Citat:
Ursprungligen postat av
Hew18
Du skrev att det var helt olika förutsättningar, jag vill att du ska förklara dem. Du har inte gjort det än.
Jag har inte sagt att alla ska ha samma. Men vi bör ändå absolut rätta oss efter hur världens räntor ser ut då vi har en fallande krona och hög inflation. Då ska man snarare sikta på att ha högst ränta. Jag tog ungern som ett exempel för att visa hur extremt omotiverad låg ränta och riksbanken bör börja öka dramatiskt. Minst 8-10% styrränta IDAG med nuvarande inflation känns rimligt, även om inga andra hade haft så hög ränta, men i synnerhet då andra har det.
Ska jag verkligen förklara varför olika länder har olika ekonomiska förutsättningar??
Är du seriöst??
Det lär man sig i högstadiet och något jag tycker varenda människa i detta landet borde ha koll på utan närmare förklaring.
Men absolut olika länder har olika ekonomiska förutsättningar, tror du detta är fel så kör på detta 👍
Men att jag ska förklara någon alla borde veta blir bara idiotiskt och helt onödigt.
Så du tog Ungern som exempel med en hög ränta istället för länder närmare Sverige som Norge eller Danmark med hyfsat låga??
Du tog helt enkelt ett land med hög ränta och skrev att Sverige borde öka sin istället för att ta ett land som är närmare Sverige ekonomiskt som har låg ränta.
Ekonomisk kunskap på lägsta nivå 😂😂😂