2022-07-30, 19:20
  #191497
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av %
Knappast struntprat. Ryssarna har inte ens kunnat få till en dräglig standard i sitt eget land.
https://varlamov.ru/2544061.html

Det ska bli intressant.

Ryssjävlarna har inte åstadkommit ett skit för att bygga upp landet under Putins dryga 20 år vid makten, trots att väst pumpat in pengar, startat upp företag, anställt folk, utbildat dem i allt från produktionsteknik till marknadsföring.

Nu, när hundratusentals ryssar blivit arbetslösa, efter att företag med någon form av moralisk kompass har lämnat, när miljontas ryssar dragit utomlands för att slippa dö som kanonmat på den ukrainska landsbygden, efter att all import av helt nödvändiga komponenter från utlandet stoppats - då kommer Ryssland plötsligt att överkomma alla sina utmaningar och som i ett trollslag gå från ett underutvecklat U-land till det ledande I-landet.

Med innetoalett och rinnande vatten till alla!

Tillåt mig hånle!
__________________
Senast redigerad av Invektiv72 2022-07-30 kl. 19:27.
Citera
2022-07-30, 19:20
  #191498
Medlem
Naofumis avatar
Citat:
Men lilla vän.. Ukraina ligger i Europa och Ukrainare ser ut som européer. Större delen av Ryssland ligger i Asien och där ser det ut som asiater. Men du kanske känner mer gemenskap med mongoler?

Det roliga med er nazister att ni inte fattar att det bor mer mongoler i London än Ryssland. Konflikten i Ukraina kan beskrivas som ett proxy krig mellan det afromongoliska imperiet i väst mot det kristna vita Ryssland. Det sista landet i Europa som är fritt från USA/kulturmarxismen stövel.
Citera
2022-07-30, 19:22
  #191499
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ja det var lite off topic. Den norska kärringen var ingen vidare diplomat, hon kunde vägrat betala istället för att skälla ut hotell-lobbyn.

Blir hon befodrad?

Enligt mig så förtjänar hon sparken. Lite "Putin-vibbar" över det hela att sparka neröver på hotellanställda.
Citera
2022-07-30, 19:24
  #191500
Medlem
Det är ett mysterium varför vissa är på rysslands sida i det här kriget.
Det spelar ingen roll om du är 100% ryss, du borde ändå inte stå på rysslands sida i det här kriget.
Om du står på rysslands sida i det här kriget så är du inte en människa, du är ett odjur. Oavsett om du är ryss eller svensk.
Att vara ryss är liksom inte en förmildrande omständighet. Som människa så borde du ändå ha en grundläggande inre moralisk kompass.

Om de är välbetalda propagandanister så kan jag förstå det bättre, men jag är faktiskt tveksam till att rysskramarna här inne är det.

Därför känns det alltid surrealistiskt och äckligt när jag ser folk här stå på rysslands sida.
__________________
Senast redigerad av DeepDepp 2022-07-30 kl. 19:29.
Citera
2022-07-30, 19:26
  #191501
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Enligt mig så förtjänar hon sparken. Lite "Putin-vibbar" över det hela att sparka neröver på hotellanställda.

Exakt. Jag gillar inte sådant uppträdande. Hon får nog svårt med diplomatiska uppdrag i framtiden.
Citera
2022-07-30, 19:29
  #191502
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Det roliga med er nazister att ni inte fattar att det bor mer mongoler i London än Ryssland. Konflikten i Ukraina kan beskrivas som ett proxy krig mellan det afromongoliska imperiet i väst mot det kristna vita Ryssland. Det sista landet i Europa som är fritt från USA/kulturmarxismen stövel.

Bilder på "vita kristna" ryska soldater:

Citat:
Putin honors 64th Brigade accused of Bucha massacre

https://static.ukrinform.com/photos/2022_04/1650306140-117.jpg
https://odessa-journal.com/wp-content/uploads/2022/04/fc4b2cb4-98dd-4eb7-a03b-becfe5486980.jpg

Däremot var deras offer vita kristna. På riktigt.


(artikel)
__________________
Senast redigerad av -Info- 2022-07-30 kl. 19:37.
Citera
2022-07-30, 19:32
  #191503
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Det roliga med er nazister att ni inte fattar att det bor mer mongoler i London än Ryssland. Konflikten i Ukraina kan beskrivas som ett proxy krig mellan det afromongoliska imperiet i väst mot det kristna vita Ryssland. Det sista landet i Europa som är fritt från USA/kulturmarxismen stövel.

Sedan är den ryska armén, som härjar i Ukraina, väldigt mångkulturell. Soldaterna tillhör ofta olika minoriteter och olika religioner:

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Till skillnad mot den ukrainska armén, som i stort sett nästan enbart består av vita kristna.

Så vad du stöder är en mångkulturell armé, med många muslimer och många icke-vita, som slaktar vita kristna.
__________________
Senast redigerad av -Info- 2022-07-30 kl. 19:35.
Citera
2022-07-30, 19:35
  #191504
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Men lilla vän.. Ukraina ligger i Europa och Ukrainare ser ut som européer. Större delen av Ryssland ligger i Asien och där ser det ut som asiater. Men du kanske känner mer gemenskap med mongoler?

Sverige har ju till och med en svenskby vid Dneprs strand! Nu under ryskt förtryck! Sverige borde genast skicka trupp för att plocka bort de ryska orcherna!

https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Gammalsvenskby
Citera
2022-07-30, 19:37
  #191505
Bannlyst
Skulle vara intressant att få lite status på det ryska olje- och gasberoendet i Tyskland.

Har man halverat gasleveranserna från piss-ryzzland än eller tar det någon månad tlll?

https://www.reuters.com/business/energy/germany-says-it-will-stop-buying-russian-coal-aug-1-oil-dec-31-2022-07-13/

Citat:
Germany to stop buying Russian coal on Aug 1, oil on Dec 31, says German official.
Citera
2022-07-30, 19:37
  #191506
Medlem
twoeggss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av %
Men lilla vän.. Ukraina ligger i Europa och Ukrainare ser ut som européer. Större delen av Ryssland ligger i Asien och där ser det ut som asiater. Men du kanske känner mer gemenskap med mongoler?

Du borde väl snarare lära dig skillnad på geografi och demografi. Majoriteten av Rysslands befolkning bor i Europa. Bara en liten del som ser ut som asiater också, överlag ser de vita ut och är mindre svartmuskiga än Ukrainare
Citera
2022-07-30, 19:38
  #191507
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Naofumi
Det roliga med er nazister att ni inte fattar att det bor mer mongoler i London än Ryssland. Konflikten i Ukraina kan beskrivas som ett proxy krig mellan det afromongoliska imperiet i väst mot det kristna vita Ryssland. Det sista landet i Europa som är fritt från USA/kulturmarxismen stövel.
Jaha då nu är man nazist för man informerar putinister om att alla ryssar inte är vita européer. Det vita kristna ryssland finns bara i din fantasi.
En annan kul grej om ditt favoritland: Russia has the largest Muslim population in Europe; and according to US Department of State in 2017,[3] Muslims in Russia numbered 14 million or roughly 10% of the total population.
https://en.wikipedia.org/wiki/Islam_in_Russia
Citera
2022-07-30, 19:41
  #191508
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ola Schubert
Nej, instämmer inte! En hel del av ryssar i Sverige är ryssar som flytt Sovjetunionen eller Ryssland, eller också är de barn till sådana. Under det andra världskriget internerades alla ifrån Sovjetunionen i Sverige, förutom då ambassadören o.dyl. Det var fel.

Däremot så borde alla rysstroll som befinner sig i Sverige, oavsett om de har sovjetisk/rysk bakgrund eller ej, interneras vid ett skymningsläge. Det är lätt ordnat, då de kan kallas in till totalförsvsrsplikt. De kan då tjänstgöra i ett interneringsläget i Norrbotten och hjälpa Sverige genom att t.ex avverka skog som senare kan användas till befästningsarbeten.

Det stämmer inte alls.

Utländska soldater från alla nationer internerade i Sverige under WWII enligt gällande regler för neutrala. Dock var internering i princip ganska öppen. De flesta fick röra sig ganska fritt i samhället

Däremot så internerades balter som hade slagits som soldater på den tyska sidan på östfronten. Sverige skickade tillbaka ganska många men endast 3?avrättades. Några fick långa fängelsestraff. De flesta släpptes efter utredning. Sverige gjorde det för att de västallierade hade gjort samma sak. Civila balter fick stanna.

Svenska kommunister fick göra värnplikten i arbetsläger, som du skriver under WWII

Sverige var hårdare emot väst i början av kriget och snällare emot tyskarna och tvärt om från 1944. Till ex dömdes allierade spioner hårdare i början av kriget och sen vändet det. Svenska regerings mål var detsamma som folket att hålla Sverige utanför kriget. Dock stödde vi Finland ganska mycket under vinterkriget och det berodde på den starka svenska opinionen plus det gynnade den svenska säkerheten. Det är precis som nu. Det bra för Sverige om Ryssland får en bloody nose.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in