2022-07-30, 11:21
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Att Ukraina TRUMPETERAT ut en kommande offensiv i Kherson var dels en verklig plan men också att mycket smart drag för att helt förstöra Rysslands egna planer.

Jag har tänkt också i de banorna. Genom att Ukraina ropar ut högt att de planerar en offensiv i Kherson, och ökar intensiteten något i dessa trakter, så har de tvingat ryssarna att skicka soldater och material mot Kherson. Vilket försvagar dem vid andra fronter, däribland Donbass.
Citera
2022-07-30, 11:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mistyarrow
NATO /USA rörde hunden som morrade vilt men ändå forsatte röra den! Ingen är född ond!
Dek kan ju du tro.. har sett vad orcerna är kapabla till utan order.. nä nuka dom tillbaka till stenåldern och så räddar vi det som det finns hopp för resten kan ligga i askan som dom själva skapat..
Citera
2022-07-30, 11:26
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spugge
Putin vill få Nordkoreanska domare till sin fake ”tribunal” där han planerar döma ukrainare för de ryska krigsbrotten.

https://mobile.twitter.com/igorsushko/status/1553178696332320769
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Nordkoreanska domare... Kan det bli mer fejk än så här.
Citat:
Ursprungligen postat av negrofoben
Ha ha vilket jävla skämt! Fattar inte dvärgen att han bara framstår som en jubelidiot med såna sjuka ideer?

Ibland känns det som att Putin medvetet trollar världen.

Alla vet att Putins rättegångar är fejk. Och Putin vet om att världen vet om det. Men han kör på ändå. Mest för att visa världen fingret. 🖕
Citera
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Det är ju tal om man skall inskränka ryssarnas turistvisum till Finland, för det pågår ju en trafik. Hur som, en intressant artikel om vad ryssarna shoppar :

Medier: Ryska shoppare vid östgränsen får inte köpa vad som helst på grund av sanktioner

https://svenska.yle.fi/a/7-10019157
Ja det börjar bli jobbigt att vara ryss nu..

Snart lär de inte få lämna landet med tanke på den enorma brain drain som nu pågår. Över 4 miljoner välutbildade ryssar har redan "flytt" Snart är det bara gruvfyllon och andra skräpfolk kvar i rövhålslandet...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SiamGnome
Vilken studie pratar du om? Jag pratar om Guardians historiker och effekten på EU.

Studien jag refererade till för 3-4 inlägg sedan (inlägget du svarade på)
Citera
2022-07-30, 11:27
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Nordkoreanska domare...

Kan det bli mer fejk än så här.

Dom kunde kanske bjuda in några burmesiska militärer med? För att bredda den ”Internationella alternativa koalitionen”. Men det kanske kommer?
Citera
2022-07-30, 11:28
Medlem
Citat:
Innan nyår skall s-28 placeras ut så vi får se vad som händer!

Ingenting kommer att hända. Om det händer något med Sarmat så går jorden under och det inkluderar även Ryssland.
Citera
Medlem
45-75Marlins avatar
Citat:
Ryssland har själva sagt att OM rysslands existens är hotad så...
Ja då tar de livet av sig själva! Smart drag....
Citera
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Det finns en stor skillnad mellan Ryssland och Ukraina, och det är att det ingår i den ryska militärdoktrinen att ljuga, desinformera och vilseleda. Lögnen är en naturlig del av den ryska krigföringen. Både historiskt och idag:

Så är inte fallet för Ukraina, som är mer västorienterat.

Att jämföra Ukraina med Ryssland i detta avseende är som att jämföra en trevlig person som kör med vita lögner med en fullskalig patologisk mytoman som ljuger om allt.

Det är helt olika ligor.

Det är därför t.ex Lavrov kan säga mitt under pågående invasion av Ukraina:

"Ryssland har inte invaderat Ukraina."

Att ljuga innan invasionen har startat är en sak. Men Lavrov ljög under pågående invasion. Han ljög dessutom stort. Han förnekade att en invasion pågår fastän alla kunde se att det pågår en invasion. Att ljuga så här stort kan bara en ryss göra.

Det är svårt att uttala sig om, det står nog inte svart på vitt vad doktrinen är. Ukrainska militären är post-sovjetisk, och SBU är ex-KGB. Ukrainska militära organisationer har i många andra fall en kultur som liknar den sovjetiska mer än den liknar västs. Jag håller med dig om att ryssarna ljuger på ett sätt som är kulturellt annorlunda än vårt ibland. (ditt Lavrov-exempel tycker jag inte är bra, men jag håller med dig om att de ibland ljuger så strunt i det). Men det är inte så stor bevisad skillnad mot Ukraina.
Citera
2022-07-30, 11:32
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av YerBlues
Ryssland har VALT att bomba Ukrainska kvinnor och barn .
Detta stöds av dig
Skämmes tamefaan.

( läste att du skulle sluta här , hur gick det med det ?),

Nej jag är för en snabb konstruktiv lösning. Ryssarna gör fel - liksom många andra i denna konflikt. Det är de som vill ha ett långt krig för att försvaga ryssen som i så fall bör skämmas. Eller som säger att "alla bombar seperatister". Fattar inte vad du menar med att "sluta här".
Citera
2022-07-30, 11:34
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/0GPRnB/putins-och-lukasjenkos-nya-hot-om-karnvapen

Ska Ryssland använda kärnvapen mot Ukraina eller vad handlar det här om?
Citera
2022-07-30, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Leland1979
Studien jag refererade till för 3-4 inlägg sedan (inlägget du svarade på)

Jag ber lite om ursäkt. Du hade svarat på

(FB) Putin beordrar styrkor att gå in i Ukraina - INVASION NU (2022-02-24)

Jag ville bara tillägga att Guardianförfattaren som skribenten använder sig av i inlägget ovan, som du svarade på, har använt sig av en historiker, som har studerat sanktioner främst på mellankrigstiden. Så det var ingen kritik på Yale-undersökningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in