2022-07-15, 19:25
Medlem
schtaans avatar
Tlll att börja med, jag är en nolla på Appel saker, då var det sagt!
Tanken är att enkelt kunna kopiera några pdf dokument från en W10 laptop till en ipad platta. En viktig sak att nämna är att plattan är INTE kopplad mot nätet/wifi på något sätt, kan inte vara det pga säkerhets skäl där den sen används. Min enkla tanke, som van windows användare, var att, alternativ 1: En kabel; usb-->lightning. Inte går det inte, behöver tydligen ha iTunes installerat på paddan och internet, kan inte installera saker. Alternativ 2: Bluethooth, skicka filer. Parar ihop laptop&platta. Går inte det heller av någon anledning.... (blodtrycket stiger). Vad har den blåtand för överhuvudtaget när den inte kan skicka filer?? Ska jag måsta skaffa en dyr usb&lightning minnes pinne, ska väl ändå gå??
Fler förslag??
Citera
2022-07-15, 20:07
Medlem
Raggarspinns avatar
Det låter som ett hopplöst fall.
Men du skulle kunna kopiera dina PDF-dokument till ett USB-minne och sedan kopiera filerna till iPad från USB.
Citera
2022-07-15, 20:50
Medlem
Raggarspinns avatar
Får man fråga varför din iPad inte är "kopplad mot nätet/wifi"? En iPad måste aktiveras via wifi, mobilnät eller iTunes så för mig låter det osant att ni använder en iPad utan någon typ av uppkoppling.
Varför kan du som "van windows användare" inte installera iTunes på din laptop och använda kabel för filöverföring till iPad?
Citera
2022-07-27, 15:02
Medlem
schtaans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarspinn
Får man fråga varför din iPad inte är "kopplad mot nätet/wifi"? En iPad måste aktiveras via wifi, mobilnät eller iTunes så för mig låter det osant att ni använder en iPad utan någon typ av uppkoppling.
Varför kan du som "van windows användare" inte installera iTunes på din laptop och använda kabel för filöverföring till iPad?
Ingen osanning alls! Strängt sekretess klassat material som bara ska läsa från dessa pdf filer (word konverterade). Används alltså endast som en läsplatta. Samma sak angående att jag inte kan installera iTunes på min laptop, just det "installera". IT avdelningen skulle nog få nervsammanbrott vid en sån installations begäran. Försökte att på Chrome på min dator när jag började för typ 2 år sedan och det blev ju tvärstopp! Medans man då körde med Explorer som standard, Edge gick också bra. Edge är standard idag.
Citera
2022-07-28, 17:11
Medlem
Raggarspinns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av schtaan
Ingen osanning alls! Strängt sekretess klassat material som bara ska läsa från dessa pdf filer (word konverterade). Används alltså endast som en läsplatta. Samma sak angående att jag inte kan installera iTunes på min laptop, just det "installera". IT avdelningen skulle nog få nervsammanbrott vid en sån installations begäran. Försökte att på Chrome på min dator när jag började för typ 2 år sedan och det blev ju tvärstopp! Medans man då körde med Explorer som standard, Edge gick också bra. Edge är standard idag.
Be IT-avdelningen om hjälp. Om det är ok att kopiera dessa dokument till en iPad så hjälper de säkert till.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in