Citat:
Ursprungligen postat av
kugutt
Det att badekar renner over, kuppel faller ned, blodvask.. her er det såklart noe. Att badekaret «liksom rant over» kan være en måte å forklare att det er blitt brukt store mengder vann der, ikke nødvendigvis att det har skjedd noe i selve badekaret. Med all sannsynlighet er badet vasket for å fjerne spor.
Nå vet jeg ikke hvilken type badekar som er på badet i 2. etasjen i S4.
Før i tiden var det vanlig å plassere badekaret i et hjørne, og så hadde man et endepanel og et sidepanel, eller frontpanel, som det gikk an å ta av, når man skulle vaske under badekaret.
Jeg har sett for meg at det er et slik badekar det er snakk om, og at det må ha vært mye vannsøl som vedkommende som moppet ikke fikk tak i, fordi vannet befant seg under badekaret. Og at vedkommende
ikke tok av frontpanelet, tørket opp vannet under badekaret, og satt frontpanelet på plass igjen.
På mange baderom er det slurvet med å lage et skikkelig fall ned mot sluket. Typisk, under badekaret, kan det finnes områder der vannet blir liggende uten å renne ned i sluket.
For at man skal kunne snakke om at det hadde vært oversvømmelse i badekaret, tror jeg at åstedsgranskerne har oppdaget mye større mengder vann under badekaret enn det som er normalt. Enn det de normalt forventet.
Åstedsgranskerne må ha reagert på mengden vann på badet. Det har ikke vært vanlig vask som har foregått. I tillegg kommer glasskår fra den knuste lampekuppelen. Og oppå der igjen, at TH skal ha blitt sint fordi åstedsgranskerne har undersøkt 2. etasjen. TH mente at kidnapperne ikke hadde vært der oppe.
Dette er spekulasjon, men, om det også har vært vasket med klor eller klorin (som ødelegger dna) på badegulvet, så må det ha fremstått veldig mistenkelig.
Det er ikke det minste rart at TH er siktet for drap eller medvirkning til drap på AE.