 35% av de totalt 3% gas i elbehovet blir ungefär upp till max 1% Ryssland.
Citera
2022-07-31, 00:08
  #191693
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Precis, det är därför Simon Ostrovsky i ett nyligt reportage förfärades över den ryska träffsäkerheten i Nikolayev. Varför ljuger ni hela tiden, vad får ni ut av det.

Trycker man in 2 miljoner granater på ett ukrainskt dagis så måste man ju naturligtvis träffa, till slut.
Citera
2022-07-31, 00:09
  #191694
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Ryssarna fortsätter med sina förödande missilattacker mot ukrainska förband. Här målstyrda robotar som utplånar soldater från ukrainska 110 och 14-brigaden. Det kostar på att kriga för den anal-liberala världsordningen. Det som skänker extra groteskhet till det hela är alla dessa sinnessjuka svenska som sitter i sina mögliga radhus, knarkar CIA-propaganda och hejar på den USA-understödda slakten av ukrainska män.

Länk: https://t.me/asbmil/3424

Hur vet man att detta stämmer? Man ser inte en enda ukrainsk soldat på videofilmerna.

Det här kan vara lika uppdiktat som de gånger ryssarna låtsats att de sprängt HIMARS.
Citera
2022-07-31, 00:12
  #191695
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av hemvandaren
Vi kan att säga att till ungefär 1% av vårt energibehov KAN eventuellt komma från Ryssland.

Naturgasimporten står för ungefär 3% (inräknat LNG).

Av dessa så kommer 30% av LNG via Ryssland, så ganska troligt Rysk gas.

Via ledningarna till Danmark så vet man inte, men europeiska gasen innan kriget var 40% rysk.

Så vi kan säga -35% rysk gas (30% LNG/40% rör).

Och 35% av de totalt 3% gas i elbehovet blir ungefär upp till max 1% Ryssland.

Fast.

Nu var det tal om svensk elproduktion.

Inte om naturgasimport på marginalen till några jävla fabriker av konstgödsel.

Svaret är mig skyldigt, för idioten som hävdade att bristen på rysk naturgas skulle drabba hens elräkningar i skåne - HUR FAN DÅ!?!?!?!
Citera
2022-07-31, 00:12
  #191696
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Hur vet man att detta stämmer? Man ser inte en enda ukrainsk soldat på videofilmerna.

Det här kan vara lika uppdiktat som de gånger ryssarna låtsats att de sprängt HIMARS.

Vi vet inte, precis som vi inte vet vem som sprängde Azov/CIA/Hollywoodnazisterna i bitar. De enda som sysslar med definitiva slutsatser i detta kriget är ni anal-liberaler/ukrainadårar.
Citera
2022-07-31, 00:13
  #191697
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
"Ett övermått av moralisk indignation är alltid misstänkt i sig"

- Karin Boye, någon gång på 30-talet. Ett mycket sant uttalande.

Om man har varit med tidigare så känner man ju igen den här uppumpade Harmageddon-mixen av moralism, demokrati/diktatur och ymnigt lödder, och man vet kanske att sådant här inte alltid är vad det ser ut att vara. Att sälja in ett krig är en konstart i sig och numera har PR-branschen mycket större utrymme i media och journalistik än de hade förr. Ukrainakonflikten är verligen inte så unik som media framställer den, och inte heller unikt rysk - men det är lättare att uppfatta om man varit med ett tag och är van vid att ställa litet egna frågor till materialet.
Jag är faktiskt lite osäker på om du vill påskina att jag inte är bekant med konceptet sedan tidigare, eller om du syftar på populasen rent allmänt. Det som sticker mig i ögonen i dag är hur unison och välkoordinerad propagandafanfaren är, trots en uppsjö varierande källor.

När Baudrillard skrev The Gulf War Did Not Take Place var hans viktigaste tes att Gulfkriget lika gärna kunde vara en simulering eftersom allt vi fick veta kom från en handfull auktoriserade amerikanska journalister och något TV-team som gjorde sitt yttersta för att framställa hela kriget som en rakknivsvass amerikansk specialoperation. Nästan inga bilder på döda. Resultatet: overkligt. I dag är det inte längre så — material finns överallt, men tolkningen i våra media är oftast magistral och tonen docerande. Till detta kommer saker som Zelensky-reportaget i Vogue. Det känns som en bisarr spegelbild av Nixon och kriget i Vietnam, minus anti-krigsdemonstrationerna. Nu vill alla ha Kriget.
Citera
2022-07-31, 00:15
  #191698
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Trycker man in 2 miljoner granater på ett ukrainskt dagis så måste man ju naturligtvis träffa, till slut.

Ja, men just den granat som träffade var ju väldigt träffsäker, så klart.
Citera
2022-07-31, 00:18
  #191699
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Vi vet inte, precis som vi inte vet vem som sprängde Azov/CIA/Hollywoodnazisterna i bitar. De enda som sysslar med definitiva slutsatser i detta kriget är ni anal-liberaler/ukrainadårar.

Fast skillnaden är att ryssarna är patologiska mytomaner som ljuger om i stort sett allt. För ryssarna är lögnen ett krigsvapen. Därför finns det väldigt goda skäl att ifrågasätta även detta.


Citat:
"Ryssland har inte invaderat Ukraina." (sagt av mytomanen Lavrov mitt under pågående invasion)

Citera
2022-07-31, 00:18
  #191700
Medlem
HomoDeuss avatar
Borde det inte vara HIMARS-timme snart? Vill se lite orchlador brinna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in