Citat:
Ursprungligen postat av
TröttSvensk
Har man juristutbildning kan man bli "dubbad" till Polisman.
Detta genom ett särskilt beslut.
Det sker ganska sällan men har hänt när jurister fått tjänst inom Polisen.
Men här verkar det inte finnas något beslut ens...
Det ska visst enligt polisförordningen vara möjligt. Ungefär som i vilda västern när sheriffen kunde utse en vicesheriff. Hux flux utan utbildning är du en polis.
Men för att kunna ha polisbefogenheter, vara på yttre tjänst, bära vapen så är det ju högst ovanligt som det verkar. Om man nu gjort så, vilket i så fall man då kunnat berätta om.
Annars om hon bara genomfört en komprimerad polisutbildning är det 1,5 år på halvfart och enligt forskaren har hon ju inte läst något alls på någon polisutbildning.