2022-07-27, 19:57
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Om du orkar googla fram transkriberingen kan vi analysera det tillsammans. Jag minns inte längre de exakta detaljerna.

Det är mitt minne av det.
Citera
2022-07-27, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av raskens
Sådärja, då passerade vi 40000 döda ryska soldater. Tål att firas

Du kan nog räkna med att Ukraina har minst det dubbla i döda soldater, antagligen mer.
Frågan är om det är dubbelt eller tredubbelt. Tror tyvärr det antagligen närmar sig tredubbelt/fyrdubbelt med rysslands taktik senaste månaderna.
Citera
2022-07-27, 20:02
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Det är mitt minne av det.

Det är egentligen ovidkommande för det större resonemanget. Min ursprungliga poäng var att ryssarna sätter stort värde på ett löfte till en numera icke-existerande stat (Sovjetunionen) medan de fullständigt underkänner hårda avtal med en stat som är alive and kicking. Ingen ryssofil har hittills kunnat förneka hyckleriet i detta oavsett vad Baker lovade eller inte lovade Gorbatjov 1989.
Citera
2022-07-27, 20:03
Medlem
Ken Drydens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så de pratar inte om att inte expandera lägre österut i östtyskland (som numera inte finns?

I slutavtalet till "4+2-avtalet" (mellan segrarmakterna Frankrike, Storbritannien, USA och Sovjetunionen, samt Västtyskland och DDR) står det så. Ingen utländsk Natotrupp permanent stationerad i de förbundsländer som utgör det som tidigare var DDR. Detta har Natoländerna hållit också.

Ingenting sades om några andra länder. Dessa måste ju få bestämma själva om de vill vara med eller inte.
Citera
2022-07-27, 20:04
Avstängd
Citat:
Det är egentligen ovidkommande för det större resonemanget. Min ursprungliga poäng var att ryssarna sätter stort värde på ett löfte till en numera icke-existerande stat (Sovjetunionen) medan de fullständigt underkänner hårda avtal med en stat som är alive and kicking. Ingen ryssofil har hittills kunnat förneka hyckleriet i detta oavsett vad Baker lovade eller inte lovade Gorbatjov 1989.

Sant naturligtvis.

!Det som gäller för mig gäller inte för dig"

som hämtat ur Grisfarmen
Citera
2022-07-27, 20:07
Medlem
Slackoffs avatar
Dags att slänga ut alla ryska ambassadörer?
https://www.expressen.se/nyheter/ryska-ambassaden-hanar-svensk-som-dog-i-ukraina/
Citera
2022-07-27, 20:09
Medlem
Citat:
Skulle Gorbatjov bli tillfrågad om vad han tyckte JUST NU, så hade svaret inte innehållt många ord om NATO. En otroligt stor man i både sinne och förstånd, och säkerligen sitter han precis som många andra från den tiden ( Kasparov för att nämna en ICKE neandertalare) och suckar djupt åt hur hans land åter igen blir misshandlat INNIFRÅN utav hungriga egoister
Citera
2022-07-27, 20:10
Medlem
leachs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HappyUW
Du kan nog räkna med att Ukraina har minst det dubbla i döda soldater, antagligen mer.
Frågan är om det är dubbelt eller tredubbelt. Tror tyvärr det antagligen närmar sig tredubbelt/fyrdubbelt med rysslands taktik senaste månaderna.

Ok tack för informationen. 160000 döda ukrainska soldater alltså
Citera
2022-07-27, 20:11
Medlem
Reimers avatar
Ukraina fortsätter framåt vid Izum, hårt motstånd givetvis, det är ju en knutpunkt för orcherna.

Citat:
Ukrainian forces have liberated Pasika(Near Izyum) reportedly and are actively repelling attacks
.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1552350950043648005
Citera
2022-07-27, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Det kråvs 2 för att dansa tango! Hade nasse-ukrainarna inte varit så antiryssland så hade det inte blivit något krig...
Nu när ryssfasisterna har makten där är det mycket värre än när ukraina styrde.
Alla skickas till interneringsläger och många försvinner spårlöst.
Samma metod som nazisterna gjorde under ww2.
Citera
2022-07-27, 20:12
Medlem
Sgt.Blands avatar
Det kommer in rapporter om att UAF har gått på offensiven söder om Izyum. Om det stämmer så skulle jag tippa på att Röda Armén kommer att få ge upp Izyum ganska snart. Blir intressant att följa.

https://twitter.com/DefMon3/status/1552337024988098560
Citera
2022-07-27, 20:13
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sgt.Bland
Det kommer in rapporter om att UAF har gått på offensiven söder om Izyum. Om det stämmer så skulle jag tippa på att Röda Armén kommer att få ge upp Izyum ganska snart. Blir intressant att följa.

https://twitter.com/DefMon3/status/1552337024988098560

Ukraina befriade en by i närheten av Izum.

Ukrainian forces have liberated Pasika(Near Izyum) reportedly and are actively repelling attacks.

https://twitter.com/WarMonitor3/status/1552350950043648005
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in