Citat:
Ursprungligen postat av
-Info-
Det är Ryssland som medvetet provocerade fram "inbördeskriget" (stridigheterna) i Donbass år 2014 med hjälp av FSB-folk mm. Därefter skickade Ryssland in reguljära soldater i detta område (under 2014). Ryssland invaderade alltså Donbass redan 2014.
Syftet har redan från början varit att stjäla dessa områden från Ukraina, trots att majoriteten i Donbass är etniska ukrainare. Ryssland har inte ens moralisk rätt till Donbass. Donbass är ett ukrainskt område, även etniskt.
Allt annat, alla alternativa verklighetsbeskrivningar, är bara sedvanlig rysk desinformation. Maskirovka. Men vi är dock ganska många som känner till hur ryssar ljuger. Det förklaras annars ganska bra i dessa artiklar (om ni inte redan läst dem):
Två etniska grupper där bådas språk är ryska och de flesta inte bryr sig om vilken sida dom tillhör. Med tanke på västra Ukrainas rysshat, krav att tala Ukrainska i skola och myndigheter, mord på oliktänkande osv var resultatet av folkomröstningar inte konstiga. Precis som USA stödjer naturligtvis Ryssland en sida militärt men det är separatisterna som slåss på marken för sitt land och gör det än idag ... Lugansk är befriat och Doneskt följer snart. Hade Ukriana litat på att folken i Lugansk och Doneskt ville vara kvar i Ukraina så hade Minskaavtalet inte varit ett problem för dom och dessa utbrytarrepubliker hade kunna fått autonomi inom Ukriana som Krim en gång hade. Nu litade inte Kiev-regimen på folken och dessutom är det ju en av industribaserna som man inte ville släppa kontrollen över och låta folken ta del av rikedomarna, krig var Kievs (och USA:s) enda lösning.
Ryssar ljuger och andra med andra åsikter likaså, vilken enkelt och barnslig inställning. Det är ungefär som EU-politiker i stort som vägrar slå på Nordstream 2 eftersom det skulle vara en djup politisk förlust och man lägger hellre ner industri och fryser istället. Vilken tur att vanligt folk i EU kan tolerera valförluster och inte löper amok men de flesta är vuxna och tar dessa förluster, barn eller sociopater kan det inte.
Lögner säger du och andra om allt som inte kommer direkt från Kiev och statspropagandan. Ni reflekterar inte över att nästan allt som kommer från Kiev är skruvat eller rena lögner. Vad som kommer från Ryssland ska man ta med en näve salt, vad som kommer från Kiev ska man verkligen vara försiktig med. Vi kan räkna upp hur många lögner som helst; "Ghost of Kiev", "Snake Island", våldtagna spädbarn (hon fick sparken för det blev för grovt), granaten på tågperrongen som visade sig vara ukrainsk och tog många civila liv, 2000 omringade ryska soldater utanför Kherson etc, etc. Ryssarna är lika dåliga på lögner och propaganda som sovjet var under kalla kriget, det vann USA via Hollywood, musik och massmedia med hästlängder, Kiev-regimen har lärt sig med tar i för mycket. Kiev-regimen beter sig som Ronaldo framför straffområdet och tror att ingen ser.
Du hänvisar till den "veteskapliga" och "objektiva" publikationen bakom en betalvägg för att lära oss om ryska lögner och hur dom påverkar regeringar och demokratier. Tillåt mig småle, DN beskriver på pricken USA:s inblanding i andra länders angelägenheter, spegling.
Ljuger jag? ja vem vet och ingen i denna tråd ska ta allt jag skiver som sanning! Man ska tänka själv och kontrollera varenda jävla rad som skrivs här från alla, vara källkritiska, det där som svensk statspropaganda för länge sedan gett upp. Jag ger numera sällan några länkar till källor eftersom källorna själva leder till mer uppståndelse än innehållet. Jag uppmanar alla att söka själva och då man gör det hittar man så mycket annat man kan lära från.
Ljuger du och dina likar? Ljuger Kiev-regimen eller den amerikanska administrationen?
Man kan ha olika åsikter baserade på olika erfarenheter och kunskaper. Men även dessa åsikter kallas ofta för lögner, man har fel åsikt. Du och jag kan diskutera en bild med en röd och blå cirkel och du säger att det inte finns en röd utan en grå. Jag accepterar din sannig eftersom du mest troligt är färgblind och då finns egentligen inget mer att diskutera. En del människor är begränsade och kan inte se hela bilden, dessa är som dig lätta att styra och det är därför vårt utbildningssystem förändrats för att begränsa barn och ungdommar, att snabbt få in dom i den trånga åsiktskorridoren på bekostnad av vettiga ämnen som matematik, språk, historia och fysik.
Du har rätt, tyvärr är ni ganska många men jag hoppas att dom som kan kommer att vakna. Nu då ekonomier i väst verkligen börjar gå på knäna och det blir kallt i vinter så vaknar nog fler och undrar vad som är fel på våra politiker men även massmedia. Jag hoppas det och om inte, skyll er själva och ta armodet som kommer.