2022-07-27, 00:27
Medlem
Det är rätt vanligt att spädbarn har deformerade skallar på ett eller annat sätt. Skallen är mjuk och formbar hos spädbarn, det brukar rätta till sig innan de fyllt ett.
Blåmärket reagerade jag på, det är inte normalt att ett så litet barn har ett blåmärke över ögat.
Har också noterat att babyn haft solglasögon på sig på flera foton, men om det har med blåmärket att göra låter jag vara osagt.
Extremt tragiskt alltihopa.
Det verkar på pappan som att hon var en efterlängtad och omtyckt bebis.
Hoppas verkligen att det inte är ett nytt "Baby Brianna-fall". Med tanke på blåmärket hon hade.
Citera
2022-07-27, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillva
Håller med på ovan punkter om att barnet ser otryggt ut i situationen. En av anledningarna till att barnet är obekvämt här kan vara att hon ligger med naken hud direkt mot plastunderlag. Hur skönt är det? En annan sak som utmärker sig på flera av bilderna är att barnet är utan kläder, enbart iklädd blöja. Spädbarn har svårt att reglera kroppstemperaturen och behöver ha kläder på sig även om man bara är inomhus. Tunna bomullsplagg värmer kalla dagar och hindrar barnet från att bli klibbigt svettigt varma dagar. Detta är såklart inget alarmerande i sig men tyder på lite dålig koll.

En annan sak jag reagerar på är att dom inte ens har en riktig säng?
Utan bäddat på en vanlig sketen madrass på golvet?
Vad är detta för bottenskrap egentligen
Citera
2022-07-27, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Det är rätt vanligt att spädbarn har deformerade skallar på ett eller annat sätt. Skallen är mjuk och formbar hos spädbarn, det brukar rätta till sig innan de fyllt ett.
Blåmärket reagerade jag på, det är inte normalt att ett så litet barn har ett blåmärke över ögat.
Har också noterat att babyn haft solglasögon på sig på flera foton, men om det har med blåmärket att göra låter jag vara osagt.
Extremt tragiskt alltihopa.
Det verkar på pappan som att hon var en efterlängtad och omtyckt bebis.
Hoppas verkligen att det inte är ett nytt "Baby Brianna-fall". Med tanke på blåmärket hon hade.

Jag tror pappan tog på sig för mycket ansvar,
2 barn som inte är hans o sen 1 skrikandes bebis flera nätter i streck.
Det började väl med blåtiran, men tillslut slog det slint o han bröt armen eller nått på stackars bebisen..
Citera
2022-07-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Var ser du det?
Citera
2022-07-27, 00:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HerpesSurvivor
Under den första instagrambilden på bebisen när den är precis nykläckt (faderns instagram) så har mamman kommenterat ”längtar tills ja får komma till er!!”

Vart har den misstänkta mamman varit efter födseln, varför fick hon inte närvara med fadern och dottern? Om hon kan vara inne på instagram torde det väl inte handla om förlossningskomplikationer?
Kan det röra sig om någon förlossningsdepression?

Att dessutom gå tillbaka till jobbet så snabbt skulle kunna tyda på någon slags relationsstörning mellan flickan och mamman?
Om det var ett foto där babyn var precis nyfödd, kan det varit så att babyn var på neonatalavdelningen med sin pappa, och mamman kanske på uppvak efter kejsarsnitt eller andra komplikationer.
Så var det för oss, vår förstfödde föddes ca tre veckor för tidigt och hade problem med andningen.
Han åkte direkt till Neonatal med sin pappa och jag hamnade på Uppvak på en annan byggnad.
Det tog 6 timmar innan jag fick träffa babyn pga de omständigheterna.
Citera
2022-07-27, 00:37
Medlem
Citat:
Jag tror pappan tog på sig för mycket ansvar,
2 barn som inte är hans o sen 1 skrikandes bebis flera nätter i streck.
Det började väl med blåtiran, men tillslut slog det slint o han bröt armen eller nått på stackars bebisen..
Tror tyvärr att det är mycket värre skador på babyn än ett benbrott...
Citera
2022-07-27, 00:39
Medlem
Citat:
Var ser du det?
Citera
2022-07-27, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillva
Var ser du det?

5e raden bilden i mitten på hans instagram
Citera
2022-07-27, 00:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tesla83
Tror tyvärr att det är mycket värre skador på babyn än ett benbrott...

Jo helt sant, synnerligen grov misshandel är samma sak som mordförsök, han kanske rent av plågat den stackars bebisen en hel natt o mamman kollat på?
Citera
2022-07-27, 00:48
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Jo, faktiskt. Som mamma (förälder) ser och hör jag på barnet, väldigt uppenbart, man tar barnet till sin famn i detta läge. Annars saknas det något. Det bara är så. Vad vet jag inte men detta är omsorgssvikt iaf. Även att det är 15 sek.
* Att inte kunna tolka barnets signaler är en eventuell orsak, kan man inte det kan det ha sina orsaker (emotionellt skadad, funktionsnedsatt mm)
* Att inte orka bemöta barnets signaler är en annan eventuell orsak, kan man inte det kan det ha sina orsaker (deprimerad, emotionellt störd, drogabstinent, långvarig sömnbrist mm)
Man lägger heller inte ut detta på insta om man inte lyder under någon av ovan punkter

Du kanske är lite överbeskyddande.

Folk lägger ut vad som helst på Insta. Det som är normalt för några är otänkbart för andra.
Citera
2022-07-27, 00:53
Medlem
Merwinnas avatar
Men käre värld så hemsk mamman ser ut, med tatueringar på händer, knogar, fingrar och hals, och flera hål i öronen. Men jag ser ändå inga tecken på misbruk - hon ser inte direkt nedgången ut.

Ungen är söt... Man undrar ju vad det var som gick så snett.
Citera
2022-07-27, 00:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hannybanny
Oavsett vad det är avsett som så är filmen enligt pappans kommentar tagen nattetid, samt så signalerar barnet mycket starkt på denna bild att det har behov som inte tillfredsställs. Pappan säger inget, gullar ej med flickan när hon signalerar detta. Hon får bara ligga ledsen och otröstlig och sparka helt själv medans han filmar henne. "Karate nattetid med en svettskrattande smiley.
Gissar på att när han tog över föräldraledigheten och mamman fick en ny "högre tjänst" så har det även inneburit fullt ansvar för nätter med flickan. Något han kanske tillslut inte kunde hantera. Sista filmen tyder iallafall på det, så gör man inte mot ett barn om man inte helt har slut på förmåga eller ork att ta hamd om barnet. Sen gick det som det gjorde tillslut.
Nja, att bebisar sparkar så är helt normalt! En del är vakna mitt i natten och sprattlar och jollrar.
Jag försvarar inte pappan, men att en bebis är pigg och sparkar och sprattlar på natten är inte vanvård. Dessutom vet vi inte om pappan gullade med henne när han inte filmade.
Jag poängterar att jag är INTE på pappans sida, han är anhållen på sannolika skäl för synnerligen grov misshandel av en liten bebis.
Jag bara påpekar vad som är normalt eller inte.
Har själv fyra barn.

Och nu tittade jag igen, MED ljud. Hon är helt klart missnöjd.
Senast redigerad av Tesla83 2022-07-27 kl. 00:59.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in