2022-07-29, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livremmen
Joh*n = Ex man. = ej några barn, bara en stor jävla kuk.
Pappan=R, far till 2 barn
Lukas=rövhål!
Sluta tala i tungor, eller är du ett lika stort rödkål.?
Inga regler brutna, tala klarspråk för helvete..!!
Citera
2022-07-29, 02:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Mycket osannolikt. När hundar har ihjäl människobarn så är det mkt mer medvetet, alltså med tänderna. Knappast att en hund skulle lägga sig och dessutom stanna kvar på en sprattlande bebis. Jag gillar inte hundar, men så tröga är de inte.
En hund som kväver ett barn är en död hund någon placerat över barnet typ, ingen hund skulle göra det av misstag och en hund dödar avsiktligt på andra sätt, som de flesta vet. Enkatt däremot.. de kan nog värma sig på en nyfödd (obs!) och inte bry sig om lite sprattel, de är överlägset kallblodiga små jävlar (äskar dem).
Citera
2022-07-29, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Millas123
Hon "dumpar" ungen på bb. Snick snack att ungen va på neo! Lampan som man såg får man på bb. Akuta komplikationer, de gav mej barnet med på uppvak Och även med på komplikationerna efter! Att de separerar moder och barn och man messar varandra är för mig mycket märkligt! I sista hand separerar de moder och barn för de kan få konsekvenser! Nåt är tvär fel med mamman ocå tyvärr. // 4 barn och komplikationer. Men har inte dödat nåt av dem än.
Dumheter! Barnet var född för tidigt, och såklart hamnade hon på NEO.
Mamman hade antagligen komplikationer och kanske blivit opererad eller så var hon på uppvaket efter kejsarsnitt. Och pappan var med barnet på NEO.
Inga konstigheter alls!
Ett av mina barn hade andningssvårigheter när hon föddes, hon föddes tre veckor tidigt med kejsarsnitt.
Jag blev lagd på uppvaket och min man var på NEO med babyn.
Inga konstigheter alls.
Har också flera väninnor som råkat ut för komplikationer efter förlossningen, och blivit iväg körda till operation. Och sen uppvak.
Pappan har då varit med babyn. Kan handla om 6 timmar.
Så det är inget konstigt alls. Pappan lägger ut foton på sin nyfödda dotter, och mamma som ligger på en annan avdelning kommentarer att hon längtar efter dem.
Citera
2022-07-29, 03:07
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gaupe
Mycket osannolikt. När hundar har ihjäl människobarn så är det mkt mer medvetet, alltså med tänderna. Knappast att en hund skulle lägga sig och dessutom stanna kvar på en sprattlande bebis. Jag gillar inte hundar, men så tröga är de inte.

Nej, hundar har ju egna valpar som de värnar om, och de brukar förstå att människobarn också är valpar. De tål mycket mer från ett litet barn - som att bli dragen i svansen - för att de fattar att "det är bara en valp!". Även om det har hänt att hundar bitit ihjäl en nyfödd bebis av svartsjuka, men det borde i så fall ha skett tidigare, så det tror jag inte heller.
Citera
2022-07-29, 03:11
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
En hund som kväver ett barn är en död hund någon placerat över barnet typ, ingen hund skulle göra det av misstag och en hund dödar avsiktligt på andra sätt, som de flesta vet. Enkatt däremot.. de kan nog värma sig på en nyfödd (obs!) och inte bry sig om lite sprattel, de är överlägset kallblodiga små jävlar (äskar dem).
Nu var det här ju ingen nyfödd utan hon var 6 månader.
Citera
2022-07-29, 03:23
Medlem
Kellywomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nu var det här ju ingen nyfödd utan hon var 6 månader.
Undrar varför det står spädbarn? Eller hur länge kallas en baby för spädbarn?
Citera
2022-07-29, 03:28
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindajkpg
På Sjunde bilden i hans flöde så ser det ut som blåmärke & svullnad på höger arm och på bild 2 i samma inlägg se de ut som ett rött märke i pannan.

Du menar babyhullet som syns extra mycket när armen trycks mot bröstet och storkbettet? 😏
Citera
2022-07-29, 03:32
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kellywoman
Undrar varför det står spädbarn? Eller hur länge kallas en baby för spädbarn?
Ja det handlar om ett spädbarn på 6 månader, men nyfödd endast första månaden.
Citera
2022-07-29, 03:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBeets
Försök till sammanfattning.

Måndag morgon kallad ambulans till Kroka, Nybygget i Vagnhärad för att hjälpa ett spädbarn, c:a 6 månader gammalt. Ambulanspersonal misstänker att något inte står rätt till och att barnet behöver snabb transport till lämplig vårdinrättning och tillkallar helikopter och Polis.
Barnet förs iväg och efter det vet vi inte mer än så om barnets status. Vi vet inte heller vilken typ av skador barnet har.

Polis spärrar av platsen, tar dit tekniker som finns där under större delen av dagen innan dom lämnar. Polisen lämnar sen uppgifter om att man bland annat beslagtagit "föremål" från platsen. Platsen är fortfarande avspärrad och väktare finns på plats.

Båda föräldrarna anhölls rätt omgående på sannolika skäl för synnerligen grov misshandel. Där sitter dom fortfarande vad vi vet?

Mamman I.P bor på samma adress som sina föräldrar JU.P och L.P. som för tillfället är utomlands?

I.P är tillsammans och har ett barn (barnet i fråga) med L.E
I.P är samtidigt gift med en J.P som inte verkar vara involverad i det här. I.P har barn från tidigare förhållanden/förhållande där åtminstone ett av barnen har någon diagnos. Vem/vilka som är fader till dom äldre barnen vet vi inte och det är väl rätt ointressant.

L.E är pappaledig från sitt arbete och ska ha varit själv hemma med barnet den här morgonen. Båda föräldrarna anhölls ändå direkt.

Det är väl ungefär det vi vet?

Sen har vi tusen spekulations inlägg från analyser av IG och FB foton.

Jag ser inget uppenbart blåmärke vid ögat på barnet. Jag ser ingen huvudskada. Jag tror att det är fontanellen man ser ovanför pannan som en "grop". En googling räckte för att se att fontanellen sitter rätt långt fram och att det finns olika typer av deformationer av skallen som gör att fontanellen kan ha udda placeringar.

På L.E Inst finns bilder när han har dottern i bilen och där va det mycket spekulationer. Babyskyddet ser ut att vara rätt monterat enligt mig om du har det i en bil där du inre har basen monterad. I bilen man oftast använder monterar man basen och klickar sedan bara i babyskyddet. Att krångla med bilens fasta bälte gör man bara när man inte har basen med sig. Är det därför hunden ligger på golvet nedanför passagerarstolen? Är det kanske en 2 sittsig skåpbil? Lånad bil?

Filmen på det "missnöjda" barnet visar väl inget annat än en förälder som filmar sitt barn göra "nattkarate". Om barnet nu gnäller och är missnöjd under dom 15 sekunderna han filmar så är det knappast något bevis för att han är en barnmisshandlare.

Vattensängen som någon tyckte va obehaglig för barnet att ligga på för att det va plast kan vara tempererad. Det finns sådana så att barnet ligger varmt och har en lugnande effekt.

Jag har garanterat missat något så eventuella klagomål hänvisas till din egen inkorg eller citera mig och komplettera själv.

I.P Isabell* Pekk*rinen
JU.P = Juh* Pekk*rinen (pappa till I.P)
L.P = Lind* Pekk*rinen (mamma till I.P
J.P = Joh*n Pekk*rinen (ex till men fortfarande gift med I.P)
L.E = Luk*s Ekd*hl (pappa till barnet och tillsammans med I.P)

* = a

Och jag försvarar inte föräldrarna så hoppa inte på mig om det. Jag känner dom inte, vet inte vilka dom är, och skiter fullständigt i det också. Försöker bara separera på vad vi vet och vad som är spekulationer.

Om dom nu verkligen gjort sig skyldiga till att medvetet skadat barnet så hoppas jag att dom båda dör och att hennes andra barn får bo under bättre förhållanden.

Citerar mig själv och försöker uppdatera med lite av den nya informationen i den här oerhört röriga tråden.

Det lilla flickebarnet dog på sjukhus till följd av hennes skador.

Mamman (Isabella) är släppt av polis men finns kvar som misstänkt i utredningen för mindre allvarliga anklagelser tillsvidare.

Pappan (Lukas) blev under torsdagen häktad för mord, alternativt grovt vållande till annans död och synnerligen grov misshandel av åklagare. Tingsrätten väljer dock att inte häkta honom för mord utan väljer dom mildare punkterna. Åklagare och polis utreder fortfarande detta som ett möjligt mord men tingsrätten ansåg att det inte finns tillräckliga bevis för en häktning under den rubriken. Detta är formaliteter i det här läget. Han kan fortfarande komma att dömas för mord om polis och åklagare kan plocka fram bevis längre fram i utredningen som styrker det.

Sen är det massa obekräftade uppgifter i tråden från folk som påstår sig sitta på information.

Mamman ska ha varit borta hela natten och åkt direkt till jobbet efter en fest?
Barnet ska ha dött av komplikationer efter syrebrist (kvävd)?
Pappan påstår att hans hund lagt sig på barnet?
Pappan är en pundare?
Dom äldre barnen ska ha varit hemma vid tillfället och mummlat till polis i förhör om något tält?

Jag har garanterat missat något trots att jag läst varje inlägg men det är en jävla massa information att filtrera i den här tråden.

Komplettera gärna om jag missat något.
Citera
2022-07-29, 06:56
Medlem
Kämpendahls avatar
När jag vaknat upp och läser tråden ser jag en del rätt taskiga kommentarer mot mamman. Och visst, jag kan förstå att det är ganska lätt att sitta framför datorn i mammas källare och skriva saker man aldrig någonsin skulle våga säga till mamman om man mötte henne IRL. Det är pappan som är misstänkt för att ha dödat sin dotter och vi vet faktiskt inte ens hur det gått till. Så lämna mamman och övriga barn i fred. Modern har just förlorat sin dotter och det här är en katastrof för henne och familjen som man inte kommer över i första taget. Då ska man inte behöva höra kommentarer från Flashbacks mest lågbegåvade och sjuka bottenavskrap.
Citera
2022-07-29, 07:03
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Jag tycker inte det, att hen försvarar Lukas alltså, hens hypotes är väl ganska bister? Men mamman framställs inte i så god dager nej, men mil från barnamörderska. Klart hon inte ska lastas för flickans död hon lär resten av livet känna skuld om hon. var. borta den natten. Vad vet vi, kanske var hon på möhippa, 30-årsfest, i stan över natten och det var lättare att sova på hotell och gå direkt till jobbet? Det är inte konstigt. Däremot så beskriver grinchen hur mamman haft en bakgrund av otrohet och hur det kan ha skapat osäkerhet och vanföreställningar hos Lukas som därför dödat barnet. En teori jag verkligen hoppas är felaktig. Någon. beskrev ett betydligt troligare scenario ovan, han kvävde flickan av misstag i sömnen och skyllde på hunden vilket väcker misstankar hos ambulanspersonalen.

Red: Bara en sak till, varför släpptes inte mamman direkt om hon varit borta och flickans skador bedömdes uppstått de senaste 12 timmarna?
Vi vet inte ens om hon var borta den natten.
Jo, hen försvarar Lukas och skyller på en olycka med hunden. Att det inte rör sig om det kan vi vara ganska övertygade om - för då hade han inte häktats på den grund som gjorts, dessutom har han inte pratat med Lukas eller fått hans version eftersom Lukas suttit anhållen och då har de inte kontakt med yttervärlden.
Citera
2022-07-29, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Vad är det som är så trovärdigt?
Inget enligt mig.
Sen att hon hade kalas på en söndag och sov borta till arbetsdag må, låter inte värst troligt i mina öron, åtminstone.

Dock har de allra flesta byggföretag semester vecka 28-31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in