2022-07-14, 10:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Dink Smallwood ?

Nej, inte det heller.
Citera
2022-07-14, 14:18
Medlem
fearreapers avatar
Kan du förklara mer ?

Citat:
Ursprungligen postat av Aiissano
Nej, inte det heller.
Citera
2022-07-27, 16:08
Medlem
Citat:
Jag minns ett gammalt datorspel ifrån 90-talet. Det var 2-D uppifrån och ner. Man kunde gå genom portaler till olika världar. Det var inte Diablo, mer sci fi.

Crusader: No Remorse?
Citera
2022-07-27, 16:44
Medlem
Citat:
Nej, inte det heller.
Ellwr vänta,

Nox?
Citera
2022-07-28, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cunundrum
Hej

I min feberyra så har jag fått ett spel på hjärnan, som jag helt enkelt inte kan komma på namnet på.

Ett mobilspel (android), som spelades för en sisådär 10 år sedan.

Det påminde en hel del om de gamla UFO-spelen och X-Com, på så vis att man hade en "geoscape" där man kunde förflytta sin helikopter mellan olika uppdrag som poppade upp. Här kunde man även forska fram nya vapen och utrustning.

Uppdragen/striderna var väldigt simpla. Man förflyttade runt sin "squad" i realtid. De sköt automatiskt på fiender men man kunde beordra dem att t ex kasta granater.

Man slåss mot någon sorts muterade människor/monster/zombies.

Påminner en hel del till utseendet om ett spel som heter Breach & Clear.

Nästan 1 år gammalt men...

Är rätt säket på att det är UFO: Aftermath eller möjligen någon av uppföljarna Aftershock eller Afterlight.
Citera
2022-07-29, 04:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meanmanturbo
Nästan 1 år gammalt men...

Är rätt säket på att det är UFO: Aftermath eller möjligen någon av uppföljarna Aftershock eller Afterlight.

Jag uppskattar din hjälp men (kanske kunde mitt inlägg varit lite mer specifikt) det är alltså just den UFO-trilogin, som jag menar att spelet jag söker påminner om.

Det är dessutom ett spel till mobil som söks och inget av dem har väl portats till mobil?
Citera
2022-08-05, 12:03
Medlem
B. Mystics avatar
Hej.
Ett gammalt rymdutforskarspel. Väldigt lågupplöst. Grafiken var "ful" för sin tid. Man kunde landa på planeter och utforska dom.
Tror fan upplösningen var ryp 256x. Men det var som sagt längesen jag spelade det. Troligtvis mellan 2000 och 2005
Citera
2022-08-05, 12:57
Medlem
fearreapers avatar
Rymdjakten ?

Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Hej.
Ett gammalt rymdutforskarspel. Väldigt lågupplöst. Grafiken var "ful" för sin tid. Man kunde landa på planeter och utforska dom.
Tror fan upplösningen var ryp 256x. Men det var som sagt längesen jag spelade det. Troligtvis mellan 2000 och 2005
Citera
2022-08-05, 18:06
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Rymdjakten ?
Haha. Nej. Inte ens nära 😅
Citera
2022-08-05, 18:12
Medlem
fearreapers avatar
Berätta mer om du kan ?

Citat:
Ursprungligen postat av B. Mystic
Haha. Nej. Inte ens nära 😅
Citera
2022-08-05, 20:02
Medlem
B. Mystics avatar
Citat:
Berätta mer om du kan ?
Vi snackar riktigt low def graphics. Fps. Det enda man kunde göra egentligen var att ta foton i spelet.
Rätt så vackert i sin enkla grafik ändå.
Citera
2022-08-11, 19:51
Medlem
har ett vagt minne ett spel från min barndom runt år 2000 alternativt tidigt 2000-tal

Spelet var riktat åt barn men minns att det var ganska flummigt och skumt överlag, jag tror det var uppbyggt av flera minispel och ett av dom minns jag specifikt starkt, det var en vy över en svampstad och gick ut på att man skulle räkna till ett visst tal, jag tror man spelade mot datorn men minns inte hur spelet funkade mer än att det var 2 rader av svampar med nr från typ 1-20 på vänster sida av skärmen som man "kryssade" för allt eftersom.

I slutet av spelet tror jag det var något med en labyrint, minns att det var en del flummiga cut-scenes med..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in