2022-07-26, 09:38
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Det går inte att förhöra ett spädbarn Det tycks även tillhöra det normala att paret bråkade så saker flög omkring,, det kanske fanns tecken på att "strid" förekommit och därav larmades polisen? Bara en hypotes
Logiken talar för att barnet hade tydliga kroppsskador orsakat av våld från annan person.
Citera
2022-07-26, 09:39
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Bara ur minnet så finns det i alla fall fyra senaste fem åren som uppmärksammats starkt i media, som visat sig vara att barnet lekt och förskolelärare med en pinne i röven larmat.
Ett spädbarn springer inte omkring och leker.
Citera
2022-07-26, 09:41
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rubin22
Ett spädbarn springer inte omkring och leker.
Skribenten ville ha exempel på när det hänt tidigare, inte om spädbarn springer omkring och leker.
Citera
2022-07-26, 09:43
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Logiken talar för att barnet hade tydliga kroppsskador orsakat av våld från annan person.
Jomen precis
Citera
2022-07-26, 09:45
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Budare123
Jag ser inte några större fel på deras sociala medier. Verkar vara vanliga Svenssons enligt mig.

Och att mammor har barn med olika pappor är väl inte ovanligt, inte att pappor har barn med olika mammor heller.

Att barn inte ler på bild, behöver inte heller betyda att de är olyckliga eller behandlas illa.

Sen om de är skyldiga eller inte får polisens utredning visa.
INTE flashbackdetektiver efter att ha sett deras sociala medier.
De finns en del experter på Flashback som har förmågan att se "den lidande blicken som berättar allt" i alla fall där de i efterhand får se en bild och kan "känna sig fram" till en bedömning.

Barnavårdscentralen på orten är inte kända för att blunda eller hålla inne på avtryckaren när det gäller misshandlade barn -- så jag tror man kan utgå ifrån att det inte handlat om något som är uppenbart eller går att upptäcka i "lidande blickar".

Jag är enig med dig, av det lilla jag sett ser jag inget att anmärka på.
Citera
2022-07-26, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Nej jag förstår det men vi vet inte om föräldrarna försökt med att hlr på barnet el hur? Vi får se vad som senare kommer fram. Föräldrarna kanske fick liv i barnet, förstår du mig nu?

Du kan inte få liv i någon döende med hlr, det är bara på film. Hlr håller syrecirkulationen igång så att risken för följdskador minskar om man lyckas hjälpa en person på sjukhuset.
Citera
2022-07-26, 09:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenVise73
Detta är nog ett resultat utan flera generationers incest, i den lilla hålan trosa kryllar det av swingers, byfånar o annat white trash. Men ser ju på denna, barn med en ny innan hon ens hunnit skilja sig.
Fyfan säger jag för denna generation
Du tillhör en av "byns" incel hör jag.
I Trosa kommun finns nästan 15 tusen bofasta -- folkmängden fördubblas på sommarhalvåret och till det har de dessutom en stor genomströmning av korttidsturister.
Är det något som knappast sker eller är acceptabelt i trakten så är det att blanda blod med släktskap.
Citera
2022-07-26, 09:49
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
En olycka i hemmet skulle också kunna orsaka svåra skador. En bokhylla som vält över barnet tex?

Jag hann läsa på den förmodade mammans insta och uppfattade både där och på antagliga pappans insta att det handlar om kärleksfulla föräldrar. Uppfattade inget konstigt eller misstänkt. Det som stack ut var ena sonens sjukdom, vad han hade för funktionsnedsättningar preciserades inte.

Tror mer på olycka än misshandel utförd av en/båda föräldrarna, så länge informationen är såhär begränsad.

Tycker det är typiskt vad som läggs ut av föräldrar, de som orsakade lilla Haileys död för några år sedan, såg också ut som älskande föräldrar på bilder. Finns flera fall.
Nej finns ingen möjlighet att se hur bra/kärleksfulla de är av vad de lägger ut på nätet.
Citera
2022-07-26, 09:51
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Skribenten ville ha exempel på när det hänt tidigare, inte om spädbarn springer omkring och leker.
Ja och? Jag skrev att i detta fall kan ingen sån olycka inträffa.
Citera
2022-07-26, 09:52
Medlem
rubin22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
De finns en del experter på Flashback som har förmågan att se "den lidande blicken som berättar allt" i alla fall där de i efterhand får se en bild och kan "känna sig fram" till en bedömning.

Barnavårdscentralen på orten är inte kända för att blunda eller hålla inne på avtryckaren när det gäller misshandlade barn -- så jag tror man kan utgå ifrån att det inte handlat om något som är uppenbart eller går att upptäcka i "lidande blickar".

Jag är enig med dig, av det lilla jag sett ser jag inget att anmärka på.
Jag såg inte heller något mysko med bilderna.
Citera
2022-07-26, 09:59
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Jag instämmer med dig. När polisen så här tidigt slår på trumman om "synnerligen" grov misshandel så finns nog tydliga skador.
Citera
2022-07-26, 10:07
Medlem
Vad tycker Flashback vore ett rimligt straff för föräldrar som skadar sitt barn på detta sätt?

Jag säger livstids fängelse alternativt galgen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in