2022-07-26, 11:01
Medlem
Perstorp i Skåne må vara det sorgligaste jag sett. Fullt med nergångna tjackisar med support 81 tröjjor , så jävla B. Orterna Klippan och Åstorp som ligger bredvid håller nästan samma standard. Dessa 3 orter tillsammans måste vara det mest deprimerande mil man kan köra genom Sverige
Citera
2022-07-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pecka-
Hur är det med utdöende hålor runt Östergötland, Småland, Kalmar län, Västervik eller på liknande avstånd?

Jag har varit i Överum med motorcykeln och det var ingen rolig syn. Utforskade det inte direkt utan körde bara in på huvudgatan och vände då jag ville komma hem igen. Dalgången som låg innan var lite häftig i och för sig.

Har även åkt genom Uknadalen.

Jag kan tänka mig att åka norrut också.

Funderar på att besöka Blackstad och Gusum.

Pluspoäng for obefintlig samhällsservice, fallfärdiga hus osv.

De flesta samhällen mellan Vimmerby - Eksjö och Högsby - Ålem är riktigt deprimerande. Pluspoäng för avstickare ännu längre inåt landet
Citera
2022-07-26, 13:08
Medlem
Citat:
Hur är det med utdöende hålor runt Östergötland, Småland, Kalmar län, Västervik eller på liknande avstånd?

Jag har varit i Överum med motorcykeln och det var ingen rolig syn. Utforskade det inte direkt utan körde bara in på huvudgatan och vände då jag ville komma hem igen. Dalgången som låg innan var lite häftig i och för sig.

Gusum kommer inte göra dig besviken. Fallfärdiga hus och en pizzeria i en gammal biograf kompletterat med spyflugor som surrar över ingredienserna.
Ett Ica man fortfarande kunde köpa ”back läsk” i vände det hela till +dock
Citera
2022-07-26, 13:23
Medlem
Skurhinkens avatar
Lesjöförs.
Citera
2022-07-26, 18:07
Medlem
Maackans avatar
Citat:

Jag var faktiskt i de krokarna ihelgen.
Köpte en pizza i Överum och käkade på den lokala badplatsen vid en sjö samt badade där.
Visst Överum är väl inte jättelivat och något luggslitet men så jäkla illa var det inte.
Där fanns en pizzeria,Coop butik,nån mer restaurang mm samt fina sjöar och natur runtomkring.
Dessutom nära till kusten vid Gamleby och Västervik.

Blackstad var bara ett gupp i vägen.
Citera
2022-07-27, 14:20
Medlem
IceEyess avatar
Praktiskt taget all "civilisation" längs gamla E4:an mellan Härnösand och Kramfors (inklusive Kramfors) utgör mönsterexempel på tillhåll där ångest och avsaknad av framtid vilar som överjästa moln över bygderna. Övergivna hus och gårdar som befläckas med skrotbilar är inte en helt ovanlig syn när man passerar Utansjö, Ramvik osv.

Naturlandskapet i regionen är dock iögonfallande.
Citera
2022-07-27, 17:38
Medlem
Höjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nightstalkertimell
Perstorp i Skåne må vara det sorgligaste jag sett. Fullt med nergångna tjackisar med support 81 tröjjor , så jävla B. Orterna Klippan och Åstorp som ligger bredvid håller nästan samma standard. Dessa 3 orter tillsammans måste vara det mest deprimerande mil man kan köra genom Sverige
Skulle säga att i princip alla orter/stationer på tåglinjen Helsingborg - Hässleholm är förjävliga hålor. Bjuv, Åstorp, Klippan, Perstorp, Tyringe, Hässleholm. Sen är ju göingebygden full av dessa hålor, Osby, Knisslinge, Sibbhult. Hela nordöstra Skåne är fullt av deprimerande, gudsförgätna fd bruksorter.
Citera
2022-07-27, 17:55
Medlem
Har en generell tumregel jag brukar utgå från. Ligger det i Värmland och har ändelsen -fors i sig så är det i 9/10 fall en ren håla vi har att göra med. Munkfors, Lesjöfors, Storfors åssåvidare....

Har man lyckan att bränna förbi någon av dessa städer när man skall upp till Sälen eller något annat kul så lär ni märka direkt vad jag talar om.
Senast redigerad av Kweito 2022-07-27 kl. 17:59.
Citera
2022-07-27, 18:08
Medlem
Alonens avatar
En FRUKTANSVÄRD håla är - Hästveda! I Skåne…

Där har inte ett piss hänt de senaste 100 åren. Och där kommer inte att hända något de närmsta hundra åren heller.

Klockorna har stannat…
Citera
2022-07-27, 21:14
Medlem
Adelaides avatar
Citat:

Överum är en trist håla, men värre ställen finns det faktiskt.

Västervik är ju en riktig stad med 21.000 invånare. Faktiskt en fin stad om än väldigt liten. Tyvärr bor där bara arbetare och missbrukare. Inget ställe jag skulle flytta till.

Glöm Kalmar län, överlag inget vidare ställe.
Citera
2022-07-27, 21:46
Medlem
utan.att.stannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Höja
Skulle säga att i princip alla orter/stationer på tåglinjen Helsingborg - Hässleholm är förjävliga hålor. Bjuv, Åstorp, Klippan, Perstorp, Tyringe, Hässleholm. Sen är ju göingebygden full av dessa hålor, Osby, Knisslinge, Sibbhult. Hela nordöstra Skåne är fullt av deprimerande, gudsförgätna fd bruksorter.
Haha kan bara instämma avseende hbg till hälsslehulla sträckan. Genuint deprimerande.
Citera
2022-07-27, 21:52
Medlem
Den absolut mest tragiska orten är Lesjöfors. Vid de fyra tillfällen som jag passerat orten så är det som att köra genom mordors portar samtidigt som 100 dementorer svävar tätt över bilen. Det finns ingen annan plats som totalt saknar framtid på det sättet som Lesjöfors gör. Du måste nästan besöka eländet för att förstå vad jag pratar om.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in