2022-07-25, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Och han e inte tuff de har jag aldrig påstått, säger bara vad han har gjort och han är ingen tönt om han kan gå runt med dem kedjorna. Jag vet att han haft dyra kedjor sen han va 13-14år
Är man ingen tönt bara för att man har dyre kedjor som man har fifflat till sig?

Helt fel. Alla så kallade gangstrar i förorten är töntar. Du kommer förstå när du blir äldre.
Citera
2022-07-25, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TigerKid2
Tack myriaden!
Har du kännedom/hört rykten ifall de (Adel & Dumle) goade BO som mördades i videon? Det verkar lite skumt men tror inte det sas rakt ut att de goat.. Eller man kanske kan dra den slutsatsen tydligt? De verkade luriga men okart eller jag kanske lyssnade dåligt...

Antar att de syftar på att Merhawi satt i bilen med sin mördare pågrund av att Adel hade fört de samman för att de skulle driva in en skuld åt Adel i Uppsala så han kan ha haft något med det att göra på så sätt.
Citera
2022-07-25, 16:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk
Antar att de syftar på att Merhawi satt i bilen med sin mördare pågrund av att Adel hade fört de samman för att de skulle driva in en skuld åt Adel i Uppsala så han kan ha haft något med det att göra på så sätt.
OK, tack förförklaringen!
Citera
2022-07-25, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grinchen457
Folk som säger att han tex klippte Snickers i Skarpnäck pratar bara massa bajs han la upp en story bara en stund efter när Snickers hade dött i Skarpnäck då han satt på sin balkong i Bagis och rökte en joint med en låt av Nisse samt nån text i stil med att det var en bra och solig dag. Att han sen sitter och tauntar folk och tar på sig nån form av stolthet för skjutningen vet jag inte riktigt vad jag ska säga om men Scar å andra sidan är äkta folk som vet vet.
Han la ut en video på han o Nisse o skrev rip Nisse
Citera
2022-07-26, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abbaslutfisk

Ala/Rami?
Citera
2022-07-26, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Soderortsicario121
Han la ut en video på han o Nisse o skrev rip Nisse

OM det är han som var med Nisse i Skarpnäck (videon mot Haval) och den som flashat vapnen i nisses musikvideos.
Varför är han ej nämnd i låtar (som alla andra från Dalen är, typ) och varför anlitade inte Nisse han, när han ändå sökte livvakter? (En incognito person måste ju nånstans vara den ultimata livvakten pga hur fritt han då kan röra sig under all typ av radar)
Citera
2022-07-27, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Illincognito
OM det är han som var med Nisse i Skarpnäck (videon mot Haval) och den som flashat vapnen i nisses musikvideos.
Varför är han ej nämnd i låtar (som alla andra från Dalen är, typ) och varför anlitade inte Nisse han, när han ändå sökte livvakter? (En incognito person måste ju nånstans vara den ultimata livvakten pga hur fritt han då kan röra sig under all typ av radar)

När man talar om "beskydd" i sådana sammanhang så handlar det inte om att ha en livvakt bredvid sig hela tiden utan mer att personen har backning av en gruppering med våldskapital. En ensam pojke har inte den tyngden. Det är inte heller meningen att den ska gå under radarn - poängen är ju att andra kriminella ska veta om det. Eller du menar kanske incognito gentemot polisen, eller allmänheten?

EDIT: Jag läser slarvigt sorry! Du skrev "när han sökte livvakter"... Jag tror han sökte livvakt inför en planerad turné med Sara Larsson och då var väl tanken att anlita en firma och betala lagligt från företaget typ. I sådana sammanhang vill man kanske ha någon legitim... Har förresten privata säkerhetsfirmor några befogenheter, tex vapenlicens?

En "siccario" kan han ju skicka på uppdrag. Men när det gäller skydd på en turné så blir det kanske svårt att flyga under radarn med vapen tex, för en som är "känd av polisen".Om jag ska spekulera...
Senast redigerad av TigerKid2 2022-07-27 kl. 11:20.
Citera
2022-07-27, 11:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abzid
Och han e inte tuff de har jag aldrig påstått, säger bara vad han har gjort och han är ingen tönt om han kan gå runt med dem kedjorna. Jag vet att han haft dyra kedjor sen han va 13-14år

Dyra kedjor sedan 13-14 års ålder är definitionen på MEGA TÖNT
Citera
2022-07-28, 05:35
Medlem
varbynatverkets avatar
har fått information att haval är fri men ligger lågt med sin fru1 stämmer detta?
Citera
2022-07-28, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varbynatverket
har fått information att haval är fri men ligger lågt med sin fru1 stämmer detta?

Borde stämma. Skulle släppas i juli enligt någon annan här på fb.
Han är nog lite skakis nu kan gissas.
Citera
2022-07-28, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peter_pung
Är man ingen tönt bara för att man har dyre kedjor som man har fifflat till sig?

Helt fel. Alla så kallade gangstrar i förorten är töntar. Du kommer förstå när du blir äldre.
Jag menar att han gå runt med dem o ingen rånat honom än. Om han var tönt hade blivit rånad.
Citera
2022-07-28, 23:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av varbynatverket
Han kom ut för några dagar sedan
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in