2022-07-27, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Medvetenommycketxx
Sky News rapporterar att 1 av poliserna dog i attentatet. Motståndsrörelsen växer o växer 👍

Bra att han dog. Ockupationsmaktens poliser är brottslingar. Hoppas dom andra två tvingas ha höjbart skrivbord efter smällar i Röfvén.

Tack för bra information.
Citera
2022-07-27, 23:52
Medlem
raskenss avatar
från den fattiga regionen Tuva skickades några goa gubbar till kriget:

https://youtu.be/BT9W2KB7T_o

Fyra månader senare får dom åka hem , inte lika goa gubbar längre:

https://twitter.com/Gerashchenko_en/status/1552333107008782336?t=yJVu07YitB-jSY-Yp_CmxQ&s=19

Dom fick iaf åka flyg hem. Alltid något.
Citera
2022-07-27, 23:54
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SpOeNdi
Finns ju fler filmer när dom håller på att laga hålen...
Där man ser vägbanan. Ännu ett nyreggat internetkrigarkonto

Från idag? Skadorna på bron är ganska rejäla:

https://twitter.com/spriteer_774400/status/1552198983082205190

Är ju inget man lagar i en hast i alla fall.

Sedan får de räkna med, att när bron har lagats, då kommer det nya raketer. Och de får börja om från början igen.
Citera
2022-07-27, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
I början av kriget var det det. Men numera är alla fängslade eller mördade. Resten är skrämda till tystnad.
Struntprat det demonstreras fortfarande, personen jag svarade påstod att det inte förekom kritik mot kriget i Ryssland, men det gör det ju förstås….
Citera
2022-07-27, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OnceUponACreek
SOM SAGT, VILL DU VARA SÅ VÄNLIG ATT VIDIMERA DIN FAKTA OM HUR TU-160 KAN ANVÄNDAS TILL JUST DET DU PÅSTOD INNAN DU VÄNDE DET TILL ATT JAG SKULLE VIDIMERA DET?? IDIOT! JAG har sniffat tillräckligt mycket kerosen från dem för att VETA att du endast hänvisar till EGEN önskan och faktoider som faktiskt emotsäger ALLT du påstår! Därför frågar du MIG om att vidivera/evidera det som DU påstod och påstår! SLUTA NU BETE DIG SOM ETT BARN HÄR, när det var DU som var den "utomordentligt kunnige och bildade" här! Det får finnas någon gräns för hur mycket plats och förnedrande utav andra en sådan som dig får lov att utnyttja. SESÅ - stick nu tillbaks till din IT-tråd innan kerosenen får din glödgade tändkula att bli fokus för ögon du inte vill skall se!
Jag kan inte vidimera bortom en extern källa. Jag har ingen insyn i hur ett ryskt bombplan fungerar men givet vad den formella beskrivningen så ser det onekligen ut som att ryska bombplan kan användas till just bombmattor. Du hävdar att du har erfarenhet av flyga dessa flygplan och där med kan mer än mig. Då är min fråga - kan du fördjupa detta så vi som inte har militär bakgrund kan förstå mer om dessa flygplan?

Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Daniel501 är väl en korkad NMR-snubbe som runkar till bilder på Putin?10 säckar cement som man köper för 10 till priset av 7. Klart han inte är i byggbranschen eller nån annan bransch. De halta och lytta NMR-krigarna lever väl alltid på bidrag?
Det är väl NMR som stödjer Ukraina eller har någonting ändrats?
Citera
2022-07-27, 23:59
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Struntprat det demonstreras fortfarande, personen jag svarade påstod att det inte förekom kritik mot kriget i Ryssland, men det gör det ju förstås….

Klart det förekommer. Men ingen i Ryssland vågar framföra den. Då blir det gulag.
Citera
2022-07-28, 00:00
Moderator
farbror_barbros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daniel501
När Ryska soldater eller civila hotas.

Material kan man ersätta, liv går inte att ersätta.

Allt i livet är inte BNP per capita.
Men det är väl klart att ryska soldater är hotade. Bron är den huvudsakliga försörjningsleden till Kherson och nu stängd (enligt Tass via DN: https://www.dn.se/varlden/ukraina-slog-ut-ockuperad-bro-med-amerikanska-vapen/). Om 10,000+ ryska soldater isoleras på V sida av Dnepr utan broförbindelse så kan det bli en lång sommar och höst för dem.

Sanningen är att Ryssland inte har något realistiskt sätt att försvara broarna mot angrepp med HIMARS med en räckvidd på 80 km. Huruvida det är teoretiskt möjligt att skjuta ner dess raketer låter jag vara osagt eftersom jag inte hittat någon uppgift på raketernas hastighet. Uppenbarligen har man inte lyckats (eller velat) försvara broarna. Kommer Ukraina bara lite närmare så kan man använda haubitsartilleri och då är det kört för broarna oavsett.
Citera
2022-07-28, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton
Jag kan inte vidimera bortom en extern källa. Jag har ingen insyn i hur ett ryskt bombplan fungerar men givet vad den formella beskrivningen så ser det onekligen ut som att ryska bombplan kan användas till just bombmattor. Du hävdar att du har erfarenhet av flyga dessa flygplan och där med kan mer än mig. Då är min fråga - kan du fördjupa detta så vi som inte har militär bakgrund kan förstå mer om dessa flygplan?

Det är väl NMR som stödjer Ukraina eller har någonting ändrats?
Skall ge ett lika kort och consist svar som jag gjorde LÅNGT innan du frågade mig om att VIDIVERA mitt svar till dig oh store mästare - JAG VET och så gör mina vingar, så nu tar du och REDIVERAR dina påståenden som du inget av vet. IDIOT!
Citera
2022-07-28, 00:04
Medlem
StuGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Drozd
Ett "härligt" gäng det där, skräckfamiljen Kagan (värda en egen tråd egentligen). Dessvärre är Washingtons inflytelserika lobbygrupper och think-tanks tryfferade av deras likar. Dessa avskyvärda neocons var i högsta starkt pådrivande bakom statskuppen i Kiev 2014 och eldar idag på USA:s proxykrig mot Ryssland i Ukraina.

Det talas inte mycket om neoconsen idag, men vi svenskar borde göra det med tanke på att de blir våra nya herrar när vi går med i NATO.

Samtidigt är de redan "herrar" såtillvida att regeringen i vår säkerhetspolitiska doktrin redan fastslagit att våra intressen är USAs. Offentligt och öppet för alla medborgare att läsa. Det finns ju t o m NATO-medlemmar som är mer självständiga och oberoende stater (skall ju vara en bra sak...) som Frankrike t ex. För att inte tala om Turkiet.

Men ja, det är en dånande tystnad. Debatterades möjligen offentligt i Sverige efter 9-11 och definitivt vid invasionen av Irak 2003. (Dvs "anfallskrig" eller "intervention" beroende på person). Sedan dess har det i stort sett inte förekommit någon levande diskussion i media eller hos politiker och sannerligen ingen allmän medvetenhet hos befolkningen. Vilket är märkligt då våra politiker uppenbarligen tycker neoconpolitiken är bra - varför låtsas de och ännu värre media om som om den inte existerade. Istället severas utnötta floskler om "värderingar" som kan synas och avslöjas som hyckleri och snömos på två sekunder.

Betänk att Afghanistan hölll på 20 år. Sanslöst - jämför med 2VK...Irak 10 år. Syrien nu 11 år! Och Ukraina sedan 2014 (militärt).
Till skillnad från Afghanistan och Irak offrar man inte egna soldater och eget blod (eller snarare hemmaopinion, för soldater från arbetarhem - "deplorables" bryr man sig inte om) så offras här ukrainare istället. Det gör att de kan hålla kriget igång länge. Dock måste kriget säljas in med våldsam propaganda mot den egna befolkningen som förväntas öppna plånboken.
Senast redigerad av StuG 2022-07-28 kl. 00:09.
Citera
2022-07-28, 00:05
Medlem
Kunde man inte skicka lite Switchblade på ryssarna när dom är på färjorna och skeppar material? Man skall ha fått 100 men jag antar att USA i smyg skickar fler.

Man måste störa transporterna så mycket som möjligt och göra det till ett helvete för Ryssland.
Citera
2022-07-28, 00:06
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011

Jag känner till den där journalisten, men jag har inte hört så mycket i övrigt. Inte heller Wikipedia känner till något från senare tid:

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_anti-war_protests_in_Russia

Det närmaste jag hittade var detta försök till demonstration i juni:

Citat:
June:
Unconfirmed reports circulated about a protest planned for 12 June, Russia Day, which eventually did not take place. Instead, authorities in Moscow detained 50 people, using facial recognition software.

https://en.wikipedia.org/wiki/2022_anti-war_protests_in_Russia
Citat:
Moscow police have detained dozens of journalists and activists after they were identified using a facial recognition system in the city's metro according to the OVD-Info group, which monitors the arrests of representatives of democratic institutions, rights defenders, and opposition politicians.

According to the group, at least 67 activists and journalists were detained on June 12, which is commemorated as Russia Day, of whom 43 individuals were detained after being identified as potential protesters. They were picked out of the crowds in the Moscow metro by police through the usage of the facial recognition system.

https://www.rferl.org/a/moscow-police-detain-dozens-using-facial-recognition-system/31896070.html

Polisen plockade dem innan de hann demonstrera.
Citera
2022-07-28, 00:09
Medlem
HomoDeuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
En oberoende vetenskaplig studie av rysslands ekonomi. Det ser inte ljust ut för ryssarna:

https://papers.ssrn.com/sol3/papers.cfm?abstract_id=4167193&fbclid=IwAR1WAEGgTG N44PN--WEqNywTEYNJmV2xBfmfsn_WD1qkI76X-VQPX_5dYDE

Jag tror faktiskt inte att många fattar hur illa det egentligen är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in