2022-07-26, 02:03
Medlem
gunnarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Kan tyda på att hon är släppt, eller att systern kan inlogg

Idag får dom misstänkte själva chansen att släcka ner sina följare och göra dom privat
Polisen mer eller mindre rekommenderar idag att dom skall ställa om till privat!
Citera
2022-07-26, 02:06
Medlem
Mycket spekulationer här.

Det är väl överhuvudtaget inte bekräftat eller bevisat att det är I.P eller hennes barn det rör?
Känns ju rätt märkligt att hon skulle haft möjligheten att låsa sin Insta då?

Och varför har i så fall inte den påstådda pappan låst sin Insta?

Och till de som spekulerade i att det syntes att barnet på den Instan mådde dåligt:
Barnet ser hur välmående ut som helst så sluta att skriv en massa nonsens och slit ut tangentbordet på något annat.

Och nej det krävs varken tillhyggen eller något våld att tala om för att tillfoga ett så litet barn allvarligare skador. Men det behöver inte heller vara så bara för att det är rubricerat så utan omständigheter eller skador gör att man utreder det så. Det kan mycket väl visa sig vara fel och att det beror på helt andra orsaker.
Citera
2022-07-26, 02:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Trams. Det är en liten bebis som knappt lärt sig fästa blicken. De äldre barnen däremot ler inte med ögonen.

Nu är det spädbarnet det handlar om. Och vadå, inte lärt sig fästa blicken, men snälla människa...

Hon är tom i blicken. Jag har 4 barn, jag vet vad jag talar om, ingen utav mina har varit så sorgsna och tomma i blicken. Inte så konstigt iofs, för de har iallafall mått bra
Citera
2022-07-26, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GoofyGuy222
Mycket spekulationer här.

Det är väl överhuvudtaget inte bekräftat eller bevisat att det är I.P eller hennes barn det rör?
Känns ju rätt märkligt att hon skulle haft möjligheten att låsa sin Insta då?

Och varför har i så fall inte den påstådda pappan låst sin Insta?

Och till de som spekulerade i att det syntes att barnet på den Instan mådde dåligt:
Barnet ser hur välmående ut som helst så sluta att skriv en massa nonsens och slit ut tangentbordet på något annat.

Och nej det krävs varken tillhyggen eller något våld att tala om för att tillfoga ett så litet barn allvarligare skador. Men det behöver inte heller vara så bara för att det är rubricerat så utan omständigheter eller skador gör att man utreder det så. Det kan mycket väl visa sig vara fel och att det beror på helt andra orsaker.

Låt du folk få ha sitt eget intryck av hur barnet ser ut att må.
Citera
2022-07-26, 03:05
Medlem
Som fd juridikstudent kan jag meddela att "synnerligen grov misshandel" inte är en rubricering som tillskrivs i första taget. Den 9-åriga flickan i Skellefteå som blev våldtagen och fick sitt huvud hoppat på upprepade gånger gick under rubriceringen "grov misshandel". Det krävs alltså betydligt mer hänsynslöst våld än så. Polisen säger också att detta är en brottsrubricering som "snabbt kan komma att ändras" vilken med all säkerhet tyder på att de inte tror att barnet kommer överleva.
Däremot bör vi vänta med att hänga gärningsmännen tills man vet vad som hänt.
Citera
2022-07-26, 03:22
Medlem
retardators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CompressorVane
I vissa fall om barnet har magont, kolik och skriker konstant, kan föräldrar av ren trötthet skaka sönder barnet i en form av att försöka få barnet att sluta, vilket har lett till både svåra skador och dödsfall.

Men vad bra att du lyckas relativisera det till att bli något som bara händer då och då helt apropå, du din sönderskakade fan. Förklara lite närmare hur det går till så kan du få fler fall att "granska" och VIPS så är det normalt att skaka ihjäl ungar. Sluta låtsas veta!
Citera
2022-07-26, 04:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttish
Som fd juridikstudent kan jag meddela att "synnerligen grov misshandel" inte är en rubricering som tillskrivs i första taget. Den 9-åriga flickan i Skellefteå som blev våldtagen och fick sitt huvud hoppat på upprepade gånger gick under rubriceringen "grov misshandel". Det krävs alltså betydligt mer hänsynslöst våld än så. Polisen säger också att detta är en brottsrubricering som "snabbt kan komma att ändras" vilken med all säkerhet tyder på att de inte tror att barnet kommer överleva.

Tack för vettigt inlägg !
Citera
2022-07-26, 04:52
Medlem
belfs avatar
barn värderas lägre än vuxna juridiskt och mord på spädbarn ger lägre straff än mord på vuxna, det beror på att vi tillåter aborter och till viss del accepterar och uppmuntrar till att döda barn.
Citera
2022-07-26, 05:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puttish

En olycka i hemmet skulle också kunna orsaka svåra skador. En bokhylla som vält över barnet tex?

Jag hann läsa på den förmodade mammans insta och uppfattade både där och på antagliga pappans insta att det handlar om kärleksfulla föräldrar. Uppfattade inget konstigt eller misstänkt. Det som stack ut var ena sonens sjukdom, vad han hade för funktionsnedsättningar preciserades inte.

Tror mer på olycka än misshandel utförd av en/båda föräldrarna, så länge informationen är såhär begränsad.
Citera
2022-07-26, 06:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jamenda
En olycka i hemmet skulle också kunna orsaka svåra skador. En bokhylla som vält över barnet tex?

Jag hann läsa på den förmodade mammans insta och uppfattade både där och på antagliga pappans insta att det handlar om kärleksfulla föräldrar. Uppfattade inget konstigt eller misstänkt. Det som stack ut var ena sonens sjukdom, vad han hade för funktionsnedsättningar preciserades inte.

Tror mer på olycka än misshandel utförd av en/båda föräldrarna, så länge informationen är såhär begränsad.

Man ska akta sig för att bedöma utifrån folks bilder och vad de skriver på sociala medier. Det säger liksom ingenting om huruvida barnet blivit misshandlat eller inte. Allt är inte svart eller vitt, folk lägger knappast upp på insta att idag slog jag min son t.ex.
Citera
2022-07-26, 06:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Nu är det spädbarnet det handlar om. Och vadå, inte lärt sig fästa blicken, men snälla människa...

Hon är tom i blicken. Jag har 4 barn, jag vet vad jag talar om, ingen utav mina har varit så sorgsna och tomma i blicken. Inte så konstigt iofs, för de har iallafall mått bra

Och det är instagram du tittat på och inte Aftonbladet? Bebisen i den artikeln har definitivt tom blick.
Citera
2022-07-26, 06:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av belf
barn värderas lägre än vuxna juridiskt och mord på spädbarn ger lägre straff än mord på vuxna, det beror på att vi tillåter aborter och till viss del accepterar och uppmuntrar till att döda barn.

Haha nu driver du väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in