2022-07-28, 21:06
Medlem
På MGM:s instagram får hans bror frågan om MGM var påverkad av medicin. Hans bror svarar då ”Han minns inte. Tror han har mycket annat att tänka på i sin sorg”.
Citera
2022-07-28, 21:06
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död blev han häktad på.
Det indikerar på att han är misstänkt för att hänsynslöst grovt misshandlat barnet så det avled men att han inte hade uppsåt till att barnet skulle avlida.

Så ser det ut i dagsläget, men det kan givetvis ändras under förundersökningens gång.

Hans instagram visar en efterlängtad bäbis som han är stolt över, och en aktiv väl omhändertagen hund. Vad kan he skett som fick honom så helt ur spel, det ser ju ut som en glad liten familj som längtade efter tillskott vid första anblicken. Droger? Skitzofren? Fullsomsatan? Sadist?
Citera
2022-07-28, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snowflake85
På MGM:s instagram får hans bror frågan om MGM var påverkad av medicin. Hans bror svarar då ”Han minns inte. Tror han har mycket annat att tänka på i sin sorg”.

Tycker det ser ut som tvärtom. Bror skriver först att R inte minns och har sorg. Sen svarar någon med frågan om han var påverkad av medicin.
Citera
2022-07-28, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockervalpen
Kopierat på häktningsframställan.. "Häktningsframställan, sannolika skäl
Mord 2022-07-24 17:30 -- 2022-07-25 07:00 inom, Trosa kommun
Id: POD50-BM2022-1499576987-7T, Ext ärendenr: 5000-K848192-22"

Vart står det grov misshandel ?

Ska ladda ner dokumentet och kolla men det står ju överallt ?
Citera
2022-07-28, 21:23
Medlem
Intressant att pappan bara lägger upp bilder på dottern och mamman mest bilder på sig själv. Även buhu-bilder. Det här med familjebilder och sånt..? Gissar spontant att hela relationen varit destruktiv ett tag.
Citera
2022-07-28, 21:24
Medlem
De sade exakt det på tv4 nyheterna nyss ju.

Vad bråkar folk om?
Citera
2022-07-28, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Tycker det ser ut som tvärtom. Bror skriver först att R inte minns och har sorg. Sen svarar någon med frågan om han var påverkad av medicin.

Förlåt, fel av mig. Hans bror skriver att han inte minns och sedan frågar någon om han var påverkad. Ändå intressant att han inte minns!? Eller iallafall har det som strategi i sitt försvar.
Citera
2022-07-28, 21:30
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Såhär står det i Aftonbladet

https://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/a/bGRBkk/spadbarn-dod-i-sodermanland-pappan-begard-haktad-for-mord

Åklagaren ville dock att han skulle häktas för mord. Vad är oklart??
Hasch…..
Ja han är från Järna så hasch och svamp är trolig orsak 🤓
Citera
2022-07-28, 21:44
Medlem
BrainOfSheldons avatar
Citat:
Förlåt, fel av mig. Hans bror skriver att han inte minns och sedan frågar någon om han var påverkad. Ändå intressant att han inte minns!? Eller iallafall har det som strategi i sitt försvar.

Hur är det intressant? Det är ju nummer 1 vanligaste sakerna misstänkta säger i ett sånt här läge. I minst 99 fall av 100 är det dessutom en lögn.
Citera
2022-07-28, 21:46
Medlem
Citat:
Detta syftar jag på.

Inte bara vållande.
Utan synnerligen grov misshandel också.

Men när jag och flera påpekade detta gick det åt skogen
Ska du börja ljuga nu?

Du skrev detta:
Citat:
Det är inte ändrat något
Vilket är fel.
håll käften nu.
Citera
2022-07-28, 21:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haschpundaren
Ska du börja ljuga nu?

Du skrev detta:

Vilket är fel.
håll käften nu.

De var misstänka för synnerligen grov misshandel från början.

Mamman släpptes

Flickan dog och åklagaren ville häkta honom för mord alternativt synnerligen grov misshandel och grovt vållande till annans död

Tingsrätten valde det senare

Inget har ändrats. Du skrev ”vållande till annans död” det vore en ändring. Men det är fortfarande synnerligen grov misshandel.

Vet inte om jag bemödar mig att diskutera med dig
Citera
2022-07-28, 21:53
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Brodern kan knappast veta vad han minns och inte eftersom han inte har pratat med brodern efter gripandet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in