Citat:
Ursprungligen postat av
ta_den_i_2an
Bara en reflektion av mina egna tankar angående kriget och NATO samt Ryssland. Man ser mer och mer hur Erdogan myser med Putin vilket gör att man får känslan av att ett NATO medlemskap kan vi nog glömma.
Med det facit i hand så känns det ju som hela jävla NATO är ett skämt,Är det inte helt enkelt bättre att alls Nordiska länder gör gemensam sak och skapar ett Nordiskt NATO?
Jag ser det som om Socialdemokraterna kände sig tvingade till en Nato ansökan då det är val år och de ville inte bli utmanövrerade angående Nato i valruschen men motståndet till Nato är fortfarande stort inom partiet.
Jag ser det som om Socialdemokraterna gör allt de kan för att sabotera vårt Nato inträde.
Först skickar det Ann Linde som försöker packa på Turkiet feministisk utrikespolitik så Turkiets företrädare blev arg och höjde rösten vilket andra närvarande beskrev som pinsamt.
Sedan har vi kurdstödet för att dvärgen Morgan Johansson skulle sitta kvar trots sin enorma inkompetens.
Socialdemokraterna stressar fram ett avtal som Sverige inte kan uppfylla utan ändrar lagstiftning vilket tar tid och det är tveksamt om det finns stöd för alla lagändringar som krävs.
Vi har partier där man öppet hyllar och ger stöd till grupperingar som är terroristklassade i Sverige.
Sverige ger bistånd till terroristklassade grupperingar även om vi försöker dölja det till viss del.
Frågan är om Turkiet är det största problemet, jag hade välkomnat en lagstiftning mot att stödja, finansiera och att ansluta sig till terroristklassade grupperingar.
Jag kan fortsätta fylla på men jag tror bilden jag vill få fram redan framgår.