2022-07-26, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Eftersom det inte finns dödsstraff, så är livstid det rimliga.
Hur fan kan man göra så mot en liten bebis? Hjärtat går sönder😓

Jag vet att vi inte har dödsstraff. Tyvärr har vi inte livstid för det här heller skulle jag tro.
Citera
2022-07-26, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hertingenavketchup
Efter att ha läst tråden så ser jag att ingen har en blekaste aning om vad som har hänt. Jag kan säga så här... nej det är inga knarkare och nej detta är ingen aktiv handling som skett. Sjukhuset MÅSTE anmäla sånt här när det kommer in. Och det är ingen som gjort något av detta med mening. Man kanske bör sluta spekulera i sånt här känsligt ämne innan man har någon som helst information.

Men herregud människa. Ambulans på plats på adressen kontaktade polis som i sin tur tog dit tekniker och anhöll föräldrarna, allt detta står på aftonbladet. Det är inte sjukhuset som anmält när barnet kom in, utan personal på plats där och då. Vilket tyder på en ev synlig brottsplats.
Citera
2022-07-26, 10:49
Medlem
Citat:
Efter att ha läst tråden så ser jag att ingen har en blekaste aning om vad som har hänt. Jag kan säga så här... nej det är inga knarkare och nej detta är ingen aktiv handling som skett. Sjukhuset MÅSTE anmäla sånt här när det kommer in. Och det är ingen som gjort något av detta med mening. Man kanske bör sluta spekulera i sånt här känsligt ämne innan man har någon som helst information.

Då har du insyn via jobb eller bekantskap med familjen?
Citera
2022-07-26, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Nej finns ingen möjlighet att se hur bra/kärleksfulla de är av vad de lägger ut på nätet.
Håller med dig helt, och menar att det är lika viktig att framhålla att man av sociala medier inte heller kan anta motsatsen.
Citera
2022-07-26, 10:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Men herregud människa. Ambulans på plats på adressen kontaktade polis som i sin tur tog dit tekniker och anhöll föräldrarna, allt detta står på aftonbladet. Det är inte sjukhuset som anmält när barnet kom in, utan personal på plats där och då. Vilket tyder på en ev synlig brottsplats.
Och du var där eller? Du vet exakt vad som har hänt eller hur situationen såg ut eller? Nej uppenbarligen inte
Citera
2022-07-26, 11:07
Medlem
Eren-Jaegers avatar
Citat:
Inte J.P, men L.E är pappan till I.P yngsta barn. J.P är "ex"-man.
Nej, J.P är I.P:s pappa. L.P är I.P:s mamma. Alla bor på samma adress.

Helt uppenbart i denna tråd på FB: https://m.facebook.com/hauptlakrits/posts/5466294646721767?_se_imp=2jJmTW6u27WGzCXpL
Senast redigerad av Eren-Jaeger 2022-07-26 kl. 11:09.
Citera
2022-07-26, 11:10
Medlem
Finns stora osäkerheter när det gäller skakvåld då liknande skador kan uppkomma på annat sätt så som fallskador:
https://www.sbu.se/sv/publikationer/SBU-utvarderar/skakvald--triadens-roll-vid-medicinsk-utredning-av-misstankt-skakvald/
Citera
2022-07-26, 11:11
Medlem
Citat:
Och du var där eller? Du vet exakt vad som har hänt eller hur situationen såg ut eller? Nej uppenbarligen inte

Var du själv där?
Citera
2022-07-26, 11:14
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av framtidaledare
Vad tycker Flashback vore ett rimligt straff för föräldrar som skadar sitt barn på detta sätt?

Jag säger livstids fängelse alternativt galgen.
På vilket sätt?
Har du kunskap om vad som hänt och hur barnet har skadats?
I så fall kan du ju dela med dig.
Citera
2022-07-26, 11:17
Medlem
Citat:
Var du själv där?
Jag kan säga såhär. Hela den här tråden har fel på sååååå många plan. Jag vet vad som hänt men kommer definitivt inte säga något på flashback. För det rör inte er. Men jag kan heller inte bara vara tyst när ni smutskastar en mamma som inte förtjänar det. Ni kan sluta spekulera för ni är helt ute och cyklar.
Citera
2022-07-26, 11:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eren-Jaeger
Nej, J.P är I.P:s pappa. L.P är I.P:s mamma. Alla bor på samma adress.

Helt uppenbart i denna tråd på FB: https://m.facebook.com/hauptlakrits/posts/5466294646721767?_se_imp=2jJmTW6u27WGzCXpL

Även maken har initialerna JP. Det var honom jag syftade till då det samtidigt diskuterades hennes giftermål och barn med ny karl.
Citera
2022-07-26, 11:19
Medlem
Witkos avatar
Citat:
Jag kan säga såhär. Hela den här tråden har fel på sååååå många plan. Jag vet vad som hänt men kommer definitivt inte säga något på flashback. För det rör inte er. Men jag kan heller inte bara vara tyst när ni smutskastar en mamma som inte förtjänar det. Ni kan sluta spekulera för ni är helt ute och cyklar.
Hur mycket du än önskar det så kommer folk inte sluta spekulera, det borde du veta om du varit medlem sedan 2018.

Så berätta vad tråden har rätt om då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in