Varit tyst i tråden någon dag nu. Kom en ny artikel idag med mannens försvarare.
Här kommer lite citat:
Mannens advokat Jan Nyman uppger att det är första gången som hans klient ställs inför så allvarliga brottsanklagelser.
Han har aldrig tidigare varit häktad för något brott. Det är givetvis en jävligt ansträngd situation för honom. Han är häktad för ett väldigt allvarligt brott, säger Jan Nyman.
Mannen kan fortsatt inte erkänna eller förneka brott pga berusning.
Han måste ha varit bra på lyset om han inte kommer ihåg något alls. Hur full man än varit brukar man komma ihåg om någon berättar om kvällen. Typ minnesfragment. Men det är klart, säger han att hela kvällen och natten varit helsvart kan han ju hoppas på mildare straff. Jag kan tänka mig att hans advokat spinner på det. Det kan knappas bli mindre än 12 år i alla fall
Han måste ha varit bra på lyset om han inte kommer ihåg något alls. Hur full man än varit brukar man komma ihåg om någon berättar om kvällen. Typ minnesfragment. Men det är klart, säger han att hela kvällen och natten varit helsvart kan han ju hoppas på mildare straff. Jag kan tänka mig att hans advokat spinner på det. Det kan knappas bli mindre än 12 år i alla fall
är ju inte EKO-brott han begått. Tror snarare på 8 år för dråp.
Fattar inte att alla alkoholister inte söker vård. Alkohol är ju lagligt och de riskerar inget straff om de söker vård under pågående missbruk.
Det är en omfattande utredning som kommer att ta tid. Det vi gör nu är att gå vidare med olika former av informationsinhämtning, tekniskt utredning och förhör.
Både med personer som kan känna till något om själva gärningen och med personer som kan ha information från tidigare rörande deras relation, sade åklagare Birgitta Fernlund.
” Sedan den 9 juli pågår en förundersökning om mord i Forsa. Under arbetet med det misstänkta mordet har det nu framkommit uppgifter om ytterligare ett mord.
– En man har anhållits som skäligen misstänkt för mord, säger åklagare Birgitta Fernlund.”
Ett eventuellt mord till på en kvinna i Forsa enligt artikeln. Dödsfallet ska ha skett under 2020 och tidigare ej rubricerats som ett brott men man verkar ha hittat något under denna mordutredning som tyder på att även det kan ha varit ett mord? Står i artikeln att en lantlig gård spärrats av och undersökts.