2022-07-26, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doiten
Dagboksbladet:

https://delafil.se/e45cd4ef269c7dd5/Malm%C3%B6_TR_B_8938-21_Dagboksblad_2022-07-26.pdf

Inget nytt åtal ska väckas i morgon 27/7-22
Kl: 11:00.

Cezary Ratzman är fortfarande på sannolika skäl misstänkt för mord den 24 september 2021 i Malmö.

Hej Doiten!

Tack för din/a uppladdningar. Dig kan man lita på i trådarna du deltar i!

Jag undrar om du glömt ett kommatecken mellan ”nytt” och ”åtal”?
Menar du att inget är nytt i dagboksbladet och att åtal ska väckas imorgon?
Det finns som jag kan tyda inte någon ny häktningsförhandling inlagd imorgon.
Dock blir han ju fortsatt häktad även om åtal väcks.
Citera
2022-07-26, 18:58
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Tack! Vilken klippa!
Som andra frågar, varför skjuter dom upp hela tiden?
Om man lägger in ett komma så tolkar jag det som att åtal ska väckas imorgon?
Citera
2022-07-26, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Gör samma tolkning. I dagboksbladet står inget om förlängning. En spännande morgondag väntar!
Citera
2022-07-26, 21:54
Medlem
Liletts avatar
Hittar inget om detta (om det nu är imorgon) i media. Borde väl vara av intresse.
Citera
2022-07-26, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kusinvitamin65
Hej Doiten!

Tack för din/a uppladdningar. Dig kan man lita på i trådarna du deltar i!

Jag undrar om du glömt ett kommatecken mellan ”nytt” och ”åtal”?
Menar du att inget är nytt i dagboksbladet och att åtal ska väckas imorgon?
Det finns som jag kan tyda inte någon ny häktningsförhandling inlagd imorgon.
Dock blir han ju fortsatt häktad även om åtal väcks.

Tackar!
Jag menade att inget nytt i dagboksbladet så då förväntar jag mig åtal i morgon. Men visst det kan ju bli åtalsförlängning också. Utesluter inget men hoppas på åtal.

Lägger ut det när jag får det i morgon.
Citera
2022-07-26, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Hittar inget om detta (om det nu är imorgon) i media. Borde väl vara av intresse.

Åtalet ska vara väckt senast 11:00 i morgon om inte åklagaren begär mer tid.

Citat:
Protokoll: 2022-07-15 Omäktningsförhandling åtalsförlängning:

Misstänkt: CEZAR*y Rafa*l Ratzma*n

Saken: Mord m.m: nu fråga om åtalsförlängning

Åklagaren har begärt förlängd tid för åtalsväckande till den 27 juli 2022 kl. 11.00 och upplyst följande.
Förundersökningen kan inte slutföras inom föreskriven tid eftersom slutdelgivning alltjämt pågår. Tid för erinran är satt till den 18 juli varefter åklagare behöver tid för genomgång av eventuell erinran samt ställningstagande till åtalsfrågan.
Cezary Ratzman har medgett åklagarens framställan om förlängd tid för åtalsväckande.

Beslut: Tiden för att väcka åtal förlängs till den 27 juli 2022 kl. 11.00.

Åklagaren har fortsatt tillstånd att meddela restriktioner.

https://delafil.se/9552d66d5d2d97d8/Malm%C3%B6_TR_B_8938-21_Aktbil_108,_BESLUT_-_Tiden_f%C3%B6r_att_v%C3%A4cka_%C3%A5.pdf

Dagboksbladet: 2022-07-15

https://delafil.se/7c16b954e17a0318/Malm%C3%B6_TR_B_8938-21_Dagboksblad_2022-07-15.pdf

Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister

Exakt helt rätt

Citat:
Ursprungligen postat av Gretaskarpeta
Tack! Vilken klippa!
Som andra frågar, varför skjuter dom upp hela tiden?

Antar att det är en omfattad utredning som
tar sin tid , bara vad jag tror.
Kroppen av Beata lämnades ut för inte så länge sedan tex..

En trovärdig skribent

Citat:
Ursprungligen postat av ursalund
Det var inte länge sen som man har lämnat över kroppen till familjen. Nu på lördag kommer bli begravning i Polen.
Senast redigerad av Doiten 2022-07-26 kl. 23:19.
Citera
2022-07-26, 23:16
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Åtalet ska vara väckt senast 11:00 i morgon om inte åklagaren begär mer tid.

Tack, det ska bli intressant att äntligen få någon klarhet.
Betvivlade inte dina inlägg om åtalet, men något anmärkningsvärt att inget står i media.
Citera
2022-07-26, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Tack, det ska bli intressant att äntligen få någon klarhet.
Betvivlade inte dina inlägg om åtalet, men något anmärkningsvärt att inget står i media.

Håller helt med vad gäller media. Vi ser fram emot åtal och FUP i morgon.
Undrar forfarande om @barby fått ut utredningen från soc 😉
Senast redigerad av Doiten 2022-07-27 kl. 00:04.
Citera
2022-07-27, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Barby
Jag bryr mig inte om ni tror mig eller inte. Jag berättade för polisen vad jag vet. Jag tror att detta är viktigt för att förstå att det är 2 deltagare i denna tragedi. Jag fortsätter att tro att han inte dödade henne.

Jag har inte berättat allt jag vet än. Men jag tror att jag berättar resten vid nästa möte med polisen.

En del av de närvarande kan inte uppfatta informationen adekvat.

Hoppas för din väns skull du berättade allt😉

Citat:
Jag tror inte att de bråkade om barnet. Troligtvis försökte C förklara för Beatа att hon gjorde ett misstag att hon ville skilja sig från honom och gå till en annan man. Kanske sa Beata något stötande till honom som "Jag har aldrig älskat dig, jag utnyttjade dig bara." Han ska ha tappat kontrollen över sig själv och slagit henne. Jag tror absolut inte att han dödade henne. Vi (man och hustru) sa direkt till polisen om detta, att vi inte tror att han kunde ha dödat henne. Vi sa det redan innan hennes kropp hittades.

Åklagaren har inte tillräckliga skäl att åtala honom för mord. Hon kommer nu att hålla C tills hon hittar den riktiga mördaren. Den finns och måste hittas. Jag tror att C kommer att släppas innan rättegången. Rättegången kommer inte att äga rum före sommaren.

Det här är min teori.

Nej där har du helt fel, åtal väntas idag om 11 timmar.

Citat:
Lars, utredningen som socialtjänsten har gjort är helt normal. Jag menade att barnen inte vågade säga något emot mamman. Varför? Vi kommer att läsa svaret i fupen.

Ska bli intressant när FUP kommer😀
Hur gick det nu fick du ut sekretess belagda uppgifter från soc på Hermodsdal 😉

Citat:
Snart kommer du att få en sådan chock när du läser fupen att jag hellre håller tyst.

Ska bli intressant när FUP kommer😀 Bra du förvarnar en del av oss i tråden om chock.

Tar det med en stor nypa salt!

Barnen kommer att berätta i detalj vad deras mamma gjorde mot dem. Tills dess, fortsätt att skydda henne.

Citat:
Jag bryr mig inte om ni tror mig eller inte. Jag berättade för polisen vad jag vet. Jag tror att detta är viktigt för att förstå att det är 2 deltagare i denna tragedi. Jag fortsätter att tro att han inte dödade henne.

Jag har inte berättat allt jag vet än. Men jag tror att jag berättar resten vid nästa möte med polisen.

En del av de närvarande kan inte uppfatta informationen adekvat.
Citera
2022-07-27, 00:37
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Han dödade henne inte.Det mest som hände mellan dem: de slogs. Han lämnade henne där levande. Polisen tror att det fanns en medbrottsling, eftersom Beatas död inte inträffade samma dag som hon försvann. Döden inträffade mycket senare enligt den rättsmedicinska undersökningen. (Teori)

C berättar om vad som hände precis innan han lämnade Oxie. Antingen svarar han inte på alla ledande frågor eller tittar på utredaren med oförstående ögon, eftersom han inte vet att kroppen hittats på en helt annan plats. (teori)

Han undersöktes för partiell minnesförlust. (teori)

Citat:
Håller helt med vad gäller media. Vi ser fram emot åtal och FUP i morgon.
Undrar forfarande om @barby fått ut utredningen från soc 😉

Undrar detsamma och att alla dessa teorier om älskare, medhjälpare, tragiska olyckshändelser osv blir klarlagt.
Hoppas du Trolls gick till polisen med din information om din ”vän”, som anförtrodde så mycket för dig. Trots er ytliga bekantskap tog du hans parti utan att höra B version. (Enligt dig själv)

För B och hennes anhörigas skull hoppas jag på en upprättelse efter alla påhopp om hur hon har skuld till sin egen bortgång. 🙏
Senast redigerad av Lilett 2022-07-27 kl. 01:17.
Citera
2022-07-27, 07:05
Medlem
LeBronThurmans avatar
I den här bilden finns det mycket symbolik kring den vidrige Cez4ry Ratzm4ns förväntade vidare öde.

Han står (i bilden) på avgrundens kant som en mysfarbror, men det han har att förvänta sig framöver är absolut inget mys. Naturupplevelsen när bilden togs är som så mycket annat dolt i en numera nästan forntid för mördarsvinet.

Möjligen kan han se skuggorna i vattnet av hans fåtaliga fans såsom Gräset, Barby, Robojox, men om 4 timmar börjar fortsättningen av det som ska avslutas med en ilagakraft trädande dom under år 2023.

Fortsättning följer Cez4ry... men sorgligt nog inte för Be4ta vars liv du avslutade!
V.I.F.🕯
Senast redigerad av LeBronThurman 2022-07-27 kl. 07:16. Anledning: Bytte bilduppläggningssida!
Citera
2022-07-27, 10:44
Medlem
Äntligen!!!
Idag åtalas svinet!
Jag kommer ringa efter 11 och begära ut fup
Lägger upp den så fort jag fått den!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto