2022-07-30, 15:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
https://www.youtube.com/watch?v=4gtfnqfWoqc&ab_channel=SkySportsFootball

Citat:
Jamie Carragher, Micah Richards, and Jamie Redknapp pick and choose from football's most difficult questions!

Peak Van Dijk or peak Vincent Kompany? Aguero's title moment or Leicester winning the league? Rooney's overhead kick or Beckham's halfway-line goal?

Skön video.
Citera
2022-07-30, 15:41
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vatos.Locos
https://www.youtube.com/watch?v=4gtfnqfWoqc&ab_channel=SkySportsFootball

Skön video.
Alla har såklart olika meningar om saker o ting.

1. Kompany var ju på toppen betydligt längre än vad van Dijk har varit det, så den diskussionen kan man, än så länge lägga död.

2. Personligen så tycker jag att Leicester’s titel i 15/16 var skönare än Citys i 11/12, även om Leicester säkrade titeln på ett mindre dramatisk sätt än vad Man City gjorde fem år tidigare.

3. Tja, det är väl smak o behag. Men Beckham’s mål mot Wimbledon var ju inte mål som man ser varje vecka direkt. Skulle påstå att Beckham’s mål var ett mer ikoniskt moment i PL-historien.
Citera
2022-07-30, 15:45
Medlem
Generalanderssons avatar
Jäklar vad vi körde över Sevilla.. vilken klasskillnad hattrick av Gabriel Jesus, den killen har haft en ganska så OK start i Gunners-tröjan

Alla idioter som underskattar Arsenal FC för denna säsong, kommer att skämma ut er själva hårt.
Citera
2022-07-30, 15:47
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Alla har såklart olika meningar om saker o ting.

1. Kompany var ju på toppen betydligt längre än vad van Dijk har varit det, så den diskussionen kan man, än så länge lägga död.

2. Personligen så tycker jag att Leicester’s titel i 15/16 var skönare än Citys i 11/12, även om Leicester säkrade titeln på ett mindre dramatisk sätt än vad Man City gjorde fem år tidigare.

3. Tja, det är väl smak o behag. Men Beckham’s mål mot Wimbledon var ju inte mål som man ser varje vecka direkt. Skulle påstå att Beckham’s mål var ett mer ikoniskt moment i PL-historien.

1, jag tycker kompany var bättre när han spelade, tyvärr var han skadad för mycket. VVD är lätt topp 3 för mig NU dock.

2, Hur kan man inte som neutral (eller den som hatar united) inte tycka 11/22 avslutningen tycka är underbar? Visst en bragd utav Leicester men vad höll de andra lagen på med den säsongen?
Citera
2022-07-30, 16:03
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
1, jag tycker kompany var bättre när han spelade, tyvärr var han skadad för mycket. VVD är lätt topp 3 för mig NU dock.

2, Hur kan man inte som neutral (eller den som hatar united) inte tycka 11/22 avslutningen tycka är underbar? Visst en bragd utav Leicester men vad höll de andra lagen på med den säsongen?
Därför att jag, liksom de flesta neutrala, föredrar att en underdog vinner istället för en klubb som är dopad i oljepengar. Dessutom så hejade jag extra mkt på Leicester när det väl blev klart att ”The Gunners” kom ej att vinna titeln den säsongen, speciellt eftersom att jag var länge rädd för att Tottenham skulle sticka av med bucklan.
Citera
2022-07-30, 16:18
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BombaCunt
Den funkade uppenbarligen eftersom flera i tråden börja gråta, nåja ska bli fint att njuta till världens vackraste klubb vinna matcher igen ikväll!

När det ena trollet i Liverpoolmaffian stängs av kommer du in och får denna tråd att kännas som en begravning, bara sorg, elände och minnet av den korta tiden när 22/23-tråden var fri från ditt trams.

Pep är trots hård konkurrens från Tuchel och Ancelotti odiskutabelt världens bästa tränare och han vann ju trots allt förra mötet i samma cupfinal 2019 mot Liverpool som senare avgjorde ligan innan julafton samma år.

Förbered dig på hån och slag under bältet om "Världens vackraste klubb" skulle förlora idag, jag kommer inte hålla igen.
Citera
2022-07-30, 16:22
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Därför att jag, liksom de flesta neutrala, föredrar att en underdog vinner istället för en klubb som är dopad i oljepengar. Dessutom så hejade jag extra mkt på Leicester när det väl blev klart att ”The Gunners” kom ej att vinna titeln den säsongen, speciellt eftersom att jag var länge rädd för att Tottenham skulle sticka av med bucklan.

Tror de flesta neutrala tycker just den sista dagen säsongen 11/12 var häftigare än Leicesters säsong. Alla andra lag underpresterade säsongen rävarna vann. Jag tror det lutar i att arsenal var ''nära'' och att ni hamnade en poäng över tottenham.
Citera
2022-07-30, 16:30
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Tror de flesta neutrala tycker just den sista dagen säsongen 11/12 var häftigare än Leicesters säsong. Alla andra lag underpresterade säsongen rävarna vann. Jag tror det lutar i att arsenal var ''nära'' och att ni hamnade en poäng över tottenham.
Du har såklart din egen mening. Men de flesta som jag har hört/läst från ang detta, tycker det var häftigare att Leicester vann ligan i 15/16. Dock så är ju ögonblicket med ”Agueeerroo” mer ikoniskt.

Tottenham såg länge ut till att sticka av med hela skiten i 15/16, men de tappade momentum helt mot slutet av den där säsongen. Vi var ute av titelracet i 15/16 tidigare än vad Tottenham var.
Citera
2022-07-30, 16:37
Medlem
Citat:
Se om han blir en bättre kapten än tidigare..

Det ska bli intressant att se dokumentären på Amazon. Det verkar ha varit en klick av spelare som Arteta har haft svårt att hantera och som varit oseriösa. Auba verkar ha ingått i en sådan. Nog därför man gjorde sig av med honom med frånvaron som svepskäl. Skönt för Arteta att kunna byta kapten.
Citera
2022-07-30, 16:42
Medlem
Arons avatar
Citat:
Du har såklart din egen mening. Men de flesta som jag har hört/läst från ang detta, tycker det var häftigare att Leicester vann ligan i 15/16. Dock så är ju ögonblicket med ”Agueeerroo” mer ikoniskt.

Tottenham såg länge ut till att sticka av med hela skiten i 15/16, men de tappade momentum helt mot slutet av den där säsongen. Vi var ute av titelracet i 15/16 tidigare än vad Tottenham var.

dom var aldrig ens i ledning av serien nån gång under säsongen utan log efter 3 till 8 poäng från toppen konstant
nej, tottenham såg inte ut som om man kunde sticka av med hela skiten under 15/16
Citera
2022-07-30, 17:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DidierDrogba02
När det ena trollet i Liverpoolmaffian stängs av kommer du in och får denna tråd att kännas som en begravning, bara sorg, elände och minnet av den korta tiden när 22/23-tråden var fri från ditt trams.

Pep är trots hård konkurrens från Tuchel och Ancelotti odiskutabelt världens bästa tränare och han vann ju trots allt förra mötet i samma cupfinal 2019 mot Liverpool som senare avgjorde ligan innan julafton samma år.

Förbered dig på hån och slag under bältet om "Världens vackraste klubb" skulle förlora idag, jag kommer inte hålla igen.
Hahaha jo men tjena! Det är inget annat än vinst ikväll för oss men såna här matcher ni Chelsea fans bara kan drömma om! Tuchel världens bästa absolut, går Sterling samma öde tills mötes som 100 mille värvningen Lukaku? ni kommer förmodligen inte ens nå topp 4 i år.

YNWA
Citera
2022-07-30, 17:18
Medlem
DidierDrogba02s avatar
Citat:

Det här med att rangordna ligavinnare genom åren är tufft då man måste skilja på oslagbara lag och dramatiska slut.

Säsongen 11-12 i helhet var en av de bästa i fotbollshistorien så som jag tolkar sporten, främst pga av att Chelsea som rejäla underdogs vann CL för första gången mot Bayern på Allianz Arena, men Bartons frispel och sedan Dzekos inhopp följt av Sergio Agüero och hans avgörande mål i minut 94. Satan vad man skulle kunna rabbla i evigheter.

Nu jag är lite partisk såklart då jag rankar miraklet i München som större men du har självklart slagkraftiga argument för att argumentera för City mot QPR som den mer ikoniska matchen.

Lycka till idag i Community Shield, låt detta bli början på Liverpools titellösa säsong och få tyst på dräggen.

Up the Citizens!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in