Citat:
Ursprungligen postat av
Blot-Sven
Putin har varit en mycket bra ledare för Ryssland — han har förstått att federationen måste ledas på ett sätt som fungerar, med milt våld, och han har lyckats få ordning på torpet efter 90-talets krisår. Det hade kunnat gå betydligt värre långt tidigare. Risken finns dock att händelserna i år leder käpprätt åt helvete. Tragiskt. Eller så tar sig Ryssland ut på andra sidan, helskinnat och stärkt. Käka barkbröd har ryssarna gjort förr.
Inlednings vis ja.., det skriver jag under.
Men sedan har det förändrats, giftmord i Storbritannien ? (är det värt allt skit som kommer med det ?), vs. sparka skiten utav ISIS i Syrien (en
mycket bra
global handling).
Han blev för länge, för Rysslands egna befolknings bästa. Det hela har börjat gå honom i huvudet. Han har förändrats som person tror jag. Varför vet jag inte, men köper inte bara ett "NATO är ute efter Ryssland"..
Med de råvaror som Ryssland besitter, så kunde nog Putin ha spelat ut sin hand bättre.., utan att invadera sin "
syskon-nation" Ukraina. Samt orsaka allt elände ekonomiskt (globalt) som mänskligt. Det är "Kain och Abel" över det hela..