Citat:
Ursprungligen postat av
RItD
Ser nu att bilbarnstolen mycket riktigt är bakåtvänd. Vidhåller dock att bältet ser felmonterat ut i och med att handtaget på babyskyddet inte är vänt framåt utan uppåt. Har själv haft ett likadant babyskydd och vet hur det skall se ut när det är monterat rätt.
Bältet är rätt monterat så vitt man kan se enligt mig. Samtliga mina barnbarn hade babypottor där midjedelen på bältat gick över stolen och bröstdelen monterades på i fästen bakom eller under sitsen.
Jag tänker dock inte dividera om det -- jag är inte expert på bilbarnstolar och vet inte vilken typ det där är .. men de mina barn barn hade såg det ut så där.
När det gäller handtaget är som sagt var bilen troligen stillastående och handtaget är bortfällt för kunna pyssla med barnet eller ta kort .. Jag har själv gjort det tusentals gånger - för att sedan se till att allt ligger rätt före färd.
Citat:
Jag skulle aldrig åka med en så stor hund lös i fotgropen, speciellt inte med ett spädbarn ovanför. Som sagt, osar redflags..
Ok, jag är i familj som haft hund sedan sjuttiotalet och många hundar har åkt så ... Jag är dock överens om att jag inte skulle välja att ha hunden där om det fanns andra alternativ ... och inte med en bebis sittande där - då hade hunden fått åka i baksätet (ej lagligt utan rätt utrustning) om jag inte hade alternativ.
Citat:
Bilden med madrassen är den som är senast publicerad med caption ”Nattkarate”. Som någon skrev är den förmodligen till för att träna magläge, ej att sova på. Ingen här vet om barnet faktiskt sov på den men iaf jag får en dålig magkänsla av flera av dessa bilder.
Det är en madrass som också rekommenderas för barn med t ex kolik eller annan naturlig oro... Sådana barn lugnas ofta av bilåkande eller badande -- Den aktuella madrassen simulerar bad (vattnet som rör sig och *plaskar*