2022-07-26, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Mamman har uppgett att de stora barnen har autism respektive adhd .
Kan tycka att det är lite märkligt att börja jobba redan när ens baby är 3 månader och dessutom född i vecka 33 , men i andra länder så är ju föräldraledighet bara 6 veckor och barn lämnas då till förskolor

Stod nått på insta om att hon fått ny tjänst, kan ha med det att göra? Pappan kanske ville vara ledig också, tillhör inte normen kanske så tidigt men många byter efter 6 månader.
Citera
2022-07-26, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
En olycka i hemmet skulle också kunna orsaka svåra skador. En bokhylla som vält över barnet tex?

Jag hann läsa på den förmodade mammans insta och uppfattade både där och på antagliga pappans insta att det handlar om kärleksfulla föräldrar. Uppfattade inget konstigt eller misstänkt. Det som stack ut var ena sonens sjukdom, vad han hade för funktionsnedsättningar preciserades inte.

Tror mer på olycka än misshandel utförd av en/båda föräldrarna, så länge informationen är såhär begränsad.

Det jag ser på pappans instagram är att det ser ut som ett typiskt pundarkonto, där man försöker verka va en bra förälder utåt sätt sina drogfria dagar "kolla min glada, nöjda och välmående bebis" med halvtaskiga och suddiga bilder på bebisen iklädd endast blöja eller trasiga kläder. Både han och mamman ser ut som whitetrash rakt igenom. Allt ser minst sagt oroväckande ut och jag är bombsäker på att dom haft med socialen att göra tidigare. Bebisen ser alldeles tom och blank ut i ögonen och även väldigt blek. Men alla har vi ju våra olika uppfattningar om vad som ser okej ut och inte.
Citera
2022-07-26, 12:43
Medlem
Vilken reko förälder låter hundar av den storleken sitta lösa i bilen med bebisen? Tämligen oaktsamt och ansvarslöst.
Citera
2022-07-26, 12:50
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Nej, J.P är I.P:s pappa. L.P är I.P:s mamma. Alla bor på samma adress.

Helt uppenbart i denna tråd på FB: https://m.facebook.com/hauptlakrits/posts/5466294646721767?_se_imp=2jJmTW6u27WGzCXpL

Halvt rätt på dig där.... JU. är pappa till I.p.....Men JO är exman till I.P, lite förvirrande med initialer
Citera
2022-07-26, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolasst
Det jag ser på pappans instagram är att det ser ut som ett typiskt pundarkonto, där man försöker verka va en bra förälder utåt sätt sina drogfria dagar "kolla min glada, nöjda och välmående bebis" med halvtaskiga och suddiga bilder på bebisen iklädd endast blöja eller trasiga kläder. Både han och mamman ser ut som whitetrash rakt igenom. Allt ser minst sagt oroväckande ut och jag är bombsäker på att dom haft med socialen att göra tidigare. Bebisen ser alldeles tom och blank ut i ögonen och även väldigt blek. Men alla har vi ju våra olika uppfattningar om vad som ser okej ut och inte.
Bebisar ser ut så hon är dessutom född 7 veckor för tidigt och därmed yngre än sin ålder.
Bilder från hemmet visar ett trevligt hem som verkar välordnat .
Morföräldrarna verkar bo i Spanien till stor del och dit verkar dottern med sin familj åka regelbundet
Citera
2022-07-26, 13:25
Avstängd
DickeFixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hertingenavketchup
Ingen har misshandlat någon. Det är där och kommer lämna det. Jag kommer logga ut nu och lämna tråden för jag mår bara illa av allt jag läser.

Jag vet att det finns hjärtlösa människor i världen som gör att sina barn far illa. Men detta är inget sånt fall. så jag tycker inte att man ska komma med såna anklagelser om en mamma som har sin bebis på sjukhus och uppenbarligen har det väldigt jobbigt nu. Då behöver man inte att massa okända människor kallar en både det ena och det andra utan någon som helst information.

Jag hoppas att alla personer som gör illa barn dör en plågsam död. Men det här är inga såna personer. Så ha lite respekt.

Fint av dig att försvara föräldrarna här på Flashback. Du verkar trovärdig. Kan mycket väl vara en olycka men där skadorna kan (miss-)tolkas av läkare som misstänkt misshandel. Barnet kan t.ex. plötsligt ha rört sig vid blöjbyte och ramlat ned från skötbordet medan föräldern sträckt sig efter en servett. Därför ska man vara försiktig att spekulera och döma innan mer fakta kommit fram. Föräldrarna har det tillräckligt tufft ändå.
Citera
2022-07-26, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DickeFix
Fint av dig att försvara föräldrarna här på Flashback. Du verkar trovärdig. Kan mycket väl vara en olycka men där skadorna kan (miss-)tolkas av läkare som misstänkt misshandel. Barnet kan t.ex. plötsligt ha rört sig vid blöjbyte och ramlat ned från skötbordet medan föräldern sträckt sig efter en servett. Därför ska man vara försiktig att spekulera och döma innan mer fakta kommit fram. Föräldrarna har det tillräckligt tufft ändå.

Känns som det borde varit rubricering vållande till kroppsskada då istället för synnerligen grov misshandel.
Men hoppas de kan reda ut vad som hänt
Citera
Medlem
CompressorVanes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av retardator
Men vad bra att du lyckas relativisera det till att bli något som bara händer då och då helt apropå, du din sönderskakade fan. Förklara lite närmare hur det går till så kan du få fler fall att "granska" och VIPS så är det normalt att skaka ihjäl ungar. Sluta låtsas veta!

Smart inlägg verkligen! Det var en läkare som berättade detta för mig annars.
Han sa att det har hänt flera incidenter på detta sättet.

Kanske du ska tänka dig för lite bättre innan du postar!?
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av adina
Bebisar ser ut så hon är dessutom född 7 veckor för tidigt och därmed yngre än sin ålder.
Bilder från hemmet visar ett trevligt hem som verkar välordnat .
Morföräldrarna verkar bo i Spanien till stor del och dit verkar dottern med sin familj åka regelbundet

Hur ser bebisar ut menar du? Delar nog inte uppfattningen om att bebisar brukar ha trasiga kläder och vara bleka och vara tomma i ögonen om allt står rätt till. Friska bebisar har tvärtom lite färg i ansiktet och ögonen lyser när de ser sina föräldrar.
Citera
2022-07-26, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nallebear85
Hur ser bebisar ut menar du? Delar nog inte uppfattningen om att bebisar brukar ha trasiga kläder och vara bleka och vara tomma i ögonen om allt står rätt till. Friska bebisar har tvärtom lite färg i ansiktet och ögonen lyser när de ser sina föräldrar.
De bilder jag sett på mammans sociala medier visade inte trasiga kläder eller något avvikande i bebisens utseende , de senaste bilderna var utlagda för någon vecka sedan och barnet såg ut vara normalviktig och ren .
Nu kan det självfallet vara så att bilderna som jag sett tagits som om det var gjorda hos fotograf och inte som det såg ut vanligtvis , så va det ju med mamman som tog en massa fina bilder på sitt barn samtidigt som det hade pågående svåra blödningar i hjärnan ..
Citera
2022-07-26, 13:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jolasst

Kan du länka?
Citera
2022-07-26, 13:48
Medlem
Saffron67s avatar
Vad jag har hört från källor är att mamman var på jobb och inte hemma när detta inträffade tidigt på morgonen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in