2022-07-30, 23:13
  #191641
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Komiskt sätt att argumentera på. För det första, jo, du skulle bli dömd då. För det andra så leder det sättet att tänka generellt inte till att saker blir bättre, utan till en negativ spiral där olika sidor provocerar vandra tills allt av värde är söndertrasat (i värsta fall kärnvapenkrig). Hade Ukraina insett att man är granne med Ryssland om måste ha någon sorts relation med dem så hade detta inte hänt.

Ta och åk till kriget i Ukraina och ta ut din aggression där så slipper vi dig, förhoppningsvis för alltid.

Inte alls.

När jag - rent hypotetiskt - stuckit ut ditt öga och slagit ut dina framtänder, så kan du ju försöka kravla tillbaka upp i en position där du ska försöka angripa mig. Där slutar din negativa spiral, för gott.

Fortsätter du att argumentera så blir det lite Monty Python över det hela.

https://www.youtube.com/watch?v=ZmInkxbvlCs

Om du fattar.

Och nej, nödvärnsrätten ger mig rätt att använda våld som annars är olagligt, för att försvara mig.

Rätten till självförsvar är odiskutabel. Men man får naturligtvis vara lite försiktig, "återhållsam".

Han som slog biltjyven 20 ggr med en integralhjälm, och gjorde honom till en grönsak resten för livet, åkte naturligtvis dit.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fangelse-for-man-som-misshandlade-biltjuv/

Men han hade inte koll på "nyanserna" i nödvärnsrätten. Vilket jag har.

Så, jo. Allt blir bättre om vi motar ondskan i grind. Gör angriparen obrukbar, i indisponibelt skick.

Det funkar, både på mikro- och makronivå. Ju snabbare ryzz-helvetet begriper detta, desto snabbare slutar spiralen.
Citera
2022-07-30, 23:13
  #191642
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Du har nog rätt. Det finns all anledning att sätta lite griller i huvudet på grisarna genom att testa deras beredskap och respons på helt öppna angreppspunkter. Man gissar ju att satelliterna har noga koll på grisarnas truppförflyttningar ifall de reagerar på ett eller annat sätt.
Man kanske bara vill syna lite kort hos ockupanterna nu veckorna framöver

Mmm-m..

Det borde väl vara just nu som ryssarna är svagast. Vid förflyttningarna.., när man hoppar ifrån en tuva till en annan. Lämnat det tidigare stället, och inte hunnit till det nya stället och gräva ner sig.
Citera
2022-07-30, 23:14
  #191643
Medlem
Jaha, nu ska Ukraina evakuera Donetsk trots allt.
För bara någon vecka sedan se de att civila och militären aldrig någonsin skulle lämna området - utan att man minsann skulle stå upp mot Ryssen och kriga till sista droppen.
Citera
2022-07-30, 23:15
  #191644
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regnpojken

Det där med att väst skulle rasa ihop är ju rent skitsnack
Självklart kommer det påverka ekonomiskt under en välbehövlig övergångsperiod.
Kul att du först säger att det är skitsnack för att sedan bekräfta mitt påstående. Redan nu rasar ju Europa snabbt…Många länder och dess styrande kommer troligen inte klara en övergångsperiod…
Citera
2022-07-30, 23:18
  #191645
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Visst är det estetisering av kriget och en väldigt ytlig beskrivning, men sådant här har alltid funkat i krigstid. Valfri amerikansk presidentfru eller t o m Carrie Symonds hade gjort ungefär samma slags jobb ifall deras land hade varit djuot indraget i ett blodigt krig och de behövde sälja in det med litet dramatiskt glättade foton.
Och SVT har anlitat en PR-kille som får ge sin syn på saken. Han tycker att det är smart, också han att det funkar, osv. Han vet ju vad som funkar. Det gör det säkert. Samtidigt — kriget har pågått ett tag, och Zelensky är redan årets man i samtliga tänkbara omröstningar. Det här kretsar så mycket kring personer. Zelensky, Putin, Lavrov. Hur många montage har man inte sett med Putin och Zelensky på varsin sida om ett svampmoln? Det är något bibliskt över berättelsen om kriget i Ukraina.
Citera
2022-07-30, 23:23
  #191646
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av lundaelev
Detta är så inåthelvetes sjukt. Solidaritet och allting men vad hände med att ta sitt egna lands bästa före allt annat?

När nazisterna tog över halva Europa och massmördade judar så var vi neutrala och vi gav till och med järn och metall till nazisterna. Nu när ett annat (hemskt) krig faller i Europa så ska vi bara ignorera vårt egna bästa. Jag är i ett område som definitivt kommer drabbas av planerade elavbrott. Vi behöver gasen från Ryssland oavsett vad som händer.

Vet någon hur det går i kriget?

Ytterligare ett stolpskott från den ryska stäppen som inte fattat än att vi inte använder någon rysk gas i Sverige.

Släpper ryss-fittorna verkligen fram vilket jävla avskräde som helst i tråden?

Sverige förlängde andra världskriget med 1½ år, med alla dessa slaktade europeiska liv, genom vårt fega uppträdande mot Nazi-tyskland

Där har vi absolut en skuld att betala.

Edit: I övrigt går kriget bra. Det dör runt 100-200 ryssar om dagen.
__________________
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-30 kl. 23:28.
Citera
2022-07-30, 23:26
  #191647
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saggi
Det är västpropaganda. Information om 75,000 döda trupper ska vara propaganda riktat mot väst så att det verkar lönt att fortsätta skicks vspen till Ukraina.

Inte 75,000 döda. Utan 75,000 döda eller sårade.

Citat:
Half of Russian troops sent into Ukraine have been killed or injured, US estimates

More than 75,000 Russians have been killed or injured in the war in Ukraine so far, according to classified estimates from the Biden administration.

https://www.telegraph.co.uk/world-news/2022/07/28/russia-has-suffered-75000-casualties-ukraine-war-far-us-estimates/
https://www.newsweek.com/russian-casualties-ukraine-surpass-75000-us-intelligence-1728598
Citera
2022-07-30, 23:28
  #191648
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Lenin? Menar du inte Stalin?

Jag menade Lenin arkitekten för det som komma skulle och som Stalin senare försökte att förverkliga
Citera
2022-07-30, 23:28
  #191649
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kul att du först säger att det är skitsnack för att sedan bekräfta mitt påstående. Redan nu rasar ju Europa snabbt…Många länder och dess styrande kommer troligen inte klara en övergångsperiod…
Det är ingen kollaps grabben, de flesta väst europeiska länder kommer ju ha en tillväxt oavsett om än en liten sådan.

Varför skulle de inte klara en övergångsperiod? Är det här det värsta som drabbat Europa menar du?
Dyrare mat? Övervikt är på uppgång så någon brist råder det ju inte.
Bränslepriser i Sverige? Slopa en del av 40% skatten så är vi ett helt annat läge.

Vad är det du egentligen tror ska hända så att Västeuropa kollapsar egentligen?
Citera
2022-07-30, 23:28
  #191650
Medlem
Diskuterarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Inte alls.

När jag - rent hypotetiskt - stuckit ut ditt öga och slagit ut dina framtänder, så kan du ju försöka kravla tillbaka upp i en position där du ska försöka angripa mig. Där slutar din negativa spiral, för gott.

Fortsätter du att argumentera så blir det lite Monty Python över det hela.

https://www.youtube.com/watch?v=ZmInkxbvlCs

Om du fattar.

Och nej, nödvärnsrätten ger mig rätt att använda våld som annars är olagligt, för att försvara mig.

Rätten till självförsvar är odiskutabel. Men man får naturligtvis vara lite försiktig, "återhållsam".

Han som slog biltjyven 20 ggr med en integralhjälm, och gjorde honom till en grönsak resten för livet, åkte naturligtvis dit.

https://www.expressen.se/nyheter/brottscentralen/fangelse-for-man-som-misshandlade-biltjuv/

Men han hade inte koll på "nyanserna" i nödvärnsrätten. Vilket jag har.

Så, jo. Allt blir bättre om vi motar ondskan i grind. Gör angriparen obrukbar, i indisponibelt skick.

Det funkar, både på mikro- och makronivå. Ju snabbare ryzz-helvetet begriper detta, desto snabbare slutar spiralen.

Spiralen slutar inte där din jävla idiot. Ryssland har kärnvapen. Tror du verkligen inte att de kommer använda de om allt går åt helvette där?
Citera
2022-07-30, 23:30
  #191651
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Diskuterarn
Spiralen slutar inte där din jävla idiot. Ryssland har kärnvapen. Tror du verkligen inte att de kommer använda de om allt går åt helvette där?
Varför i helvete skulle man skicka iväg kärnvapen när det går trögt ekonomiskt?
På vilket sätt hjälper det menar du?
Citera
2022-07-30, 23:31
  #191652
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72

Inte förstått hur stora globala företag håller koll på sina underleverantörer, håller produktionen fri från barnarbete och övergrepp.

Och naturligtvis, har koll på vem som köper grejerna.



Kan man, verkligen, i ett hyggligt välfungerat land som Sverige, missat att stora globaka företag som Eriksson, Volvo och Scania, måste förhålla sig till och riskera miljardböter om man inte har koll på sina leveranser och att de inte hamnar i fel händer?


Har aldrig varit inne på Elgiganten, förstår inte hur garantiåtaganden fungerar, hur försäljnings- eller produktionskedjor fungerar.
Naturligtvis förstår jag allt detta bättre än dig. Du är riktigt naiv om du tror att en komponenttillverkare och dess underleverantörer kan kontrollera var alla komponenter de tillverkar hamnar. Bosch samarbetar med hundratusentals företag….
__________________
Senast redigerad av Nibiru2011 2022-07-30 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in