2022-07-30, 19:04
Medlem
Ja det var lite off topic. Den norska kärringen var ingen vidare diplomat, hon kunde vägrat betala istället för att skälla ut hotell-lobbyn.

Blir hon befodrad?
Citera
2022-07-30, 19:07
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Låter otroligt, har du källa på det?

Jag har letat febrilt efter en sida jag läste på internet för ett antal år sedan. Det var en förening som ville minnas att just sovjetmedborgare internerades, bara för att de var sovjetmedborgare.

Men jag hittar inte den. Däremot så hittar jag mycket om läger för sovjetiska militärer som flytt, men, tyvärr sedan utlämnades till Stalins skräckvälde. Så, möjligtvis, så utsattes jag för rysk desinformation, vilket jag beklagsr.
Citera
2022-07-30, 19:08
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Vilket fruktansvärt struntprat. Ryssarna har givetvis kunnande och manskap att bygga upp östra Ukraina igen när den tiden kommer...
Knappast struntprat. Ryssarna har inte ens kunnat få till en dräglig standard i sitt eget land.
https://varlamov.ru/2544061.html
Citera
2022-07-30, 19:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Det du nämner ingår fortfarande inte i någon rysk plan för hanteringen av civila och tillfångatagna soldater — av allt att döma, ska tilläggas. Det är inte fråga om några Einsatzgruppen som begår systematiska övergrepp på ockuperad mark. Att de värsta, vidrigaste, mest motbjudande jävligheter som tänkas kan ändå förekommer tyder mer än något annat på att psykiska problem inte är något hinder om du vill ta värvning i den ryska krigsmakten, och det ska Ryssland kritiseras hårt för. Dessutom vore krafttag mot svineriet önskvärt, så att ingen får för sig att det sker med ledningens goda minne.

:eyeroll:

Ingen människa vid sunda vätskor applåderar sexualsadistiska mord. Inte jag heller.

Det är klart att det gör! Det är ju det som är planen!

Det är ju inte så att man rekryterar sina soldater bland förstaårsstudenterna på Södertörns högskola. Nej, fint ska det vara. Efterblivna, lågutbildade (som rysstrollen i tråden) bondpojkar från Tjetjenien, Syrien, Eritrea m fl ställen där det förekommer våld och ponnalism, som tidigt får klart för sig att de kan göra vad de vill under den speciella operationen, det kommer inte att utgå några bestraffningar - what so ever.

Bara att ens föreställa sig en svensk soldat som skär brösten av en tillfångatagen flicka, för att sedan skära blygdläpparna av henne, när hon förblött, för att steka till frukost, eller skära ur testiklarna ur pungen på en bakbunden fiendesoldat, när han fortfarande lever - utan att bli bestraffad - är ju helt absurd.

Men ryssen vet vad han gör! Han har skapat en ondskans systematik!
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-30 kl. 19:14.
Citera
2022-07-30, 19:10
Medlem
Ola Schuberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Detta är så välformulerat att jag inte kan beskriva en sådan situation bättre.
I ett sådant läge skulle rysskramarna utgöra en fara för nationen och helt riktigt interneras.
Dock ska vi alltså inte fördöma eller hata alla hyggliga ryssar, ty de finns också.
Västvärlden ska komma som en befriare.

Korrekt! Men jag måste revidera mina tidigare uppgifter om att alla sovjetmedborgare internerades. Det verkar, snarare, röra sig om ryska militärer som flytt, och som senare, tyvärr, utlämnades till Stalins skräckvälde.
Citera
2022-07-30, 19:11
Medlem
Goda nyheter från "Def Mon twitter". Ukrainska partisaner har bränt en järnvägs-kontroll box nära Svatove.

Det är bra att man på alla sätt försöker kasta grus i det ryska maskineriet. Mycket av material och förstäkrningar kommer genom järnväg. Slå överallt!
Citera
2022-07-30, 19:16
Medlem
CanisMinors avatar
Lever i ett varmt land sedan några år tillbaka vars ryssar är en majoritet här i vanliga fall.

Idag kom den första leveransen av en rysk handikappad ung soldat

Påstod han var från Ukraina.

Saken är den, att mina ukrainska vänner här förtäljde att han inte var från Ukraina så han erkände till slut och var ångerfull och fördömer sitt hemland.

Utan ett ben... Ung... Tragiskt!

Lär bli fler jag kommer se med tiden och alla kommer säga de är ifrån Ukraina!
Senast redigerad av CanisMinor 2022-07-30 kl. 19:21.
Citera
2022-07-30, 19:17
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Knappast struntprat. Ryssarna har inte ens kunnat få till en dräglig standard i sitt eget land.
https://varlamov.ru/2544061.html

Nej moder Ryssland har gigantiska svårigheter, var sjunde ryss lever under existensminimum.

Duman har röstat igenom ett ransoneringsprogram för att hjälpa de värst utsatta.

Citat:
⚡ The State Duma gave the green light to the introduction of food cards for the poor

The project will cover 20.9 million people - every seventh in #Russia. So many people, according to Rosstat, live below the subsistence level.

https://twitter.com/UAWarNews/status/1552997677574623232
Citera
2022-07-30, 19:18
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Nja är bara trött på retoriken att Ukraina har så mycket mer gemensamt med Sverige än vad Ryssland har. Det man i praktiken gör när man glorifierar Ukraina är att man genom det rationaliserar globalismens spridning österut. Den där nationella täckmanteln att Ukraina är som oss är det väl ingen som på riktigt tror på. Man har ju allt tokeri från att Ukrainare är genetiskt mer lika oss än ryssar och annat stolleri där det snarare gäller motsatt förhållande. Varför ska man som svensk gå WEF, NATO, EU och liknande organisationers ärenden?
Men lilla vän.. Ukraina ligger i Europa och Ukrainare ser ut som européer. Större delen av Ryssland ligger i Asien och där ser det ut som asiater. Men du kanske känner mer gemenskap med mongoler?
Citera
2022-07-30, 19:18
Medlem
Naofumis avatar
Intressant analys av den kommande Ukrainskan offensiven i Kherson.

The BIG Ukraine counteroffensive that everyone knows about
https://www.youtube.com/watch?v=kjyYdt3iNdA
Citera
2022-07-30, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av twoeggs
Varför ska man som svensk gå WEF, NATO, EU och liknande organisationers ärenden?
Därför att det tjänar oss väl. Och de som ogillar internationellt samarbete kan sitta längst bak
och helst inte lägga sig i.
Och Nato är vi snart med i, tack och lov. Om Ukraina varit med där så hade läget varit ett annat.
Se på Baltikum.
Citera
2022-07-30, 19:19
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Korrekt! Men jag måste revidera mina tidigare uppgifter om att alla sovjetmedborgare internerades. Det verkar, snarare, röra sig om ryska militärer som flytt, och som senare, tyvärr, utlämnades till Stalins skräckvälde.

Tänker du på "Operation Keelhaul" ?

https://en.wikipedia.org/wiki/Operation_Keelhaul

https://www.youtube.com/watch?v=z6ak1OtC_gM
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in