2022-07-29, 23:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Den som inbillar sig att median i Väst är "fri" går inte att ta på allvar som debattör. Med det sagt så utesluter jag inte att ryssarna har sprängt lägret med ukrainska POWs. Skillnaden mellan mig och trådens mentalsjuka ukrainaonanister är att jag håller dörrarna öppna tills jag vet mer. Ni har redan bestämt er, det är en antiintellektuell hållning, och er typ av hjärndöd fanatism förstör den här tråden.

Nu skjuter du dig själv i foten igen, media i väst är inte fri. Vem ger dig order om vad du skall skriva, det känns väl som det inte är CIA i.a.f.
Citera
2022-07-29, 23:46
Medlem
Enligt "flash Ukraine twitter" har det hörts explosioner i Nova Kakhovka. Det ligger söder om Kherson, har jag för mig.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WJP
Strider NATO mot Ryssland?

Nja, nu talar du inte sanning.

NATO-länder stödjer Ukraina i form utav vapen, det är en väsentlig skillnad och det är du mycket väl medveten om.

Skulle NATO gå in i Ukraina så skulle Ryssland inte ha en chans.

Ha ha det har hela tiden varit en strid mellan Nato och Ryssland. Och Ryssland vinner retfullt enkelt. Det finns en anledning till att tråden är fylld av hatfulla inlägg.

De som speglar verkligheten och vill skildra vad som verkligen händer är relativt sakliga. De andra kan inte ens stava till Ryssland eller Putin.
Citera
Medlem
%s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brille68
USA och Nato strider mot Ryssland och förlorar.

Ryssland mobiliserar inte ens. Utan man använder tillgängliga styrkor och vinner mot Natos samlade styrkor.

Det är en utklassning som visar världen att Nato har jävligt mycket pengar men har valt att satsa det på genuscertifikat istället för att vinna krig. Upprenbart lockar det Kina att utmana om Taiwan, och USA har inget att hota med.
Ha ha
Ryss1- Vi är i krig med NATO!
Ryss2- Hur många soldater har vi förlorat?
Ryss1- 40 000
Ryss2- Och NATO?
Ryss1- De har inte börjat än....
Citera
2022-07-29, 23:47
Avstängd
psychicsailors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, jag tror att man bör skilja på

1) Användare som hyllar Ryssland och konsekvent gör gällande att Ryssland segrar på alla fronter
2) Användare som ser Ukraina och Ryssland som pest och kolera men som har sina egna motiv
3) Användare som ser kriget i ett större perspektiv och räknar på olika utfall

De serber du tycker dig se här i trådarna faller i så fall (förmodligen) under kategori 1.

Väldigt bra inlägg. Men lite oklart. Vad är skillnaden på 2) och 3) ?
Citera
2022-07-29, 23:47
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Putin har varit en mycket bra ledare för Ryssland — han har förstått att federationen måste ledas på ett sätt som fungerar, med milt våld, och han har lyckats få ordning på torpet efter 90-talets krisår. Det hade kunnat gå betydligt värre långt tidigare. Risken finns dock att händelserna i år leder käpprätt åt helvete. Tragiskt. Eller så tar sig Ryssland ut på andra sidan, helskinnat och stärkt. Käka barkbröd har ryssarna gjort förr.

Inlednings vis ja.., det skriver jag under.

Men sedan har det förändrats, giftmord i Storbritannien ? (är det värt allt skit som kommer med det ?), vs. sparka skiten utav ISIS i Syrien (en mycket bra global handling).

Han blev för länge, för Rysslands egna befolknings bästa. Det hela har börjat gå honom i huvudet. Han har förändrats som person tror jag. Varför vet jag inte, men köper inte bara ett "NATO är ute efter Ryssland"..

Med de råvaror som Ryssland besitter, så kunde nog Putin ha spelat ut sin hand bättre.., utan att invadera sin "syskon-nation" Ukraina. Samt orsaka allt elände ekonomiskt (globalt) som mänskligt. Det är "Kain och Abel" över det hela..
Citera
2022-07-29, 23:48
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
USA och Nato strider mot Ryssland och förlorar.

USA och NATO har noll soldater i Ukraina.

Citat:
Ryssland mobiliserar inte ens. Utan man använder tillgängliga styrkor och vinner mot Natos samlade styrkor.

Återigen. USA och NATO har noll soldater i Ukraina.

Ryssland har anfallit ett fattigt grannland, men efter ett halvårs strider så har de fortfarande bara tagit ett par län.

Hur blir det om de tvingas möta 30 länder? Med denna överlägsna slagstyrka:

Det vi lärt oss från Ukraina är att ryssarna är betydligt svagare än vi trodde. De är dock inte helt ofarliga, det kommer att behövas en upprustning av NATO vid gränsen mot Ryssland för att avskräcka Ryssland från att ens tänka tanken, men det finns ingen fara i att de skulle kunna ockupera någon större yta i Europa. Det har de inte kraft och kunnande nog för.
Citera
2022-07-29, 23:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Utan Röda arméns modiga insatser hade hela Europa ohjälpligen förblivit under nazisters och etnofascisters kontroll i minst femtio år efter WW2, kanske ännu längre (nej, det var inte primärt ett krig mellan anglosaxisk demokrati och diktaturer, oavsett vad Hollywood tutar i folk).

Kanske du skulle läsa något annat än rysk propaganda. Hade Hitler haft bara ryssarna att kriga mot så hade vi sett ett Ryssland på knäna inom ett år. Västs bombningar minskade Tysklands krigsmaskineri i stor omfattning. Dessutom att USA tillverkade vapen och förnödenheter till ryssarna, faktiskt i vissa stycken mer än ryssarna själva lyckades med. Istället fick hela Östeuropa lida av ryssarnas förtryck fram till 90talet.
Citera
2022-07-29, 23:49
Medlem
Sgt.Blands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Enligt "flash Ukraine twitter" har det hörts explosioner i Nova Kakhovka. Det ligger söder om Kherson, har jag för mig.
Har kommit upp några filmer på fyrverkeriet nu.

https://twitter.com/mansden_/status/1553134948395237376
Citera
2022-07-29, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av %
Ha ha
Ryss1- Vi är i krig med NATO!
Ryss2- Hur många soldater har vi förlorat?
Ryss1- 40 000
Ryss2- Och NATO?
Ryss1- De har inte börjat än....
NATO-materiel för många miljarder dollar i månaden går åt på Ukrainas sida, utan att Kiev lyckas ta initiativet någonstans. Utan detta flöde av NATO-vapen, bränsle och andra förnödenheter hade Ukraina varit utslagna av Ryssland på knockout flera gånger om för länge sen. Men du och andra låtsas att NATO inte skulle vara aktivt inblandade i kriget... JIsses alltså.
Citera
2022-07-29, 23:53
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Putin har varit en mycket bra ledare för Ryssland — han har förstått att federationen måste ledas på ett sätt som fungerar, med milt våld, och han har lyckats få ordning på torpet efter 90-talets krisår. Det hade kunnat gå betydligt värre långt tidigare. Risken finns dock att händelserna i år leder käpprätt åt helvete. Tragiskt. Eller så tar sig Ryssland ut på andra sidan, helskinnat och stärkt. Käka barkbröd har ryssarna gjort förr.

Rent oavsett kan jag föreställa mig att Putin och kretsen kring honom kraftsamlat inför den utbrytning som kriget i Ukraina innebär. Först sopa rent hemma och sedan ta det här språnget. Det var bara en tidsfråga.

Sedan kan man spekulera i vilka motiven är.

Jo, jag tror att man bör skilja på

1) Användare som hyllar Ryssland och konsekvent gör gällande att Ryssland segrar på alla fronter
2) Användare som ser Ukraina och Ryssland som pest och kolera men som har sina egna motiv
3) Användare som ser kriget i ett större perspektiv och räknar på olika utfall

De serber du tycker dig se här i trådarna faller i så fall (förmodligen) under kategori 1.

Kategori 1-3 utnyttjas flitigt av Putinister samtidigt. Bara att utfallet i analyserna mirakulöst alltid hamnar på folkmördarnas sida. Liksom dina dimridåer av dubbeltydiga analyser. Märks väldigt tydligt att du marknadsför dig själv som ett slags avantgarde i den ryska desinformationen. Men du lurar mest dig själv .
Citera
2022-07-29, 23:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Inlednings vis ja.., det skriver jag under.

Men sedan har det förändrats, giftmord i Storbritannien ? (är det värt allt skit som kommer med det ?), vs. sparka skiten utav ISIS i Syrien (en mycket bra global handling).

Han blev för länge, för Rysslands egna befolknings bästa. Det hela har börjat gå honom i huvudet. Han har förändrats som person tror jag. Varför vet jag inte, men köper inte bara ett "NATO är ute efter Ryssland"..

Med de råvaror som Ryssland besitter, så kunde nog Putin ha spelat ut sin hand bättre.., utan att invadera sin "syskon-nation" Ukraina. Samt orsaka allt elände ekonomiskt (globalt) som mänskligt. Det är "Kain och Abel" över det hela..

Det var ju kurderna som i stor utsträckning knäckte IS, Utan att få hjälp av några andra. Och jag är inte kurd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in