2022-07-27, 21:52
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Det finns sen låt med Cornelis Wreeswijk där han sjunger om en kvinna som vill ha pengar av honom (om jag minns rätt) och C uppmuntrar henne att fråga nån annan - barnets far. Nån som vet vilken låt jag tänker på?
Är väldigt inlyssnad på Cornelis men kan inte komma på någon låt med den premissen. Den närmaste jag kan påminna mig om är ”Alida Gullmaj” av Bernt Dahlbäck, som inte alls är en Cornelis-låt men ändå nästan (de som hört den förstår vad jag menar). Låg sannolikhet att det rör sig om denna då texten riktar sig direkt till barnet och inte en kvinna, men det är den enda jag kan koppla till en uppmuntran till att fråga om en annan mans barn.

Nåväl, intressant att lyssna på oavsett, det sägs att även Cornelis själv misstog låten för sin egen: https://m.youtube.com/watch?v=drV8p6M99jE
Citera
2022-07-27, 22:03
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing
Är väldigt inlyssnad på Cornelis men kan inte komma på någon låt med den premissen. Den närmaste jag kan påminna mig om är ”Alida Gullmaj” av Bernt Dahlbäck, som inte alls är en Cornelis-låt men ändå nästan (de som hört den förstår vad jag menar). Låg sannolikhet att det rör sig om denna då texten riktar sig direkt till barnet och inte en kvinna, men det är den enda jag kan koppla till en uppmuntran till att fråga om en annan mans barn.

Nåväl, intressant att lyssna på oavsett, det sägs att även Cornelis själv misstog låten för sin egen: https://m.youtube.com/watch?v=drV8p6M99jE
Tack för försöket! Men tyvärr fel låt. Är säker på att det är en Cornelislåt, med hans karaktäristiska gitarrspelande och allt. Texten har jag för mig är en dialog från Cornelis där kvinnan och Cornelis för fram sina saker.
Senast redigerad av Isnatt 2022-07-27 kl. 22:41.
Citera
2022-07-27, 22:12
Medlem
Krucifixerads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UserJ13
Detta är jävligt lite att gå på, ja. Låten är iaf lite country-aktig, det är en karl som sjunger och i låten säger han "From coast to coast". Som sagt, lite att gå på men om någon kan hjälpa vore de dunder

Chick Inspector?

https://music.youtube.com/watch?v=N7PYYcPq0Ws&feature=share
Citera
2022-07-27, 22:21
Medlem
Isnatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BaronVonHelsing

Ha! Hittade den! Genialisk.
https://www.youtube.com/watch?v=LZ9yeW8a0rY
Citera
2022-07-27, 22:32
Medlem
BaronVonHelsings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Isnatt
Ha! Hittade den! Genialisk.
https://www.youtube.com/watch?v=LZ9yeW8a0rY
Snyggt! Hade helt glömt bort denna bit, men otroligt bra är den. Brukade spisa liveplattan en hel del för en herrans massa år sedan, då Cornelis var en sån där artist som var överlägsen live, men plattan repades om jag minns det rätt och sedan kastade jag den. Streamar i princip aldrig Cornelis för han är överlägsen på vinyl också nämligen. Tack ska du ha för en blast from the past!
Citera
2022-07-28, 09:13
Medlem
jenniferruless avatar
Jag söker en låt som en tjejkompis brukade spela i sin EPA. Men inte min kompis längre, så kan ej fråga.

det är en svensk låt. En tjej sjunger å den börjar med att tjejen vaknar å tar sig i röven å väcker sin kille genom att hålla fingrarna för hans näsa.
Sen sjunger hon typ ja vill ku ku ku ku ku kul.
Och : I min fi fi fi fi fi fina...

Jag skulle vilja spela låten för min famijehemsmamma. Vet ni vad den heter. Jag har Amazon music.
Citera
2022-07-28, 09:24
Medlem
fearreapers avatar
Naken i min säng.med vera
Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
Jag söker en låt som en tjejkompis brukade spela i sin EPA. Men inte min kompis längre, så kan ej fråga.

det är en svensk låt. En tjej sjunger å den börjar med att tjejen vaknar å tar sig i röven å väcker sin kille genom att hålla fingrarna för hans näsa.
Sen sjunger hon typ ja vill ku ku ku ku ku kul.
Och : I min fi fi fi fi fi fina...

Jag skulle vilja spela låten för min famijehemsmamma. Vet ni vad den heter. Jag har Amazon music.
Citera
2022-07-28, 09:26
Medlem
jenniferruless avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fearreaper
Naken i min säng.med vera

haha, just det!! nu minns jag.

TACK
Citera
2022-07-28, 09:27
Medlem
fearreapers avatar
Lugnt. 😊. Var så lite så. Ha en fin torsdag 😉

Citat:
Ursprungligen postat av jenniferrules
haha, just det!! nu minns jag.

TACK
Citera
2022-07-29, 18:03
Medlem
Nån som vet vad det är för låt som spelas på HM:s reklam för barnkläder?
Citera
2022-07-30, 11:12
Medlem
Letar efter en låt som jag inte hört på länge. En ballad, tror på 90-tal ev. sent 80-tal eller tidigt 2000-tal. Låter som Gary Moore eller Meatloaf, men ej hittat något. Kan ju förstås vara någon annan. Ev. duett? Minns dåligt texten, kanske sjunger man "out in the streets"? Tack på förhand.
Citera
2022-07-30, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hugme
Letar efter en låt som jag inte hört på länge. En ballad, tror på 90-tal ev. sent 80-tal eller tidigt 2000-tal. Låter som Gary Moore eller Meatloaf, men ej hittat något. Kan ju förstås vara någon annan. Ev. duett? Minns dåligt texten, kanske sjunger man "out in the streets"? Tack på förhand.

Out in the fields med Gary Moore?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in