2022-07-28, 22:21
Medlem
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.
Citera
2022-07-28, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Petitoo
Som vanligt blir man verkligen illa berörd när sådant här händer. Det är liksom ingen olycka heller.

Ja, man blir fruktansvärt illa berörd och ledsen.

Det är omöjligt att förstå hur det kan få gå såhär fel.
Citera
2022-07-28, 22:23
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Nja .. mamman har tre barn. Mamman är fortfarande gift med exet, pappan till de två äldsta (söner) . Den äldsta sonen har en hjärnskada.
Hon har dessutom en flicka som tyvärr bor i himlen nu men det med sin nuvarande pojkvän sedan över ett år tillbaka.

Varför är hon fortfarande gift med sitt ex
Citera
2022-07-28, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Du kanske skulle prova det där med "grundläggande juridik" istället?

Förhållandet jag beskrev kring grovt vållande till annans död går att tillämpa i båda fallen. Så det både du och jag gör är att spekulera. Jag förklarade bara för dig att man absolut kan bli dömd för grovt vållande till annans död för att ha misshandlat någon till döds. Läsförståelsekurs på den då.
Citera
2022-07-28, 22:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av GringeGoof
Aight. Följt tråden i ett par dygn och behöver ta bladet från munnen, eftersom jag vet en del om detta.

Mamman var inte hemma under natten då det hela hände. Det handlar alltså inte om att hon åkt till jobbet och sen kom polisen - hon var inte hemma under natten till måndagen.

Polisen har förhört pappan till de andra två barnen och riktat in sig på frågor som rör ett tält. Barnen har pratat om ett tält i (barn)förhör. Barnen har berättat om ett tält för pappan. Vilket förbryllat.

Barnen har i (barn)förhör sagt att "mamma var på kalas" kvällen före händelsen. Hon var alltså inte hemma under kvällen och natten. Hon har en lång historik av otrohet. Det var så den nu avlidna bebisen kom till. Mamman är knappast misstänkt för något alls längre. Hon har ingen del i detta.

Pappans berättelse går ut på att han vaknat på natten av att ett av de andra barnen varit törstigt. Han ska då ha gått upp för att hämta vatten. Under tiden ska familjens hund (som inte är död) ha lagt sig på bebisen och därmed kvävt henne.

Det är såklart otroligt av flera skäl. Dels är hundar relativt intelligenta djur och vanan vid barn bör ha gjort att hunden inte lagt sig på en bebis utan att reagera för bebisens självbevarande, automatiska skrik och rörelser. Dels hade bebisen kraftiga hjärnskador till följd av syrebrist - det uppstår inte på nån minut när man hämtar ett glas vatten.

Detta är vad jag vet. Och när jag säger vet, menar jag vet. Inte tror eller skvalpar ihop. Jag vet.

Här kommer vad jag tror. En hypotes: Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Det är en otroligt tragisk händelse på alla sätt. Oerhört drabbande för en hel massa personer.

Du skriver först vad du vet.

Sen skriver du vad du tror - din hypotes.

Jag blir förvirrad.
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:

Låter som stabila föräldrar. Fy fan säger jag. Han kan inte ha älskat sitt barn speciellt mycket om han i en tvärvändning kan kväva henne pga något mamman har gjort.

Helvetes jävla....
Citera
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Det låter inte som en fallolycka med tanke på rubriceringarna. Låter som ett typiskt skakvåld med stor kraft och hänsynslöshet. Det räcker för att åsamka svåra skador och att spädbarnet avlider. Frågan är hur länge det dröjde innan larmet kom från det att barnet blev allvarligt skadat.
Som sagts flera ggr, det måste även varit synliga skador. Shaken baby är nog svårt för en läkare att se utan större undersökning, än mindre en ssk. Det har.dessutom hämtats föremål från hemmet som är misstänka mordvapen.
Citera
2022-07-28, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo

Det kan man verkligen fråga sig....
Kanske GringeGoof har svar på det. H*n verkar känna till personerna.
Citera
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Wooqiprwo

Känns som en väldigt komplex familjesituation.
Citera
Medlem
Wooqiprwos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallamakaronen
Du skriver först vad du vet.

Sen skriver du vad du tror - din hypotes.

Jag blir förvirrad.

Ja han kan ju omöjligt veta vad som har förstått i den misstänkte GM's huvud?
Citera
2022-07-28, 22:29
Medlem
Otto Flicks avatar
Citat:
Här kommer vad jag tror. En hypotes:[/b] Luk*s vet att Is*abell* är otrogen. Hon har varit det en tid. Det rinner över och slår slint. Han kväver bebisen, resultatet av deras egen otrohet, som staff mot Is*abell*. Han ångrar sig och bebisen lever först, men dör sedan på sjukhus.

Citerade bara sista delen av ditt inlägg. Tack för din input, låter inte alls osannolikt tyvärr. Och det skulle ju inte vara första (eller sista tyvärr) gången någon skulle ta livet av gemensamma barn för att straffa sin partner/ex-partner. Den där lilla söta oskyldiga bebisen får sätta livet till
Citera
2022-07-28, 22:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Som sagts flera ggr, det måste även varit synliga skador. Shaken baby är nog svårt för en läkare att se utan större undersökning, än mindre en ssk. Det har.dessutom hämtats föremål från hemmet som är misstänka mordvapen.

Var står det om mordvapen? Kan du länka in det?
Vad som sagt flera gånger är det i tråden eller från faktabaserat håll?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in