2022-07-28, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.

De större barnen är ju födda år 2013 och 2015 så de är ju tillräckligt stora och borde ju kunna styrka eller säga emot MGM:s berättelse. Tex angående om någon av dem vaknat och velat ha vatten.

Vad innebär det med tältet? Kan det vara ett av de saker polisen beslagtagit?
Citera
2022-07-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Damzzen
Läsförståelsekurs på den då.
Jag är trött och grinig men visst, du har nog rätt i att oavsett vad som hänt så behöver ändringen av rubriceringen inte betyda att skuldfrågan ändrats utan att barnet avlidit.

Hade gärna fått det svaret för fem timmar sen så hade jag sluppit idioten som påstod att rubriceringen aldrig ändrats.
Citera
2022-07-28, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Känns som en väldigt komplex familjesituation.

Mycket komplex. Mamman bor nu på samma adress med sin pojkvän som hon och exet, som hon fortfarande är gift med bodde på.
Trots att hon blev ihop med nuvarande för över ett år sen så flyttade hennes man ut först nu den 1:a juni o år.
Citera
2022-07-28, 22:33
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.
Kvävning som upptäcks direkt på plats? Krävs det inte en undersökning på det? Hade ju lika gärna kunnat vara en sjukdom. Så varför skickade ambulans polis direkt då de kom till platsen om hon inte hade synliga skador?
Logik är verkligen inte allas starka sida, pust!
Citera
2022-07-28, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Som sagts flera ggr, det måste även varit synliga skador. Shaken baby är nog svårt för en läkare att se utan större undersökning, än mindre en ssk. Det har.dessutom hämtats föremål från hemmet som är misstänka mordvapen.

Nej. Svåra hjärnskador till följd av syrebrist. Inget annat. Inga andra skador finns, inget annat misstänks. Inte något misshandel över tid eller så. De stängde av livsupphållande åtgärder idag.
Citera
2022-07-28, 22:34
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var står det om mordvapen? Kan du länka in det?
Vad som sagt flera gånger är det i tråden eller från faktabaserat håll?

Vet att du inte frågade mig men det som stått är väl bland annat från polisens egen kommunikation, ett citat några läst in väl mycket i kan jag tycka.

"− Ett flertal föremål är tagna i beslag för att undersökas och den misstänkta brottsplatsen är fortsatt avspärrad."
Citera
2022-07-28, 22:34
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Var står det om mordvapen? Kan du länka in det?
Vad som sagt flera gånger är det i tråden eller från faktabaserat håll?
Det står i tråden länkat från, polsen.
Läser du inte i tråden och länkat materiel?
Citera
2022-07-28, 22:35
Medlem
Citat:

Ett stort TACK till dig, äntligen någon med insyn i det hela, nu hoppas jag alla som haft alla dessa orsaker till varför detta har hänt tar och lugnar ner sig ett tag med sina teorier, vi får förmodligen veta mer om vi kan läsa en FUP på detta tragiska ärende så småningom .
Citera
2022-07-28, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo
Varför är hon fortfarande gift med sitt ex

Det har redan beskrivits i tråden.
Citera
2022-07-28, 22:36
Medlem
Wooqiprwos avatar
Kan det möjligtvis vara hans förklaring om hunden som fick dem att fatta misstankar.
Citera
Awaiting Email Confirmation
byproxys avatar
Pappan har kanske helt enkelt legat ihjäl flickan. Somnat och rullat över henne. Sånt har hänt förr
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Otto Flick
Vet att du inte frågade mig men det som stått är väl bland annat från polisens egen kommunikation, ett citat några läst in väl mycket i kan jag tycka.

"− Ett flertal föremål är tagna i beslag för att undersökas och den misstänkta brottsplatsen är fortsatt avspärrad."
Nu menade jag misstänkta föremål.
För tror ni verkligen polisen skulle samlat föremål för undersökning om flickan var helt utan synliga skador?
Pust igen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in