2022-07-28, 22:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.

Tack för att du delar med dig. Om du har rätt så känns det nästan ännu värre än om han gett sig på bebis pga frustration/det slog slint.
Att straffa mamman känns dock som den vanligare anledningen när pappor ger sig på sina barn. Tänker bl.a. på han som eldade upp huset när barnen somnat och Sala-pappan.
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflake85
Kanske före gripandet? Eller om han har fått ringa ett samtal till någon närstående? Vet inte om det är så det fungerar men de närstående borde rimligtvis ha någon mer info än den som står i media.
Han har inte fått ringa en närstående och diskutera fallet.
Har han fått ringa för att ordna hundvakt eller liknande så sitter en polis med och avlyssnar hela samtalet - båda parter - och bryter direkt om de går in på fallet.

Nej, närstående får i princip ingen info. Undantagen är när det finns t ex hund och barn som någon måste ta hand om.
De kan också via polisen få meddela en sambo/maka/make - men det beror på vad det handlar om för brott. De kan vara så att de inte får meddela alls för att inte någon på utsidan skall kunna undanröja bevis, narkotika etc. Husdjur och barn är polisen däremot skyldig att se till att de inte lämnas ensamma utan tillsyn.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Det står i tråden länkat från, polsen.
Läser du inte i tråden och länkat materiel?

Nej, för det finns inget underlag för just mordvapen i beslag. Så har du inget från åklagaren att lägga in så finns det inte. Beslag har sagts av åklagaren, men det betyder inte att det är mordvapen.
Vad tråden anser om vad som måste synas är ju inte direkt fakta utan det återstår att se ett rättsmedicinskt utlåtande. Och vad åklagaren fått för information vet ingen ännu.

Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Vet att du inte frågade mig men det som stått är väl bland annat från polisens egen kommunikation, ett citat några läst in väl mycket i kan jag tycka.

"− Ett flertal föremål är tagna i beslag för att undersökas och den misstänkta brottsplatsen är fortsatt avspärrad."

Nix, det finns beslag vilket alltid görs utan att det är just mordvapen. För helvete ge er.
Senast redigerad av Browser 2022-07-28 kl. 22:39.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Det har redan beskrivits i tråden.

Det kommer in nya i trådar hela tiden. Det händer att dessa inte mäktar med att läsa 1000 inlägg 🙂
Citera
2022-07-28, 22:38
Medlem
Citat:
Kvävning som upptäcks direkt på plats? Krävs det inte en undersökning på det? Hade ju lika gärna kunnat vara en sjukdom. Så varför skickade ambulans polis direkt då de kom till platsen om hon inte hade synliga skador?
Logik är verkligen inte allas starka sida, pust!
De kanske gjorde det på grund av pappans historia med hunden.
Citera
2022-07-28, 22:39
Medlem
RickNesss avatar
Om det stämmer att GMs förklaring till det hela är att hunden har lagt sig på barnet och kvävt henne är GM solklart skyldig till hennes död. Det är en så förbannat dum bortförklaring.
Citera
2022-07-28, 22:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Kan det möjligtvis vara hans förklaring om hunden som fick dem att fatta misstankar.
Tänker samma sak. En så uppenbart orimlig förklaring kan de mycket väl ansett vara anledning att koppla in polis.
Citera
2022-07-28, 22:40
Medlem
Citat:
Kvävning som upptäcks direkt på plats? Krävs det inte en undersökning på det? Hade ju lika gärna kunnat vara en sjukdom. Så varför skickade ambulans polis direkt då de kom till platsen om hon inte hade synliga skador?
Logik är verkligen inte allas starka sida, pust!

Var har det stått att ambulansen har ringt polis?? Det har stått typ att det först kom in som ett sjukdomsfall men att vårdpersonal fattade misstankar och tillkallade polis. Störst sannolikhet att det var sjukhuset som larmade polis och inte ambulansen.
Citera
2022-07-28, 22:40
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Nej, för det finns inget underlag för just mordvapen i beslag. Så har du inget från åklagaren att lägga in så finns det inte. Beslag har sagts av åklagaren, men det betyder inte att det är mordvapen.
Vad tråden anser om vad som måste synas är ju inte direkt fakta utan det återstår att se ett rättsmedicinskt utlåtande. Och vad åklagaren fått för information vet ingen ännu.

Nix, det finns beslag vilket alltid görs utan att det är just mordvapen. För helvete ge er.

Jag gav dig ett citat från polisen. Jag håller ju helt med dig då jag också tycker folk läser in alldeles fel saker i den meningen. Om du jobbar på din läsförståelse så jobbar jag på att "för helvete ge mig".
Citera
2022-07-28, 22:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av byproxy
Pappan har kanske helt enkelt legat ihjäl flickan. Somnat och rullat över henne. Sånt har hänt förr
Ja eller hur, väldigt troligt scenario? NEJ!!
Monster finns, eller har du levt i en hydda i skogen?
Detta händer då och då.
Är inte första gången som en bebis blir mördad av så kallade kärleksfulla föräldrar på ytan!
Citera
2022-07-28, 22:41
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Var har det stått att ambulansen har ringt polis?? Det har stått typ att det först kom in som ett sjukdomsfall men att vårdpersonal fattade misstankar och tillkallade polis. Störst sannolikhet att det var sjukhuset som larmade polis och inte ambulansen.
Nej var ssk på plats som larmade polis.
Citera
2022-07-28, 22:42
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazdockans
Om man ser till tiden från larm till ambulans och polisen anländer så är det mer sannolikt att det är ambulansen som begärt dit polis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in