2022-07-26, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Lite rätt åt Sher. Ville inte förlänga med oss, flyttar till Spezia och landar istället i en av allsvenskans sämsta klubbar.
Han hade haft så extremt mycket bättre förutsättningar om han förlängt med oss, nu känns det nästan som att den går åt helvete innan den ens börjat.

Eventuellt ska tilläggas. Aimar kanske inte ens är intresserad av Giffarna. Men att Spezia vill bryta kontraktet säger mycket om nivån.
Nu är han ju inte klar för oss ännu . Men jag tänker att hans karriär kanske får ett lyft om han väljer att gå till oss och han får mycket speltid.

Jag väljer dock att tro på detta när jag ser det . Hagblom har en historia av att vilja knyta till sig spelare och sedan när det väl kommer till kritan så blir det ingenting .
2022-07-27, 00:21
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Azdz
Urban Hagblom måste vara Sveriges slöaste sportchef.

På kort tid har vi tappat 3 tongivande spelare varav en har lånats ut resten av säsongen men inte en enda värvning för att fylla igen hålen har än så länge gjorts och inte ens i närheten heller. Ryktades om en 19-åring i Ljungskile på väg in men detta tokdementerades från spelaren själv trots att Hagblom påstod att vi var väldigt nära att värva honom .

Man kan tro att Hagblom vill att vi ska åka ur eftersom han nog är den enda sportchef i hela serien som inte gör ett skit för att förstärka truppen . Däremot är han en jäkel på att snacka och idiotförklara oss fans .

Vad är grejen med Giffarna? Varför kan de inte etablera sig i Allsvenskan? De är Sveriges Norwich, åker jojo fram och tillbaka.

Jag tycker Sverige behöver ett stabilt norrlandslag i Allsvenskan.
2022-07-27, 00:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lundbonden
Vad är grejen med Giffarna? Varför kan de inte etablera sig i Allsvenskan? De är Sveriges Norwich, åker jojo fram och tillbaka.

Mycket bra fråga .

Jag kan egentligen bara tala för mig själv men Giffarna skulle verkligen behöva nytt blod både i styrelsen och i omklädningsrummet .

Ekonomin är dessvärre helt åt helvete senaste åren och vi har kanske eventuellt gått upp ett år för tidigt . Men det är upp till bevis. Jag saknar det tidiga 2000-talet då vi hade Allsvenskans bästa mittfält
2022-07-27, 01:03
Medlem
Citat:
Mycket bra fråga .

Jag kan egentligen bara tala för mig själv men Giffarna skulle verkligen behöva nytt blod både i styrelsen och i omklädningsrummet .

Ekonomin är dessvärre helt åt helvete senaste åren och vi har kanske eventuellt gått upp ett år för tidigt . Men det är upp till bevis. Jag saknar det tidiga 2000-talet då vi hade Allsvenskans bästa mittfält
Vilka år syftar du på nu?
2022-07-27, 01:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Vilka år syftar du på nu?
Syftar framförallt då vi var nykomlingar i Allsvenskan på det tidiga 200-talet när vi bland annat hade Joel Cedergren på mittfältet . Vi sågs som seriens tråkigaste lag men hade samtidigt ett väldigt starkt mittfält.

Något specifikt årtal kan jag inte ge men på den tiden var vi extremt jobbiga att möta . Vet att det inte är direkt topic för tråden men då var vi åtminstone hyfsat välmående både sportsligt och ekonomiskt .
2022-07-27, 01:17
Medlem
Lundbondens avatar
Citat:
Syftar framförallt då vi var nykomlingar i Allsvenskan på det tidiga 200-talet när vi bland annat hade Joel Cedergren på mittfältet . Vi sågs som seriens tråkigaste lag men hade samtidigt ett väldigt starkt mittfält.

Något specifikt årtal kan jag inte ge men på den tiden var vi extremt jobbiga att möta . Vet att det inte är direkt topic för tråden men då var vi åtminstone hyfsat välmående både sportsligt och ekonomiskt .

Var inte Andreas Yngvesson jävligt bra för er? Gillade han starkt i MFF.
2022-07-27, 01:19
Medlem
Citat:
Var inte Andreas Yngvesson jävligt bra för er? Gillade han starkt i MFF.
Han är en legend jo. Men det jag framförallt minns var vilken krigare Cedergren var på mittfältet och vilken måltjuv Cain Dotson var . Lär dessvärre dröja länge innan vi får uppleva något liknande i Sundsvall igen.
2022-07-27, 01:26
Medlem
Skarparattarns avatar
Citat:
Han är en legend jo. Men det jag framförallt minns var vilken krigare Cedergren var på mittfältet och vilken måltjuv Cain Dotson var . Lär dessvärre dröja länge innan vi får uppleva något liknande i Sundsvall igen.

Ni hade även en bra målvakt i Fredrik Sundfors. Brundin Yngvesson Cedergren osv på den tiden. Jag tror som du att man måste bygga om på nytt med nytt blod. Samma trötta sportchef i många år nu.
2022-07-27, 08:34
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Jodå om de har en gräs/hybrid matta annars är det skit samma. Apropå Norwich så är det väl HIF man tänker på.
2022-07-27, 09:07
Avslutad
Citat:

Varför då?
2022-07-27, 09:15
Avslutad
Citat:

Detsamma kan väl sägast om någon av Landskrona, Trelleborg och Heif? Borde inte skåne ha resurser för ett till etablerat allsvenskt lag, utöver Malmö?

Gefle var etablerat länge etablerat i Allsvenskan. Sedan när dom väl ramlade ur så gick det fort utför.
2022-07-27, 09:30
Medlem
snurresprettiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Blir Häcken.

Har du någon källa eller bara ren gissning?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in