Citat:
Ursprungligen postat av
Illincognito
OM det är han som var med Nisse i Skarpnäck (videon mot Haval) och den som flashat vapnen i nisses musikvideos.
Varför är han ej nämnd i låtar (som alla andra från Dalen är, typ) och varför anlitade inte Nisse han, när han ändå sökte livvakter? (En incognito person måste ju nånstans vara den ultimata livvakten pga hur fritt han då kan röra sig under all typ av radar)
När man talar om "beskydd" i sådana sammanhang så handlar det inte om att ha en livvakt bredvid sig hela tiden utan mer att personen har backning av en gruppering med våldskapital. En ensam pojke har inte den tyngden. Det är inte heller meningen att den ska gå under radarn - poängen är ju att andra kriminella ska veta om det. Eller du menar kanske incognito gentemot polisen, eller allmänheten?
EDIT: Jag läser slarvigt sorry! Du skrev "när han sökte livvakter"... Jag tror han sökte livvakt inför en planerad turné med Sara Larsson och då var väl tanken att anlita en firma och betala lagligt från företaget typ. I sådana sammanhang vill man kanske ha någon legitim... Har förresten privata säkerhetsfirmor några befogenheter, tex vapenlicens?
En "siccario" kan han ju skicka på uppdrag. Men när det gäller skydd på en turné så blir det kanske svårt att flyga under radarn med vapen tex, för en som är "känd av polisen".Om jag ska spekulera...