2022-07-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inthemiddle
Nä, det har inte framkommit vad jag vet.
Väldigt lite info överhuvudtaget gällande flickans skador. Bara att det var misstanke om synnerligen grov misshandel och nu mord då barnet avlidit samt att man beslagtagit misstänkta föremål.

Jag vet inte om ex fentanylplåster skulle falla under "synnerligen grov misshandel: men det är en ny tanke till diskussionen.
Jag kan inte svära på det men mamman som hade ihjäl sin 3-åriga dotter med fentanylplåster för tiotalet år sedan åtalades och fälldes för just mord om jag inte minns fel. Vill minnas att jag själv funderade på rubriceringen då uppsåtet där inte verkade vara annat än att ungen skulle bli tyst så mamma kunde få knarka ifred.
Citera
2022-07-28, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mdmama610
Sorry

https://www.tv4.se/artikel/4FR5JcGmhXql3gPn06vCN4/spaedbarnet-har-doett-mord-utreds?utm_source=tv4.se&utm_medium=shared_link&ut m_campaign=Nyheter

Han häktas på sannolika skäl för mord säger dom LIVE nu. Sen säger dom att det inte är mord utan grovt vållande. Vi får se vad åklagaren säger.

Citat:
Mamman blev i onsdags släppt på fri fot. Pappan begärdes i dag häktad på sannolika skäl misstänkt för mord. Tingsrätten valde dock att häkta mannen för grovt vållande till annans död och synnerligen grov misshandel.
AB

Åklagarens andrahandsyrkande valde domstolen att häkta mannen på-
Senast redigerad av Browser 2022-07-28 kl. 14:34.
Citera
2022-07-28, 14:34
Medlem
Foxan1977s avatar
Det måste ju vara något riktigt jäkligt när de häktar honom för mord och inte dråp eller grovt vållande.
Fy fan mitt hjärta går sönder

Edit: Såg nu klippet från tv4 att det blivit grovt vållande
Senast redigerad av Foxan1977 2022-07-28 kl. 14:43.
Citera
2022-07-28, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb7
Tror inte ett barn hittas med mycket allvarliga skador om det är en ”olycka”.
Fyfan för dessa kräk till föräldrar som dödar sina barn
Vad tror du händer om ett spädbarn ramlar från ett skötbord på ca. 1.2 meters höjd med huvudet först mot ett klinkergolv?
Vi kan bara spekulera i vilka skador som uppvisats tills FUP kommer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KurtBertan
Är det bara jag som dirigeras om till min kalender när jag försöker öppna och även i övrigt har svårt att få upp filen?

Händer alltid mig sen jag bytte till iPhone! Jag smsar länken till mig själv och då kan jag öppna den tillslut🙄
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Fall från skötbord eller annan högre höjd pga. ouppmärksamhet eller tappat barnet från famnen?
Kanske. Kanske uppsåtligt skadat. Kanske "bara" en svårligen förutsedd olycka. Vad jag förstår så vet vi ingenting alls just nu mer än att det utreds som ett brott tills man vet att det inte är det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browser
Han häktas på sannolika skäl för mord säger dom LIVE nu. Sen säger dom att det inte är mord utan grovt vållande. Vi får se vad åklagaren säger.

AB

Åklagarens andrahandsyrkande valde domstolen att häkta mannen på-

https://www.tv4.se/artikel/4FR5JcGmhXql3gPn06vCN4/spaedbarnet-har-doett-mord-utreds

– Mannen visade inga känslor alls, berättar TV4 Nyheternas reporter Sara Choghrich, på plats vid Nyköpings tingsrätt.

FYFAN!!!
Citera
2022-07-28, 14:36
Medlem
Otto Flicks avatar
Japp, enligt häktningsframställan är L*kas häktad med restriktioner (ej tillgång till media, samsittning, ej besök etc.) för mord
Citera
2022-07-28, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerpesSurvivor
Under den första instagrambilden på bebisen när den är precis nykläckt (faderns instagram) så har mamman kommenterat ”längtar tills ja får komma till er!!”

Vart har den misstänkta mamman varit efter födseln, varför fick hon inte närvara med fadern och dottern? Om hon kan vara inne på instagram torde det väl inte handla om förlossningskomplikationer?
Kan det röra sig om någon förlossningsdepression?

Att dessutom gå tillbaka till jobbet så snabbt skulle kunna tyda på någon slags relationsstörning mellan flickan och mamman?

Om barnet är fött i vecka 33 så är det väl inget konstigt om hon legat inlagt på neo i flera veckor?! Då är det väl klart att pappn åker hem efter de första 10 föräldradagarna?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Tappat barnet och bara bäddat ned det när det slutat gråta utan att hålla koll eller låtit barnet ligga på mage på platsmadrassen och somnat ifrån det är några exempel på scenarior som kan vara vållande till död
Låter som ett möjligt scenario som kan förklara allvarliga skallskador.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Livsmissbrukare
Jag kan inte svära på det men mamman som hade ihjäl sin 3-åriga dotter med fentanylplåster för tiotalet år sedan åtalades och fälldes för just mord om jag inte minns fel. Vill minnas att jag själv funderade på rubriceringen då uppsåtet där inte verkade vara annat än att ungen skulle bli tyst så mamma kunde få knarka ifred.
Hon hade uppsåt att döda dottern och hade även tänkt att hon själv skulle dö , var någon vårdnadstvist där det dömts att dottern hade rätt att träffa sin pappa
Citera
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Svemmpa
Fall från skötbord eller annan högre höjd pga. ouppmärksamhet eller tappat barnet från famnen?
Då är man väl inte anhållen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in