2022-07-27, 10:21
Medlem
Undrar hur mycket av konversationerna som linn lägger upp som hon själv lägger upp som är att hon själv skrivit det.

Har svårt att tro att Tindra säger "men jag tar med nappar åt belle o juvelia så inte de blir ledsna.
Om det stämmer är det tragiskt hur fort den tjejen behövt växa upp och klara sig själv.
Citera
2022-07-27, 10:43
Avslutad
Nåja. Sverige var rankade tvåa i världen inför EM, deras prestation i mästerskapet lämnar en hel del att önska och kommentarer likt den där kommer nog i många svenska hem. Inget konstigt i sig.

Men att prinsessan Tindra skulle lira fotboll är nog inte mamma Linns dröm precis.
Citera
2022-07-27, 10:50
Medlem
Scamps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nilssonnosslin
Det är väl bara vinst som gäller, allt annat är ett misslyckande… Stackars barn att växa upp med kravet att vinst är det enda som duger.
Precis, verkligen rätt mentalitet att lära barnen
Citera
2022-07-27, 10:52
Medlem
Att skryta om att ens barn är lillgammalt är idiotiskt. Ett lillgammalt barn är ett traumatiserat barn som tvingats växa upp för fort och ta ansvar över sig själv samt eventuella syskon.
Citera
2022-07-27, 10:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Att skryta om att ens barn är lillgammalt är idiotiskt. Ett lillgammalt barn är ett traumatiserat barn som tvingats växa upp för fort och ta ansvar över sig själv samt eventuella syskon.

exakt!!
Citera
2022-07-27, 11:50
Medlem
Hennes konversationer med Tindra.. HAHA. Man kanske skriver ut om det sägs något riktigt roligt. Hennes konversationer är helt ointressanta och helt normala konversationer som ingen av hennes följare finner intressanta..
Saknar människan helt social kompetens?
Citera
2022-07-27, 14:00
Medlem
Citat:

Mitt barn på 3,5 hade absolut kunnat göra precis som Tindra. Hon har tills nu inte haft syskon och fått full uppmärksamhet.
Vår dotter är absolut inte ”lillgammal” (nu skulle jag dock inte uttrycka mig så om mitt barn) pga trauma och ta hand om syskonen. Tycker absolut inte man kan dra den slutsatsen om Tindra.
Konversationerna förstår jag dock inte varför dom läggs ut då de är tämligen ointressanta
Citera
2022-07-27, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enenenenen
Mitt barn på 3,5 hade absolut kunnat göra precis som Tindra. Hon har tills nu inte haft syskon och fått full uppmärksamhet.
Vår dotter är absolut inte ”lillgammal” (nu skulle jag dock inte uttrycka mig så om mitt barn) pga trauma och ta hand om syskonen. Tycker absolut inte man kan dra den slutsatsen om Tindra.
Konversationerna förstår jag dock inte varför dom läggs ut då de är tämligen ointressanta

När Linn var tillsammans med Gabbe fick Tindra inte träffa sin pappa på flera månader, och det var även mycket högljudda bråk hemma mellan Linn och Gabbe (enligt den här tråden), hon förlorade en bonuspappa. Där har vi 3 väldigt traumatiserande saker för ett barn.
Att hon dessutom fått 2 bonuspappor och 2 småsyskon inom loppet av 3 år är inte heller bra och kan också vara traumatiserande.
Citera
2022-07-27, 16:11
Medlem
Citat:
När Linn var tillsammans med Gabbe fick Tindra inte träffa sin pappa på flera månader, och det var även mycket högljudda bråk hemma mellan Linn och Gabbe (enligt den här tråden), hon förlorade en bonuspappa. Där har vi 3 väldigt traumatiserande saker för ett barn.
Att hon dessutom fått 2 bonuspappor och 2 småsyskon inom loppet av 3 år är inte heller bra och kan också vara traumatiserande.

Absolut. Men tycker man får det att låta här som att det skulle vara självklart att ett barn som uttrycker sig så skulle fått ta hand om sina syskon (och helt ärligt har jag svårt att tindra gjort just det). Jag säger inte emot att hon skulle ha påverkats av alla perosner som introducerats och ryckts ifrån henne
Citera
2022-07-27, 16:19
Medlem
Påtal om just fotboll är det ju sjukt kul att i ett av unga mammors avsnitt när Tindra är nyfödd sitter Fanny med sin kompis och diskuterar hur kul det vore om Tindra började med fotboll och Linn flikar in snabbt att "NEEEJ absolut inte det är farligt!"

Tror dock att Linn förstår att fotboll inte är speciellt farligt utan snarare var det något hon sa för att bilden hon ville framställa av sig själv skulle bli tydligare men kul att det motsäger sig nu nu tydligen!
Citera
2022-07-27, 16:25
Medlem
Citat:

Är dock rätt säker på att inga barn var hemma när dom bråkade. Det andra stämmer dock, att förlora viktiga personen i livet på det viset kan vara nog så illa
Citera
2022-07-27, 17:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HopefulSecretary
Är dock rätt säker på att inga barn var hemma när dom bråkade. Det andra stämmer dock, att förlora viktiga personen i livet på det viset kan vara nog så illa

Enligt vad dom själva sa så var barnen hemma då, Juvelia var nyfödd så hon minns nog inte det och Tindra var väl inte heller så gammal men kan nog minnas lite av det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in