Citat:
Ursprungligen postat av
Daniel501
Vill inte pissa på din parad men moderna luftvärn har förmågan att avgöra om ett mål är "värt" att neutraliseras. De läser av destination och projektil.
Finns säkert någon Möp som kan förklara systemet ytterligare.
HIMARS raketer har skjutits ned ett 30-tal gånger redan av Ryskt luftvärn, men det är mer värt att låta raketerna träffa bron än att skjuta ned dem. HIMARS är värdelösa mot infrastruktur som bilder från bron visar.
Alltså, jag följer denna tråd lite sporadiskt och har med tiden låtit mig förstå något av olika skribenters hållning tillika förstånd vad det gäller retorik, en sak som är helt tydlig är att du Daniel501 är totalt resistent mot fakta och bevis. Faktiskt undrar jag vad som är fel på dig. Jag har deltagit i många diskussioner här på forumet men sällan upplevt någon som inte är intresserad av sanning och fakta utan istället likt du är en dålig och usel människa- en imbecill och ett mähä som inte har några problem med att ljuga, sanningen är inget för dig.
Det är Putin/Ryssland som bombar städer med vapen som har dålig precision och anledningen till att han gör det är bara för att han inte tål att Ukraina vill gå sin egen väg och bli en anständig stat som vill lämna diktatur, korruption, nepotism och förtryck bakom sig.