2022-07-27, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Opaque
Det här kommer att påskynda anslutningen till EU . Ingen tvekan om saken. Kolomoisky var en av de största stöttestenarna, och Zelenskij har just lämnat över honom till vargarna. Och va fan klagar ni Putinister över egentligen ? Känns det jobbigt att inte kunna peka ut Zeleniskij som oligrakens närmste man ? Ni fick som ni ville, och vi fick som vi ville. Kanske dags att Det är en ömsesidig seger för jösse namn
Ukraina är ett hopplöst korrupt land med eller utan Kolomoisky, det vet EU också även om de av artighetsskäl inte säger det högt just nu.

Folk av din sort reducerar gärna större problemkomplex till bara en enda person eller händelse, ofta för att sedan kunna bagatellisera det: "men vadå, Mona Sahlin tvingades ju bort från ställningen som partiets kronprinsessa och blivande statsminsister bara för några Toblerone", "det var när X inte kunde svara på hans skämt i en debatt som han förlorade hela valet" osv.
Citera
2022-07-27, 19:32
Medlem
Självklart är det bara idioter i väst som skjuter ner inkommande missiler när det är smidigare att bygga upp skiten igen.

Bra där
Citera
2022-07-27, 19:33
Medlem
Opaques avatar
Kan någon förklara för mig varför både Putinister såväl som Antiputinister har fått för sig en felaktig slutsats angående Donbasregionens påstådda

Varför i så fall röstade den absoluta majoriteten i Donbass på en såpoperaskådis som framträdd i rosa spandex mankini, skakat på rumpan i Ukrainsk tv ? Efter 5 år av krig ? ???

Kolla infografen här (Utfallet för det ukrainska valet 2019) Zelenskij har i alla utom en valkrets lycktas att raka in absolut majoritet över hela Ukriana, och inte bara i Donbas

https://en.wikipedia.org/wiki/2019_Ukrainian_presidential_election#/media/File:2019_Ukrainian_presidential_election,_round_2 .svg

Gröna tårtbiten är Zelenskij
Röda är Poroshenko
Citera
2022-07-27, 19:35
Medlem
Daniel501s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LaVerdadTodo
Jag har sett en massa Twitter om det. Men har de verkligen kommit igång redan? Trodde man skulle invänta ukrainarna och den stora offensiven i syd först:

Spriteer
@spriteer_774400
The office of the President of Ukraine, as part of the counteroffensive on Kherson, is ready to destroy the dam of the Kakhovskaya hydroelectric power station and the consequences of this decision, which will cause an environmental disaster and flooding of the Kherson region.
All heavy weapons supplied by the West are now concentrated in the Nikolaev, Odessa, Kirovograd and Dnepropetrovsk regions to prepare for the attack.
https://twitter.com/spriteer_774400/status/1552275547253870593?s=20&t=CVB1l89N6tOqpUF_SG2mKQ

Märklig strategi då jag precis hörde en ukrainsk soldat i Rapport/SVT säga att man var där för att rädda invånarna från den ryska armén.

Det skulle inte förvåna mig om UAF skyltade med sina planer offentligt, de är ganska retarderade. Men jag tror snarare det var försök att höja moralen, tänk dig "the million man army from nowhere", " Ghost of Kiev" osv.
Citera
2022-07-27, 19:36
Medlem
raskenss avatar
Hur länge innan den färjan blir perforerad av Excalibur? https://twitter.com/bayraktar_1love/status/1552341868083613699?t=_zmyu7CJTmOsEi67sn5BUQ&s=19

15000ryssar är nu instängda i Cherson. Har tagit fram popkonen nu.
Citera
2022-07-27, 19:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pyssen87
Jaha jag förstår. Men om allt går som det ska då lär väl matpriserna sjuka lite för oss resten av världen?
Så dom ska in precis ge fan i att sänka varandras fraktskepp i 120 dagar. Jag trodde ändå inte Erdogan hade en sån makt? Men han kanske ha bra relation med både Putin och zelensky.

Ursäkt för mitt första inlägg av så rörigt men det börja bli sent!

Erdogan vill ju vara en storspelare.

Det roligaste är ju ett Turkarna förhandlat till sig att dom ska få upp till 30% rabatt på allt spannmål som exporteras, så dom tjänar säkert miljarder på dealet.
Ingen gör nåt för att vara snäll(utom svenska politiker kanske, som mest ger bort våra pengar).
Citera
2022-07-27, 19:38
Medlem
Citat:
Kolla infografen här (Utfallet för det ukrainska valet 2019) Zelenskij har i alla utom en valkrets lycktas att raka in absolut majoritet över hela Ukriana, och inte bara i Donbas
Zelenkyj var som outsider ett blankt papper. Folk som var besvikna på de etablerade politikerna kunde läsa in vad de ville i honom. Efter valet rasade förtroendet för honom i hela Ukraina, som det ofta blir för populister.
Citera
2022-07-27, 19:40
Medlem
Opaques avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Ukraina är ett hopplöst korrupt land med eller utan Kolomoisky, det vet EU också även om de av artighetsskäl inte säger det högt just nu.

Folk av din sort reducerar gärna större problemkomplex till bara en enda person eller händelse, ofta för att sedan kunna bagatellisera det: "men vadå, Mona Sahlin tvingades ju bort från ställningen som partiets kronprinsessa och blivande statsminsister bara för några Toblerone", "det var när X inte kunde svara på hans skämt i en debatt som han förlorade hela valet" osv.

Detta var dagens hittills mest uppenbara försvarstal endast underbyggt av tendentiösa relativiseringar . Men för vadå ? Jag fattar inte längre. Liksom dina andra kompisar så är det väl läge att scrolla förbi dina inlägg i framtiden.
Du får väl hålla till godo med dina telegramrapporteringar och dina djupa tolkningar av det hela, som bara dina polare orkar läsa.

Bra . Men då vet jag.
Senast redigerad av Opaque 2022-07-27 kl. 19:42.
Citera
2022-07-27, 19:40
Medlem
Citat:
Det här kommer att påskynda anslutningen till EU . Ingen tvekan om saken. Kolomoisky var en av de största stöttestenarna, och Zelenskij har just lämnat över honom till vargarna. Och va fan klagar ni Putinister över egentligen ? Känns det jobbigt att inte kunna peka ut Zeleniskij som oligrakens närmste man ? Ni fick som ni ville, och vi fick som vi ville. Kanske dags att Det är en ömsesidig seger för jösse namn
Mycket bra att Zelensky städar ut utan återhållsamhet. Precis vad vi skall göra här också. Låt de bli synliga, låt de höras, låt de bli sedda och därefter hanterade såsom de valde att bli.
Citera
2022-07-27, 19:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xenonen
Zelenkyj var som outsider ett blankt papper. Folk som var besvikna på de etablerade politikerna kunde läsa in vad de ville i honom. Efter valet rasade förtroendet för honom i hela Ukraina, som det ofta blir för populister.
Jaså...har du några FAKTISKA källor på att förtroendet minskade för honom.....förutom från några stackars tannalösa ryssar på östgränsen i Donbas?
Citera
2022-07-27, 19:51
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av stilicho
Trollning vet jag inte. Bakers och Gorbatjovs samtal transkriberades och finns offentligt (jag orkar inte leta reda på länken just nu). I princip säger Baker att Nato absolut inte har några planer på att expandera österut. Men det är inget officiellt ställningstagande och absolut inget bindande avtal på något sätt. Om du läser Gorbatjov-intervjun som du själv länkar till så säger han att Nato-expansionen var "a violation of the spirit of the statements and assurances made to us in 1990". Precis som övriga Ryssland tycker Gorbatjov att expansionen var bedrägligt utförd av Nato. Men till skillnad från många andra ryssar inser han att det inte finns något avtalsbrott utan bara var just bedrägligt (vilket antagligen är mest självupplevt, alla som har ett hum om hur demokratiska stater fungerar inser att något sådant löfte som ryssarna tror sig ha fått aldrig skulle kunnat ges).

Så de pratar inte om att inte expandera lägre österut i östtyskland (som numera inte finns?
Citera
2022-07-27, 19:56
Medlem
stilichos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slö
Så de pratar inte om att inte expandera lägre österut i östtyskland (som numera inte finns?

Om du orkar googla fram transkriberingen kan vi analysera det tillsammans. Jag minns inte längre de exakta detaljerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in