2022-07-30, 22:55
  #191629
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Varför håller du på och påstår en massa saker som du inte har den blekaste aning om. Om du tror att Bosch är ett asiatiskt företag så tycker jag att du försöker bevisa det på nåt sätt.
Bosch har extremt stor utveckling och produktion i Asien….Men du kanske lever i tron att allt Bosch gör kommer från Tyskland…..Hahahahahha…
Citera
2022-07-30, 22:58
  #191630
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Kanske drar de in någon miljard till i stöd….Enklare än att sälja av Zelenskys egna värdeföremål och hus. Presidentsnubben är tydligen god för 6 miljarder..
Med tanke på vad det är för kretsar som Vogue vänder sig till är det kanske privata donationer som hägrar. Vem vet. Det skulle möjligen förklara snacket om nya målgrupper, som det från den här PR-nissen som SVT pratat med.
Citera
2022-07-30, 22:59
  #191631
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Näää, Nibiru.

Väst håller på att säga upp äktenskapet med Ryssen.
Men det kan de ju inte! Då skulle väst rasa ihop totalt…
Citera
2022-07-30, 23:00
  #191632
Medlem
WJPs avatar
Citat:
#BREAKING Zelensky calls for evacuation of Ukraine's frontline Donetsk region
https://t.co/c1o1X7s268

Minst 200k civila bör evakueras inför kallare väder eftersom det inte kommer finnas gas att värma upp alla hem.

Källa: https://suspilne.media/266210-na-doneccini-pered-pocatkom-opaluvalnogo-sezonu-ogolosat-obovazkovu-evakuaciu-naselenna/?utm_source=copylink&utm_medium=ps
(Ukrainska men går att översätta)
Citera
2022-07-30, 23:01
  #191633
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det ligger , förstås, lite mer bakom än bara optics. Putin är, enligt säkra källor, en dunderikon på FB samt boomer generationen i Ryssland . Sedan så blir vissa (Indien) glada att köpa rabatterat Olja, så de skiter i alla moralfrågor. Annars verkar det rätt motigt för "Ikonen" Putin i sin 130 000 dollars överrock och när han hinner semestra i sitt sommarpalats där bara Putins sovrumskammare är på blygsamma 300 kvadrat. En äkta Ikon som tyvärr aldrig hunnit att bli fotograferat för Vogue

Han kanske kommer med när han ligger på lit de parade på Röda Torget. Det är väl hans förhoppning.
Fast han lär väl drunkna postumt av allt spott. Många lär nog inte vara så glada åt honom.
Citera
2022-07-30, 23:02
  #191634
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Mja, om man vill att motståndaren ska göra något förhastat t.ex börja omgruppera sina disponibla trupper så kan det ju vara smart att hinta om något stort i förväg för att sedan klippa till på ett helt annat försvagat frontavsnitt.

Vi får se om det brakar igång runt Kherson eller om det är någon annanstans som Ukraina satsar på.

Du har nog rätt. Det finns all anledning att sätta lite griller i huvudet på grisarna genom att testa deras beredskap och respons på helt öppna angreppspunkter. Man gissar ju att satelliterna har noga koll på grisarnas truppförflyttningar ifall de reagerar på ett eller annat sätt.
Man kanske bara vill syna lite kort hos ockupanterna nu veckorna framöver
Citera
2022-07-30, 23:05
  #191635
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det ligger , förstås, lite mer bakom än bara optics. Putin är, enligt säkra källor, en dunderikon på FB samt boomer generationen i Ryssland . Sedan så blir vissa (Indien) glada att köpa rabatterat Olja, så de skiter i alla moralfrågor. Annars verkar det rätt motigt för "Ikonen" Putin i sin 130 000 dollars överrock och när han hinner semestra i sitt sommarpalats där bara Putins sovrumskammare är på blygsamma 300 kvadrat. En äkta Ikon som tyvärr aldrig hunnit att bli fotograferat för Vogue
Det är sådana grejer som bara inte går att pitcha med en västerländsk publik i åtanke. Ej heller Backan52:s macho-Putin på hästryggen. Ingen ser storheten i det.

Zelensky med fru gör sig utmärkt i rollen som förebilder. Skådisen Zelensky. Det är bara så det är. Nästan alla i västvärlden får ju sin bild av konflikten serverad i media, redo att förtära. Det verkar uteslutet att Ukraina inte vinner kriget på slagfältet också — hur skulle man rapportera om det? Jag är inte ens ironisk. Lovar.
Citera
2022-07-30, 23:07
  #191636
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Bosch har extremt stor utveckling och produktion i Asien….Men du kanske lever i tron att allt Bosch gör kommer från Tyskland…..Hahahahahha…

Bosch är ett familjeföretag som styrs från Tyskland. Dom har stoppat all handel med Ryssland. Du verkar ju totalt borta. Och varför kan ryssarna inte tillverka bilar med Bosch komponenter?
Citera
2022-07-30, 23:07
  #191637
Medlem
Reimers avatar
Azov busar lite grann med orcherna

Citat:
#Ukraine: A Russian BMP-3 IFV was spotted and destroyed by Azov SSO (SOF) in #Zaporizhzhia Oblast.

https://twitter.com/UAWeapons/status/1553443903797329920
Citera
2022-07-30, 23:07
  #191638
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Men det kan de ju inte! Då skulle väst rasa ihop totalt…
Nej det finns ju som bekant andra länder runt om i världen.
Vidare så tvingas Europa blir mera självförsörjande, vilket är på tiden.
Gör ont några år sen klarar vi oss galant utan Ryssland

Nu har vi fyndigheter i Sverige så att vi själva kan bli storproducenter av konstgödsel.
När Europa börjar bygga mer kärnkraft så har vi Uran som vi kan bryta.
Antagligen blir det väl fler snurror och nya kärnkraftverk.

Det där med att väst skulle rasa ihop är ju rent skitsnack
Självklart kommer det påverka ekonomiskt under en välbehövlig övergångsperiod.
Men som det ser ut nu så kommer vi ha en blygsam tillväxt på 1,9 under 2022 och 1,1% under 2023 innan det vänder uppåt igen.
Ryssland är på väg tillbaka till 90 talet, där snackar vi kollaps.
Citera
2022-07-30, 23:11
  #191639
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Han kanske kommer med när han ligger på lit de parade på Röda Torget. Det är väl hans förhoppning.
Fast han lär väl drunkna postumt av allt spott. Många lär nog inte vara så glada åt honom.

Han har förtjänat en andraplats bredvid Lenin som någon som inte riktigt nådde hela vägen fram att förslava Europa- men nästan. Att dom aldrig lär sig tsss tsss......
Citera
2022-07-30, 23:12
  #191640
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Backan52
Bosch är ett familjeföretag som styrs från Tyskland. Dom har stoppat all handel med Ryssland.
Har de verkligen det? Kan de ens det? Bosch samarbetar ju med enormt många andra bolag. Inte lätt att veta vart allt de tillverkar tar vägen…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in