2022-07-30, 17:36
Medlem
Lär bli upplopp i speciellt utsatta områden.
Citera
2022-07-30, 17:37
Medlem
Sunimods avatar
Som man bäddar får man ligga.
Vi har stängt kärnkraftsreaktorer och förlitar oss på import när det inte räcker med det vi själva kan producera eller när sol och vind inte räcker till.
Då ska vi uppenbarligen importera el från kol, gas och olja.

Det är jättebra att skiten kommer upp till ytan nu och de ansvariga borde få sitt straff.

Putin har givetvis haft med detta i sin strategi och hoppas vi ska söndra EU.

Stäng genast bidrag till elbilar och starta våra stängda reaktorer. Vissa behöver troligen lite mer underhåll för att gå att starta igen.

Och givetvis. Sänkt temperaturen i riksdagen till utan uppvärmning. Låt de djävularna frysa.

Jag röstade givetvis för kärnkraft. Linje 1
Linje 3 NEJ var Vänstern och Centern.
Linje 2, fegisarna som inte vågar stå för något med S i frontlinjen ihop med Folkpartiet (nu liberalerna)
Citera
2022-07-30, 17:50
Medlem
Tartariamannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Koassoldaterna är här för att se till så inte folket gör uppror mot makten utan har fullt upp att slåss mot de mångkulturella, helt klart. Ett enat folk är globalisternas största fiende.
Tror ändå att när det väl sätter igång, dvs el och bränsle blir en enorm bristvara, maten sinar osv, då tar det inte många månader innan ruskigt många stryker med.

Japp! Det är lättare att få till reformeringar om 48,5% står emot mot 48,5% på den andra sidan. Då jublar 1% .

Men skulle opinionen vända till 99% så flyr eliten till sitt andrahem i sydostasien.
Citera
2022-07-30, 17:52
Medlem
Treansiktens avatar
Systemet kollapsar.

Ett krig i Europa var allt som behövdes för att förstöra två hundra år av neutralitet av en icke-folkvald statsminister som nu sitter och rullar tummarna helt tafatt.

Var är krisåtgärderna?

Elransonering är inte värdigt Sverige. Jävla U-land.
Citera
2022-07-30, 17:55
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tompa81
Allt som skett sista 50 åren är enligt medlöparna "en slump".
Japp, men vad görs för att lösa kriserna? Kanske dags att börja ordna till saker? Nej nej, nu när man ser vad som går dåligt är det ju bara att fortsätta på samma spår.
Citera
2022-07-30, 18:05
Medlem
Sunimods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Newkie
Tycker alla vid valurnorna ska tänka på att vi (eller vi och vi, jag bor i elområde 2) snart är tillbaka på stenåldern. Vi har naturligtvis MP att tacka för detta...
Vi hade inte MP när det var folkomröstning för att stänga kärnkraft.
Då var det V+C som var för NEJ.

Nu har vi också MP.

Landsförrädare? Nej de kunde nog inte tänka längre än näsan räcker.
Citera
2022-07-30, 18:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rostmox
Att det hela verkar planerat börjar till och med jag misstänka nu, man kan ju inte montera ner ett modernt kraftverk samtidigt som det är kris och säga att det där hade vi ingen aning om och att vi inte såg det komma? Jag tror att proppen har gått någonstans i Rosenbad.

Haha, det här är INGENTING mot när ni börjar märka hur ekonomin är mitt i rena rama explosionen 🤣
Alla kommer gå runt och vara jätteförvirrade och det kommer bli KAOS.. Och ja, det kommer hända här i Sverige.
Citera
2022-07-30, 18:12
Medlem
SwizzerNöts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KarlKaviar
Alla elmätarna i hela landet har väl blivit utbytta till mätare som ger mätvärde varje timme. Så det är nog bara en tidsfråga innan alla abonnementer kommer bli timdebiterades.

Denna energikris vi står inför är planerad - och den är planerad inifrån.

Kan verifiera detta. Fick betala runt 2000:- för en ny elmätare. Jag frågade varför och då sa han att alla behöver en mätare som klarar att man matar tillbaka el. Så om jag vill sälja tillbaka el så kan jag det nu! Okej tänkte jag och frågade "är det lämpligt att driva kraftverk i mitten av ett stort hyreshus?". Fick inget svar.
Citera
2022-07-30, 18:13
Medlem
Opaques avatar
Mer aktuell än någonsin :

Redan 2020 varnades att Google, Amazon och Facebooks datorhallar i Sverige kan komma att hota till elbrist.

https://www.expressen.se/nyheter/natjattarnas-serverhallar-hotar-elforsorjningen/

Hur mycket drar dessa satans datorhallar ? motsvarande 3 kärkraftverk med subventionerat Kwh pris dessutom.

https://cornucopia.se/2020/10/tre-karnkraftsreaktorer-sa-mycket-drar/
Citera
2022-07-30, 18:31
Medlem
CHR1Ll50Ns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DevilsDen
Ja allt hänger ihop som sker nu, du kan lägga till Ryss vs Ukr. Men det stämmer bra, det är medvetet och politikerna vi har idag är korrupta. Allting ni ser via media nästan är skapat.

Det är nästan så att det blir ett totalt kärnvapen krig snart så att all jävla elände upphör snart. I annat fall så kan dom som överlever värma sig i det radioaktiva nedfallet under atomvintern.
Citera
2022-07-30, 18:32
Medlem
Sunimods avatar
Dock är detta inget konstigt.
Under en tid när jag jobbade i Kina så var vissa områden stängda vissa dagar.
T.ex. vi skulle till en firma som sålde CNC maskiner och vi var där en måndag och de beklagade att de hade elen avstängd måndagar. Endast dagsljus som kom in från fönstren och inga maskiner gick visa i drift. Men för dem inget konstigt. Nej det blev ingen affär där men vi fick enbart bekräftat misstankar om support var dålig då de bjöd dit oss en sådan dag.

Nu var det mitt i sommaren så ingen frös. Kan bli mer bistert här i Sverige om det är -20 och de stänger strömmen. Är jäkligt glad att jag har en bil som går på fossila bränslen.
Citera
2022-07-30, 18:32
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sunimod
Som man bäddar får man ligga.
Vi har stängt kärnkraftsreaktorer och förlitar oss på import när det inte räcker med det vi själva kan producera eller när sol och vind inte räcker till.
Då ska vi uppenbarligen importera el från kol, gas och olja.

Det är jättebra att skiten kommer upp till ytan nu och de ansvariga borde få sitt straff.

Putin har givetvis haft med detta i sin strategi och hoppas vi ska söndra EU.

Stäng genast bidrag till elbilar och starta våra stängda reaktorer. Vissa behöver troligen lite mer underhåll för att gå att starta igen.

Och givetvis. Sänkt temperaturen i riksdagen till utan uppvärmning. Låt de djävularna frysa.

Jag röstade givetvis för kärnkraft. Linje 1
Linje 3 NEJ var Vänstern och Centern.
Linje 2, fegisarna som inte vågar stå för något med S i frontlinjen ihop med Folkpartiet (nu liberalerna)

Ja, de svenska hushållen har själva bäddat för detta men till vilken nytta diskuterar man ens det här när svenskarna med all sannolikhet ändå kommer att rösta kvar regeringen och de partier som vill ha det så här? Svenskarna förtjänar faktiskt alla kriser de får, och valåret kommer att bekräfta det på nytt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in