2022-07-30, 17:23
  #191449
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Invektiv72
Fan. Det där är lika illa som att få inreseförbud till Timbuktu. Eller Nordkorea.

Precis, är alltid ett dåligt tecken normalt när ens befolkning inte får lämna men ett bra tecken om man måste stopp andra från att komma in. Den effekten de försöker få det att framstå som
Citera
2022-07-30, 17:26
  #191450
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ja det var konstigt. Har ju läst i tråden att sanktionerna inte påverkar Ryssland.
Kan det vara någon stor helgdag då man inte skall shoppa?
Eller är den en deep fake video?

Förjävligt om detta är sant.

Citat:
I read that IKEA only closed due to logistics after sanctions, would not be possible to continue operating. And that makes sense, because If was because Ukraine, INGKA, the corporation that owns the IKEA franchise in Russia, would also close all MEGA malls that also belong to them.
Citera
2022-07-30, 17:30
  #191451
Medlem
raskenss avatar
Ryssarna sköt in termobariska raketer genom fönstren och brände ihjäl dom 50 ukrainska krigsfångarna.

Ryssarnao placerade artilleri intill byggnaden också och hoppades ukraina skulle besvara elden men UA visste det var ett fångläger intill så dom svarade inte på elden.

Ryssarna är kackerlackor och råttor:

https://twitter.com/noclador/status/1553346547739410432?t=5FRLpAJdMBgitG_UKan_Mg&s=19
Citera
2022-07-30, 17:32
  #191452
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av psychicsailor
Diskussionen handlar hela tiden om det är ryssar eller ukrainare som begått detta. Men man kan inte utesluta att det är "öst-ukrainare" som tar hämnd på Azov - det kan till och med vara någon på relativt låg nivå som tar "initiativ". Man ska inte underskatta det hat som några i östra ukraina har, efter att se sitt land avfolkas och kastas ner i misär efter kuppen 2014 (även om de delvis har sig själva att skylla, är det inte så de ser det). DPR/LPR är inte Ryssland, precis som Ukraina inte är USA.
Jo skenrepubikerna DPR och LPR är helt under rysk kontroll och kommer aldrig att bli några självständiga republiker eftersom dom aldrig kommer erkännas och därför inte kan fungera som riktiga statsbildningar. Putins dröm är ju dessutom att införliva just östra Ukraina med Ryssland. Fast det är ju fortfarande Ukrainskt territorium där man faktiskt hade större frihet politiskt sett innan Ryssland startade kriget 2014 och började styra och ställa med vanlig rysk ineffektivitet och ökat politiskt förtryck.
Tror att dessa stalinister som säger sig leda skenrepublikerna ligger väldigt risigt till över tid både i Kreml och def. i Kiev.
Citera
2022-07-30, 17:32
  #191453
Medlem
Why Ukraine wants this high-tech American rocket launcher

https://twitter.com/CNBC/status/1553125209368133634
Citera
2022-07-30, 17:35
  #191454
Medlem
Snart ska de ryska ledarna ställas inför en krigstribunal för krigsbrott och brott
mot mänskligheten.
Listan är lång: Startat anfallskrig. plundring, angrepp på civila mål, folkdeportationer.
Är det något mer som femtekolonnarna undrar över?
Citera
2022-07-30, 17:36
  #191455
Medlem
fernebos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Motståndsrörelsen i Kherson rapporterar att Ryssland har lämnat "stadshuset". Återstår att se om det är stängt för helgen bara eller för gott?

https://twitter.com/ClearBlueSee/status/1553367302661279745

Jag tror inte att ryssarna har en chans att försvara Kherson. Klart att de börjar packa ihop. Det finns nog många som vill göra processen kort med både förrädare och ryssar!
Citera
2022-07-30, 17:36
  #191456
Medlem
X3treams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av leach
Ja det var konstigt. Har ju läst i tråden att sanktionerna inte påverkar Ryssland.
Kan det vara någon stor helgdag då man inte skall shoppa?
Eller är den en deep fake video?

Enligt rysstrollen så är det troligtvis fake, han var där när det var typ stängt. Butikerna är säkert öppna men de "låtsas" att de stängda för västvärlden. Du kommer få många olika svar av rysstrollen.
Citera
2022-07-30, 17:36
  #191457
Medlem
Jirens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kontrollstyrelsen
Snart ska de ryska ledarna ställas inför en krigstribunal för krigsbrott och brott
mot mänskligheten.
Listan är lång: Startat anfallskrig. plundring, angrepp på civila mål, folkdeportationer.
Är det något mer som femtekolonnarna undrar över?
Jag har väntat på nyheter om just detta. Något nytt om tribunalen?
Citera
2022-07-30, 17:37
  #191458
Medlem
MakingteaattheBBCs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av manfredkaltz
Hahaha…”där korruption är och nepotism bekämpas”

Hört talas om Burisma? Ukrainas största energibolag där Joe Bidens som sitter i styrelsen. Samtidigt som Joe Biden i form av utrikesminister hotar Ukraina att kicka åklagaren som utredde korruption i Burisma.

Är fruktansvärt less på okunniga tyckare här på Flashback.

Ingen påstår att Ukraina var en perfekt demokrati utan korruption innan invasionen. Det handlar om vilken riktning landet var påväg.
Det var vad Putleristerna ville stoppa.
Citera
2022-07-30, 17:39
  #191459
Medlem
Naofumis avatar
Regarding the mandatory evacuation of the population of the regions of the Donetsk region occupied by the Armed Forces of Ukraine.
As you can see, from the beginning of hostilities, the Nazi regime in Kyiv used the local population as a human shield, because they are not sorry. As you can see, this did not prevent the Ukrainian Armed Forces from losing both Mariupol and Severodonetsk, where this tactic was used especially actively.

Now, like the Nazis in 1943, the Zelensky gang wants to organize the deportation of the population from the territories they expect will soon be lost. The task of the Zelensky gang is to destroy the remaining territory of Donbass as much as possible and leave it without a population. This is the "Scorched Earth" strategy, which was already carried out by the Nazis in 1943, including in the Donbass.

https://t-me.translate.goog/s/boris_rozhin?_x_tr_sl=auto&_x_tr_tl=en&_x_tr_hl=en


Citat:
Ingen påstår att Ukraina var en perfekt demokrati utan korruption innan invasionen. Det handlar om vilken riktning landet var påväg.

Rakt in i USAs rektum?
Citera
2022-07-30, 17:42
  #191460
Medlem
Opaques avatar
En liten sorglig grej hände idag i Ukrainas Gammelsvenskby. Grisarna hälsade på och bökade runt

Idag kom ryska ockupationsmaktens soldater och förstörde monumentet framför den svenska/ukrainsk-ortodoxa kyrkan i Gammalsvenskby. Monumentet står för Ukrainas självständighet, högst upp fanns Ukrainas vapensköld och ”Landets framtid beror på oss”

http://www.svenskbyborna.se/2022/07/30/28-juli/

" I Gammalsvenskby finns det dagligen mycket ryska soldater. De har annekterat hus, bland annat byns dagis. De letar bostäder och logement till sin armé inför hösten och vintern"

http://www.svenskbyborna.se/2022/07/30/2568/
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in