2022-07-26, 05:08
Medlem
Jag köpte ett paket med hyvlar ifrån BIC och det var inte de klassiska engångshyvlarna som man är van med.

Den är mycket enklare att rengöra efter rakning och är mer effektiv än Gillette.

Vad tycker ni?
Citera
2022-07-26, 05:12
Medlem
ayeflatowls avatar
Jag har använt båda, tycker båda är ganska värdelösa egentligen.

Sedan ett par år tillbaka har jag använt safety razor, det slår båda med hästlängder. Rekommenderas starkt. Dessutom billigare och så mycket mer effektivare.
Citera
2022-07-26, 05:18
Avslutad
Varför ska du rengöra en engångsrakhyvel efter en rakning? Då ska den ner i papperskorgen för att undvika hudirritation/andra skador. Använd den du tycker är bäst såklart.
Citera
2022-07-26, 05:47
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Varför ska du rengöra en engångsrakhyvel efter en rakning? Då ska den ner i papperskorgen för att undvika hudirritation/andra skador. Använd den du tycker är bäst såklart.
Man använder en engångshyvel mer än en gång. Namnet innebär inte att den bara ska användas för en rakning. Man kan inte slipa eller ens bryna engångshyvlar, därav namnet.

Och tråd finns, såklart: (FB) hur länge/många ggr. kan man använda en engångshyvel
Senast redigerad av Stormpiskare 2022-07-26 kl. 05:50.
Citera
2022-07-26, 07:26
Medlem
Melange5738s avatar
Bic har bytt ut konstruktionen nyligen ja. Jag gillar inte den nya, det fastnar för mycket och den funkar bara typ två gånger nu till skillnad från de gamla som funkade ungefär en vecka.

Jag har gått över till ett annat märke nu som inte är exakt lika bra som de gamla Bicsen men nästan.
Citera
2022-07-26, 07:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ayeflatowl
Jag har använt båda, tycker båda är ganska värdelösa egentligen.

Sedan ett par år tillbaka har jag använt safety razor, det slår båda med hästlängder. Rekommenderas starkt. Dessutom billigare och så mycket mer effektivare.
Intressant ska prova dem, tack för tipset
Citera
2022-07-26, 07:33
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Melange5738
Bic har bytt ut konstruktionen nyligen ja. Jag gillar inte den nya, det fastnar för mycket och den funkar bara typ två gånger nu till skillnad från de gamla som funkade ungefär en vecka.

Jag har gått över till ett annat märke nu som inte är exakt lika bra som de gamla Bicsen men nästan.
Menar du hyvlarna de har på sjukhusen? De är minst sagt hemska.
Citera
2022-07-26, 07:58
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Vilken modell från BIC är det som avses och vilken modell från Gillette är det du jämfört med?
Citera
2022-07-26, 07:59
Medlem
OstermalmWeeknds avatar
B I K och Jillette, är skräp för de okritiska och samtidigt välbeställda massorna.

Vår far, som alltid var slätrakad frånsett riktigt korta polisongar på 70-talet lärde oss valpar med begynnande fjun i plytet att det var kvalitetsmärket Wilkinson Sword som gällde.

Farsgubben, hade mörk skäggväxt så framåt eftermidda'n såg han ut som Prez Rickard Milhouse NiXXon.

Vår egen blygsamma, blonda utväxt fick oss bara prova farsgubbens goda märke några ggr å sedan gå över till el-razor by Braun som vi varit trogna allt sedan dess. Då höll de i 30 år men nu tidsinställda ge upp efter 4 bast.

Vår lojalitet till Wilkinson Sword har stått sig. Fadersbild och all that jive.
Citera
2022-07-26, 08:01
Medlem
Stockholmsjevels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Haha, lycka till att raka sig mer än en gång med dom kan man ju säga apropå de som säger att man kan använda ”engånghyvlar” fler än en gång. Man behöver ju minst två hyvlar för att få resultat. Undrar om det är dom hyvlarna TS menar? Har för
Mig att det är BIC, ljusblåa riktigt slöa saker.
Citera
2022-07-26, 08:04
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormpiskare

Ingen aning vad du syftar på.
Citera
2022-07-26, 08:06
Medlem
Stormpiskares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stockholmsjevel
Haha, lycka till att raka sig mer än en gång med dom kan man ju säga apropå de som säger att man kan använda ”engånghyvlar” fler än en gång. Man behöver ju minst två hyvlar för att få resultat. Undrar om det är dom hyvlarna TS menar? Har för
Mig att det är BIC, ljusblåa riktigt slöa saker.
Mörkblå.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in