Är född och uppvuxen i närheten och som någon skrev tidigare så är det ett lugnt område med villor i 6+ miljonersklassen men däremot så rör det sig en och annan bänk alkis/pundare i skogarna så det är min första tanke, alkisbråk, ihjälslagen eller knivad.
"Polisen har spärrat av spärrat av skogspartiet samt en större parkering i anslutning till ett bostadsområde."
vilket låter som nedre, dvs västra, delen av Gunnebogatan, och sålunda bäckravinen Svejserdalen. Obs, bara killgissning. Men de relativt nybyggda husen där ser lite suspekta ut, får lite soc-varning av dem.
Det bör handla om parkeringsplatsen/skogen vid Södra Porten. För ett par år sedan byggdes där ett antal lägenheter för nyanlända som kommunen tvingats ta emot.
Det märkliga är väl egentligen inte att polisen inte vet eller vill säga hur mannen har avlidit. Än märkligare är det faktum att man ännu inte vet den dödes identitet. I min värld har de allra flesta någon form av id-handling på sig när man är utomhus. Typ körkort, bankkort eller liknande.
Å andra sidan är min känsla att svårighet att fastställa identitet blir allt vanligare, och det beror i sin tur säkert på att det rör sig rätt många i vårt land som inte får vara här. Men detta är bara mina egna tankar förstås, och behöver inte ha relevans i detta specifika fall.