2022-07-26, 17:07
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag är lite trög - du får gärna vara tydligare
Jag vet.

Videon som visar bebisen ligga på en vattenmadrass är döpt till "nattkarate" samt ett pundigt svar på egen post
Senast redigerad av Unoboss 2022-07-26 kl. 17:12.
Citera
2022-07-26, 17:08
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Jag är lite trög - du får gärna vara tydligare

Edit
Jag hittade. Det är en madrass skapad för små barn -- och sova ser hon ju inte ut att göra
Nej ärligt känns det som ungen ligger där och har väckt honom och han ironiskt filmar ungen.
Det är ju knappast skötbord och vad gör man med barn uppe på natten?
Citera
2022-07-26, 17:10
Avstängd
Unobosss avatar
Sen när man scrollar ner till hans äldsta bilder undrar man fan. Fotar några ugnar, sen sitt skrev flertalet ggr i kock byxor.
Sen nån halloween bild. Skum minst sagt!
Citera
2022-07-26, 17:11
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
Hennes man, alltså den hon är gift med.

Bor hon med en och är gift med en annan? 🤔
Citera
2022-07-26, 17:14
Medlem
Trimmad-Katafalks avatar
Citat:
Återigen - en läkare får inte ta prover hur som helst. Vården av barn skall ske i samråd med föräldern - det är inte bara panga på med provtagning för att läkaren vill det.

Den utredningen görs normalt efter anmälan - inte före. Vilket ett antal svenska föräldrar med omhändertagna barn kan intyga - eftersom de fått barnen omhändertagna för att det senare ska visa sig handla om sjukdom etc.

En läkare är skyldig att anmäla misshandel utan föregående provtagning eller annat. Misstänks misshandel skall anmälan göras.
Nä du! Du tror läkaren inväntar samtycke från föräldrar "på sannolika skäl misstänkta för synnerligen grov misshandel"?

Detta när ambulanssköterska påkallat polisnärvaro. Visst

"Eh, vi misstänker att ni begått synnerligen grov misshandel mot ert barn, är det ok om vi tar lite prover?"
Citera
2022-07-26, 17:21
Medlem
Polisen:

Uppdatering tisdag:

Utredarna arbetar vidare i ett intensivt tempo. Alla gårdagens och dagens utredningsåtgärder analyseras för att kunna användas under de fortsatta förhören med de misstänkta personerna.

− Ett flertal föremål är tagna i beslag för att undersökas och den misstänkta brottsplatsen är fortsatt avspärrad. Vi har inte heller ändrat brottrubriceringen synnerligen grov misshandel, säger vice chefsåklagare/kammarchef Ola Björstrand.

I nuläget kommer ingen mer information om utredningen att kunna ges. Polisens presstjänst hänvisar fortsatt alla vidare frågor i ärendet till Åklagarkammaren.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/juli/25/25-juli-1723-misshandel-grov-trosa/
Citera
2022-07-26, 17:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meii
Bor hon med en och är gift med en annan? 🤔

Ja precis. Vilket är väldigt märkligt. Gift sen 2018 med en J.P
Nu är hon tillsammans och bor med L.E R. sen över ett år tillbaka. Bebisen har hon med sin sambo.
Citera
2022-07-26, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unoboss
Nej ärligt känns det som ungen ligger där och har väckt honom och han ironiskt filmar ungen.
Det är ju knappast skötbord och vad gör man med barn uppe på natten?
Man är inte sällan uppe med så små barn nattetid eftersom det för somliga barn tar tid att få en bra dygnsrytm .Vissa barn är lika pigga och klarvakna nattetid som på dagen också därför föräldrar får lära sig att försöka göra stor skillnad på dag och natt genom att se till att det är mörkt och tråkigt nattetid vid matning och blöjbyten
Citera
2022-07-26, 17:32
Medlem
Citat:
På bilden jag ser sitter hon bakåtvänd med instrumentbrädan i ryggen och hunden nedanför i fotgropen.
Hon sitter i framsätet precis som så små barn skall göra om man är ensam med barnet i bilen.

Varför tror du att han fotat under färd?
Är det inte mer sannolikt att han står still med bilen och han kanske fällt bort handtaget för att kunna få en bra bild....

Hunden ligger i fotgropen vid passagerarsätet. Inte tillåtet längre men ett sätt att frakta hundar som många många gjort -- även vant hundfolk och som jag själv fortfarande gör om jag kör sedan med stängt bagage .. (man får liksom inte ha hundar slutna bagageluckor)

På vilken bild då?
Hur vet du att det är natt och att barnet inte sover middag med en fotograferande förälder som har uppsikt?

Ser nu att bilbarnstolen mycket riktigt är bakåtvänd. Vidhåller dock att bältet ser felmonterat ut i och med att handtaget på babyskyddet inte är vänt framåt utan uppåt. Har själv haft ett likadant babyskydd och vet hur det skall se ut när det är monterat rätt.

Jag skulle aldrig åka med en så stor hund lös i fotgropen, speciellt inte med ett spädbarn ovanför. Som sagt, osar redflags..

Bilden med madrassen är den som är senast publicerad med caption ”Nattkarate”. Som någon skrev är den förmodligen till för att träna magläge, ej att sova på. Ingen här vet om barnet faktiskt sov på den men iaf jag får en dålig magkänsla av flera av dessa bilder.
Citera
2022-07-26, 17:32
Medlem
Tänker också att det inte måste bara någon av föräldrarna. Kan ju haft barnvakt..

Hur som! Är detta fruktansvärt!
I mitt mammahjärta virder det sig så jag är nära att kräkas. Barnet mår mycket dåligt och har fått, olycka eller medvetet våld, upplevt något oerhört traumatiskt.

Dröjer inte så länge innan allt är klart. Så bestäm er inte för vem/vilka och hur/varför, än..
Citera
2022-07-26, 17:40
Medlem
Citat:
Återigen - en läkare får inte ta prover hur som helst. Vården av barn skall ske i samråd med föräldern - det är inte bara panga på med provtagning för att läkaren vill det.

Den utredningen görs normalt efter anmälan - inte före. Vilket ett antal svenska föräldrar med omhändertagna barn kan intyga - eftersom de fått barnen omhändertagna för att det senare ska visa sig handla om sjukdom etc.

En läkare är skyldig att anmäla misshandel utan föregående provtagning eller annat. Misstänks misshandel skall anmälan göras.

Vid misstanke om att ett barn (under 18 år) far illa på något sätt kan socialtjänsten träda in som beslutsfattare om vårdnadshavare är oeniga eller om det föreligger annan orsak. Sjukvården har alltid anmälningsplikt när det gäller barn som far illa .
Citera
2022-07-26, 17:46
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RItD
Ser nu att bilbarnstolen mycket riktigt är bakåtvänd. Vidhåller dock att bältet ser felmonterat ut i och med att handtaget på babyskyddet inte är vänt framåt utan uppåt. Har själv haft ett likadant babyskydd och vet hur det skall se ut när det är monterat rätt.
Bältet är rätt monterat så vitt man kan se enligt mig. Samtliga mina barnbarn hade babypottor där midjedelen på bältat gick över stolen och bröstdelen monterades på i fästen bakom eller under sitsen.
Jag tänker dock inte dividera om det -- jag är inte expert på bilbarnstolar och vet inte vilken typ det där är .. men de mina barn barn hade såg det ut så där.
När det gäller handtaget är som sagt var bilen troligen stillastående och handtaget är bortfällt för kunna pyssla med barnet eller ta kort .. Jag har själv gjort det tusentals gånger - för att sedan se till att allt ligger rätt före färd.

Citat:
Jag skulle aldrig åka med en så stor hund lös i fotgropen, speciellt inte med ett spädbarn ovanför. Som sagt, osar redflags..
Ok, jag är i familj som haft hund sedan sjuttiotalet och många hundar har åkt så ... Jag är dock överens om att jag inte skulle välja att ha hunden där om det fanns andra alternativ ... och inte med en bebis sittande där - då hade hunden fått åka i baksätet (ej lagligt utan rätt utrustning) om jag inte hade alternativ.

Citat:
Bilden med madrassen är den som är senast publicerad med caption ”Nattkarate”. Som någon skrev är den förmodligen till för att träna magläge, ej att sova på. Ingen här vet om barnet faktiskt sov på den men iaf jag får en dålig magkänsla av flera av dessa bilder.
Det är en madrass som också rekommenderas för barn med t ex kolik eller annan naturlig oro... Sådana barn lugnas ofta av bilåkande eller badande -- Den aktuella madrassen simulerar bad (vattnet som rör sig och *plaskar*
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in