2022-07-26, 00:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Fast nu har ju polisen misstankar om brott, barnet påträffades i bostaden. De sitter inte anhållna utan anledning. Bvc, läkare, polis m.m kan se om barnet blivit utsatt för våld.
Jo jag förstår det men nu är det ev ett barn som fötts för tidigt enligt er och om det då stämmer så finns det många skäl till att vänta och se vad som hänt.
Det var sjukvården som sa att polisen behöver titta närmare på denna händelse.
Citera
2022-07-26, 00:24
Medlem
Inte en chans att barnet är fött 7 veckor för tidigt!
Det är ju bara att kolla på pappans insta så inser man det.
Citera
2022-07-26, 00:25
Medlem
Vid synnerligen grov misshandel som föräldrarna är gripna för krävs det att personen som begått misshandeln använt tillhygge och även använt extremt våld. Straffskalan för brottet är 5-10 års fängelse. Låter inte riktigt som en olycka. Står även i artiklar att larmet först kom in som ett ”polisärende” inte ambulans. Att mannens konto fortfarande är öppet medan kvinnans vart privat kan ju tyda på att den anhållna kvinnan i fråga är frigiven medans mannen fortfarande är anhållen. Jag har även hört att kvinnan inte skall ha varit hemma under natten då detta inträffat. Polisen har även under samma morgon varit i trosa-ån och dykt. Om detta har något med fallet och göra vet jag inte men är 100% säker på att dem varit där.
Citera
2022-07-26, 00:28
Avslutad
har det äldre barnet hjärnskada pga misshandel månntro?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRVara/stal-hjarnskadade-elliotts-identitet-pa-facebook-for-att-tigga-pengar
Citera
2022-07-26, 00:34
Medlem
sunny5s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Iiiooolllbbb
Vid synnerligen grov misshandel som föräldrarna är gripna för krävs det att personen som begått misshandeln använt tillhygge och även använt extremt våld. Straffskalan för brottet är 5-10 års fängelse. Låter inte riktigt som en olycka. Står även i artiklar att larmet först kom in som ett ”polisärende” inte ambulans. Att mannens konto fortfarande är öppet medan kvinnans vart privat kan ju tyda på att den anhållna kvinnan i fråga är frigiven medans mannen fortfarande är anhållen. Jag har även hört att kvinnan inte skall ha varit hemma under natten då detta inträffat. Polisen har även under samma morgon varit i trosa-ån och dykt. Om detta har något med fallet och göra vet jag inte men är 100% säker på att dem varit där.

Vad har du mer hört? Vart ska hon befunnit sig på natten? Hur hårt knarkar Lukas? Han är ju dock från Järna
Citera
2022-07-26, 00:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sunny5
Vad har du mer hört? Vart ska hon befunnit sig på natten? Hur hårt knarkar Lukas? Han är ju dock från Järna

Inte hört något mer än att hon inte skall ha varit där tyvär kan vara missinformation. Ingen aning om Lukas
Citera
2022-07-26, 00:39
Medlem
Durochmolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/oRVara/stal-hjarnskadade-elliotts-identitet-pa-facebook-for-att-tigga-pengar

”På den falska sidan beskrevs att ”Eliott” hade fått hjärnskadan genom misshandel och framförallt tiggde bedragaren om pengar till all utrustning som krävdes till den handikappade pojken.”

Väldigt skrämmande i såna fall.
Citera
2022-07-26, 00:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stfu1709
Inga konstigheter? Du la alltså inte märke till att bebisen ser totalt sorgsen ut i ögonen? Syns ju långa vägar att hon mår piss.

Trams. Det är en liten bebis som knappt lärt sig fästa blicken. De äldre barnen däremot ler inte med ögonen.
Citera
2022-07-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Iiiooolllbbb

Klart det inte krävs tillhyggen för att misstänkas för synnerligen grov misshandel på ett spädbarn. Det pratas om en å. Att dränka någon är också synnerligen grovt misshandel (minst!). Pratas också om att mamman inte var hemma och att pappan knarkar. Kan ha varit en knarkfest där andra än pappan kan ha skadat bebisen.
Citera
2022-07-26, 00:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pelota

Nej men på grund av diagnosen Polymikrogyri. Det ser du väl själv i texten.
Citera
2022-07-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
"Alldeles för tidigt född"?
Två veckor var det väl ändå. ....

Två månader.
Citera
2022-07-26, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adlax
Jo jag förstår det men nu är det ev ett barn som fötts för tidigt enligt er och om det då stämmer så finns det många skäl till att vänta och se vad som hänt.
Det var sjukvården som sa att polisen behöver titta närmare på denna händelse.

Precis!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in