2022-07-26, 18:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovetade
Ska de fortsätta att växa så bör de börja ta en del regler på allvar. Spännande att se hur de löser bankkonto... Gick ju sådär för 2forty2. Inte otänkbart att det med KYLP också är en anledning till att de gjorde slut...
Har även funderat på utgivningsbevis... det är ju Sara som har, inte föreningen?

Måste väl en person ha, just för att kunna ställas till ansvar, därav ansvarig utgivare. TROR jag.
Citera
2022-07-26, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Måste väl en person ha, just för att kunna ställas till ansvar, därav ansvarig utgivare. TROR jag.
Jag är väldigt osäker själv... Kan det inte vara så att en juridisk person (föreningen) måste ha det om de ska publicera och sedan utses en chefsredatör/ansvarig utgivare?

Kanske någon med bättre koll som kan hjälpa till?
Citera
2022-07-26, 19:07
Medlem
Citat:
Ska de fortsätta att växa så bör de börja ta en del regler på allvar. Spännande att se hur de löser bankkonto... Gick ju sådär för 2forty2. Inte otänkbart att det med KYLP också är en anledning till att de gjorde slut...
Har även funderat på utgivningsbevis... det är ju Sara som har, inte föreningen?

Ja skilsmässan från 2forty2 är smutsig. Ursäkta upprepningen men aldrig att dom gick inte skilda vägar pga modereringen på 2forty2 som herrskapet vill att vi ska tro. Vilken skön bortförklaring

I Skara-podden så nämnde Patrik att hens "vanliga jobb" uteblir pga Dumpen. Patrik känns inte som typen som jobbar 9-17 så vad kan det vara för kneg som hen syftar till? Tv-jobben uteblir också men kan inte minnas att Putte bokats på många år?

Utgivningsbevis kan alla medier få men det blir ett högt fall om man fälls. Sara sket i journalisthögskolan och kör ändå. Störtskönt.
Citera
2022-07-26, 19:34
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
https://www.facebook.com/groups/776883263665426/permalink/784586309561788/

Oskyldig beror på vad man menar. Är en vanlig gädda verkar det som, men texten lyser av sadism och skadeglädje.
Vanlig Gädda...
Citera
2022-07-26, 20:30
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Tackar!
Hat är en känsla jag sällan hyser. Vi har våra olika åsikter, och inte alltid överens, men hat är inte rätt ord.
:-)
Ordet hat är lika missbrukat som ordet rasist så båda har tappat mycket av betydelsen.
Man kan ha olika åsikter och även vara arg och upprörd utan att det betyder hat (eller rasism) . Precis som du säjer här.
Citera
2022-07-26, 20:57
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gipsy-tears
Snygg-Sara blir märkbart irriterad när man rotar i deras swish. Beklagade sig i podden. Vi som swishar måste väl få veta vart pengar tar vägen? Har ingen lust att sponsra Patriks krognotor.
Varför tror du att dina pengar går till Patriks krognotor? De har åkt land och rike runt och konfronterat fler än 120 gäddor, vilket kostar en del pengar. Är du inte nöjd så låt bli att swisha.
Citera
2022-07-26, 21:19
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Varför tror du att dina pengar går till Patriks krognotor? De har åkt land och rike runt och konfronterat fler än 120 gäddor, vilket kostar en del pengar. Är du inte nöjd så låt bli att swisha.
Det är väl ändå lite efterblivet att tro att swishen inte till viss del bekostar herrskapets krognotor men håller med, ge faan i swishen så behöver man inte bli besviken.
Citera
2022-07-26, 21:27
Medlem
Kämpendahls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PerniWha
Det är väl ändå lite efterblivet att tro att swishen inte till viss del bekostar herrskapets krognotor men håller med, ge faan i swishen så behöver man inte bli besviken.
Om jag lite blygsamt får gissa så går pengarna till omkostnader för bil, hotellrum om man är långt hemifrån samt kanske någon matbit. I övrigt täcker det antar jag lite utrustning, hemsida och andra omkostnader.

I övrigt vet jag inte hur Dumpen drivs. Det ställs ju krav på ekonomisk redovisning om man tar emot pengar. En ideell förening vore nog det bästa skattetekniskt.
Citera
2022-07-26, 21:43
Medlem
PerniWhas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kämpendahl
Om jag lite blygsamt får gissa så går pengarna till omkostnader för bil, hotellrum om man är långt hemifrån samt kanske någon matbit. I övrigt täcker det antar jag lite utrustning, hemsida och andra omkostnader.

I övrigt vet jag inte hur Dumpen drivs. Det ställs ju krav på ekonomisk redovisning om man tar emot pengar. En ideell förening vore nog det bästa skattetekniskt.
Absolut, jag gissar även jag lite blysamt att en del av swishen går till det du räknar upp, det måste ju vara hyfsat kostsamt att kuska land och rike runt men tror merparten går till krogen och schyssta måltider.

Hur dumplingens förening ser ut har jag ingen koll på men de bör ju ha valt det mest fördelaktiga utifrån vad som kommer in och vad som går ut.
Citera
2022-07-26, 21:51
Medlem
Citat:
Absolut, jag gissar även jag lite blysamt att en del av swishen går till det du räknar upp, det måste ju vara hyfsat kostsamt att kuska land och rike runt men tror merparten går till krogen och schyssta måltider.

Hur dumplingens förening ser ut har jag ingen koll på men de bör ju ha valt det mest fördelaktiga utifrån vad som kommer in och vad som går ut.

Tror gör man i kyrkan. fråga på deras FB vet jag.
Citera
2022-07-26, 22:25
Medlem
cj035s avatar
Ny gädda!
https://dumpen.se/2022/07/26/strutsgaddan-jakob-napp-125-alingsas/
Citera
2022-07-26, 22:26
Medlem
Beckombergalandets avatar
Citat:
Men snygg-Patrik och Sara är inte ungdomar längre. Jag har svårt att tro att de skulle supa hårt på krogen och sen ragga gäddor riket runt dessutom åker de bil, de skulle väl inte klara att köra bakfulla eller berusade? 🤔
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in