2022-07-28, 10:19
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trazke
Så MFF letar ny vänsterback trots att dom redan har två så kompetenta spelare i Tjocko och handbollsspelaren? 😂

Tjockos kontrakt går ut.

Kast med normalstor fotboll går ut 2023 kanske dumpas.

Vänsterback är fel prio just nu.
2022-07-28, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheJacket
https://www.fotbollskanalen.se/allsvenskan/uppgifter-gif-sundsvall-sparkar-ahnstrand/

Åhnstrand får sparken.

Tror inte några större namn är aktuella så finns det någon mer lokal du skulle gissa på som kandidat?

Eller skulle GIF aktivt försöka med tex. Jögge trots att han knappast skulle hjälpa?
Benny Mattsson är i alla fall klar som en av ersättarna tillsammans med Brian, men ja jag håller med . Vi har knappast råd med något större namn .
2022-07-28, 10:29
Medlem
OvissFramtids avatar
Så nu vill den inkompetente jävla horledningen värva en vänsterback. Det har jag ju förfan påtalat hela jävla säsongen. Olsson är och har aldrig varit MFF-material oavsett vilka insatser han gjort på plan, hela hans attityd stinker skit och han verkar lida av grov mindervärdeskomplex. Knudsen vad är hans spetskompetenser förutom att han kan kasta bollen 30 meter? Igår såg han jäkligt seg och långsam ut och det är förståeligt efter sin allvarliga skada.

Vi kunde kapat en 20-årig Oliver Zandén från Elfsborg för 15 miljoner redan i våras med enorm försäljningspotential och gjort som vi gjort bäst tidigare, finslipa diamanterna som finns i svensk fotboll. Nej vi går för nån 28-åring som harvat runt i olika klubbar och nötit bänk på utlåning efter utlåning...meeeeen...han tillhör ju faktiskt storklubben LAZIO och är *trumvirvel* ALBAN! Vi måste ju värva någon med balkanpåbrå som närmar sig 30-strecket! De två sakerna är ju kvalifikationskriterierna för att få spela i MFF. Balkanpåbrå och pensionär. Vi kan ju bara lägga ner vår scoutingverksamhet om det ska se ut såhär, finns ingen finess längre. Bara massa trams som försiggår nu. Tror man att man ska kunna imponera på fansen med denna typ av värvningar? Det är bara bedrägeri och lurar enbart de dummaste av de dummaste. Durmisi har visat noll sedan 3 år tillbaka. Sparka AG och alla clowner som sitter och styr nu, klarar inte av att se dessa högavlönade idioter missköta vår klubb såhär.
Senast redigerad av OvissFramtid 2022-07-28 kl. 10:32.
2022-07-28, 10:30
Medlem
snurresprettiss avatar
https://fotbolldirekt.se/2022/07/28/uppgifter-hammarby-har-accepterat-bud-pa-jeahze

Försvinner Jeazhe ändå?
2022-07-28, 10:32
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Benny Mattsson är i alla fall klar som en av ersättarna tillsammans med Brian, men ja jag håller med . Vi har knappast råd med något större namn .

Som interimtränare då?

Ja men det kan ju gynna er. Som sagt, nån som Jögge eller Norling är knappast lösningen och inga jag hade velat se om jag höll på Sundsvall. Dom har ju misslyckats med bättre trupper.

Finns säkert nån mindre känd spännande tränare med fräscha idéer som borde få chansen
2022-07-28, 10:36
Medlem
Citat:
Som interimtränare då?

Ja men det kan ju gynna er. Som sagt, nån som Jögge eller Norling är knappast lösningen och inga jag hade velat se om jag höll på Sundsvall. Dom har ju misslyckats med bättre trupper.

Finns säkert nån mindre känd spännande tränare med fräscha idéer som borde få chansen

Har läst på lite: Assisterande tränarna Brian Clarhaut och Benny Mattsson kommer ta över . Lite oklart dock om dom kommer dela på huvudansvaret och hur länge det blir . Benny vore dock en injektion . Kan tänka mig honom som ensam huvudtränare faktiskt . Åhnstrand har levt på lånad tid. Faktum är att han hade sparkats redan 1 juli om vi hade förlorat mot Malmö FF men då vann vi den matchen . Så det har varit på gång ett bra tag .
Senast redigerad av Azdz 2022-07-28 kl. 10:39.
2022-07-28, 10:51
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Har läst på lite: Assisterande tränarna Brian Clarhaut och Benny Mattsson kommer ta över . Lite oklart dock om dom kommer dela på huvudansvaret och hur länge det blir . Benny vore dock en injektion . Kan tänka mig honom som ensam huvudtränare faktiskt . Åhnstrand har levt på lånad tid. Faktum är att han hade sparkats redan 1 juli om vi hade förlorat mot Malmö FF men då vann vi den matchen . Så det har varit på gång ett bra tag .

Har Benny licens då? Isf kan det ju vara värt att satsa på.

Ah okej. Ja alltså man kan inte sparka någon oavsett efter en sån seger haha
2022-07-28, 10:55
Medlem
Citat:
Har Benny licens då? Isf kan det ju vara värt att satsa på.

Ah okej. Ja alltså man kan inte sparka någon oavsett efter en sån seger haha

Ingen aning faktiskt . Men har han det inte är det bara att skaffa om han själv kan tänka sig att leda Giffarna.

Hur som helst ska det bli spännande att vad Brian/ Benny kan åstadkomma . Bra att vi för en gångs skull agerar i tid .
2022-07-28, 11:06
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Ingen aning faktiskt . Men har han det inte är det bara att skaffa om han själv kan tänka sig att leda Giffarna.

Hur som helst ska det bli spännande att vad Brian/ Benny kan åstadkomma . Bra att vi för en gångs skull agerar i tid .

Ja, sen finns alltid tricket att han blir "assisterande" till någon som har licens, men alla vet vem som egentligen är huvudtränare. Thern

Ja det är långt ifrån kört! Handlar ju inte om att bli ett topplag, bara ett bättre lag än minst 2 andra, helst 3.
2022-07-28, 11:09
Medlem
Citat:
Ja, sen finns alltid tricket att han blir "assisterande" till någon som har licens, men alla vet vem som egentligen är huvudtränare. Thern

Ja det är långt ifrån kört! Handlar ju inte om att bli ett topplag, bara ett bättre lag än minst 2 andra, helst 3.
Våran målsättning är att ha 3 lag bakom oss . Det kan vi absolut lyckas med om tränarbytet ger önskad effekt. Benny är förövrigt mycket populär hos Giffarna och är mycket duktig. Inte minst hos ungdomarna.

Uppdatering: Brian/ Benny kommer förövrigt leda laget resten av säsongen. Ingen ny tränare kommer tas in. Detta skriver ST.nu
Senast redigerad av Azdz 2022-07-28 kl. 11:12.
2022-07-28, 11:33
Medlem
TheJackets avatar
Citat:
Våran målsättning är att ha 3 lag bakom oss . Det kan vi absolut lyckas med om tränarbytet ger önskad effekt. Benny är förövrigt mycket populär hos Giffarna och är mycket duktig. Inte minst hos ungdomarna.

Uppdatering: Brian/ Benny kommer förövrigt leda laget resten av säsongen. Ingen ny tränare kommer tas in. Detta skriver ST.nu

Då har en eller båda licens då, alternativt fick dom dispens.
2022-07-28, 11:35
Medlem
Citat:
Då har en eller båda licens då, alternativt fick dom dispens.

Antagligen . Dock låter jag detta vara osagt eftersom jag inte vet säkert hur det ligger till. En person i en supportergrupp på Facebook hävdar dock att Benny har licens .

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in