2022-07-25, 22:59
Avstängd
Unobosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Regnflingan
Hur vet du att alla kommer därifrån ?
Då är hon bra på att scouta nya förmågor då.
Citera
2022-07-25, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
En kan ju bara hoppas att det inte är ren misshandel, men även neglekt är en form av misshandel. Utredningen får påvisa vad som hänt. Men det vi ver hittills är att båda är anhållna för synnerligen grov misshandel, resten kan vi bara spekulera i. Men ett spädbarn är mjuk i skelett och det krävs ordentligt med våld för att tex bryta benen osv. Nu vet vi inte vad barnet har för skador men helikopter till större sjukhus tyder på stort trauma..

En helikopterresa till Huddinge eller AL är standard när det gäller små spädbarn. Även fall där spädbarnet är sjukt i någon febersjukdom dras helikopter då spädbarn behöver direkt läkarvård. Det säger ingenting.

Att polisen rubricerar grov misshandel säger heller ingenting då de kan få för sig att rubricera mord på levande spädbarn som har råkat ut för någon anomali i hjärnan. Polisen rubricerar brott för att kunna få lagstöd att utreda vad som har hänt. Annars står polisen fullständigt handfallna och kan inte ens röra sig i lägenheten.

Åter igen får vi helt enkelt lugna oss och se vad som händer. Det är med anledning av på senare tid helt fantasifulla trådar på Flashback som åklagare och poliser nu håller knäpptyst om allt. För de vet att oskyldigt folk hängs ut här.
Citera
2022-07-25, 23:02
Medlem
Jag tänker att man inte griper folk för synnerligen grov misshandel och drar dit tekniker om det inte är rediga skador på ungen? Barnet var ju mycket allvarligt skadat enligt aftonbladet. Nej detta låter värre än "ramlat av skötbordet" eller olycka i badkaret eller andra incidenter som ni andra drar till med.
Citera
2022-07-25, 23:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rullgardajna
Vad snackar du om?? I.P. är mamman och hon är gift med J.P. Däremot är det en annan person som verkar vara pappa.

Jag trodde du menade att det var J.P som är anhållen, men jag förstår nu. Sorry, my bad !
Citera
2022-07-25, 23:05
Medlem
Citat:
Eh… ja? Jag var inne när det stängdes men kunde vara kvar tills jag själv gick ut. Gick igenom den noggrannt. Såg inga konstigheter på hennes konto förutom att de äldre barnen inte log med ögonen. Och att bebisen var alldeles för tidigt född.

Inga konstigheter? Du la alltså inte märke till att bebisen ser totalt sorgsen ut i ögonen? Syns ju långa vägar att hon mår piss.
Citera
2022-07-25, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norris1234
Jag tänker att man inte griper folk för synnerligen grov misshandel och drar dit tekniker om det inte är rediga skador på ungen? Barnet var ju mycket allvarligt skadat enligt aftonbladet. Nej detta låter värre än "ramlat av skötbordet" eller olycka i badkaret eller andra incidenter som ni andra drar till med.

Jag håller med! Hon kan ha blivit skakad, deras fontanell är väldigt känslig. Har för mig att om ett barn blir skakat, kan det väl leda till att den blir hjärndöd? Eller någonting liknande i huvudet iallafall. Rätta mig gärna om jag har fel, tack
Citera
2022-07-25, 23:13
Medlem
Saxat:

Polisen kallades vid åttatiden på måndagsmorgonen till en adress i södra Sörmland. Ett spädbarn fördes med ambulanshelikopter till sjukhus med allvarliga skador.

Det var en del oklara omständigheter kring ärendet när vi kom dit, och det var då det uppstod en misstanke om brott, mer kan jag inte säga i dagsläget.

https://svt.se/nyheter/lokalt/sormland/grov-misshandel-i-trosa-tva-personer-anhallna
Citera
2022-07-25, 23:14
Medlem
Citat:
Eh… ja? Jag var inne när det stängdes men kunde vara kvar tills jag själv gick ut. Gick igenom den noggrannt. Såg inga konstigheter på hennes konto förutom att de äldre barnen inte log med ögonen. Och att bebisen var alldeles för tidigt född.

"Alldeles för tidigt född"?
Två veckor var det väl ändå. ....
Citera
2022-07-25, 23:14
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Methos
En helikopterresa till Huddinge eller AL är standard när det gäller små spädbarn. Även fall där spädbarnet är sjukt i någon febersjukdom dras helikopter då spädbarn behöver direkt läkarvård. Det säger ingenting.

Att polisen rubricerar grov misshandel säger heller ingenting då de kan få för sig att rubricera mord på levande spädbarn som har råkat ut för någon anomali i hjärnan. Polisen rubricerar brott för att kunna få lagstöd att utreda vad som har hänt. Annars står polisen fullständigt handfallna och kan inte ens röra sig i lägenheten.

Åter igen får vi helt enkelt lugna oss och se vad som händer. Det är med anledning av på senare tid helt fantasifulla trådar på Flashback som åklagare och poliser nu håller knäpptyst om allt. För de vet att oskyldigt folk hängs ut här.

Fall likt dessa bör inte få medieuppmärksamhet överhuvudtaget i så här tidigt skede. Att namn kommer ut är oundvikligt. En annan diskussion dock.
Citera
2022-07-25, 23:18
Medlem
Polisen:

Misstanke om synnerligen grov misshandel

Polisen kallades vid åttatiden på måndagsmorgonen till en adress i Trosa kommun. Ärendet hade kommit in som ett olycksfall och vi åkte dit för att bilda oss en uppfattning om vad som hänt och se om det var något av polisiärt intresse.

En person, som var allvarligt skadad, hade då förts med ambulanshelikopter till sjukhus.

Polisens initiala undersökningsåtgärder gjorde att misstankar om brott uppstod och under sen eftermiddag anhölls två personer av åklagare. De är misstänkta för synnerligen grov misshandel. Utredningen bedrivs nu intensivt med olika förhör av personer som på olika sätt har kunskap om händelsen.

https://polisen.se/aktuellt/handelser/2022/juli/25/25-juli-1723-misshandel-grov-trosa/
Citera
2022-07-25, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeepRoses
"Alldeles för tidigt född"?
Två veckor var det väl ändå. ....

Det är 7 veckor för tidigt enligt hennes insta
Citera
2022-07-25, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fiftyforfifty
Fall likt dessa bör inte få medieuppmärksamhet överhuvudtaget i så här tidigt skede. Att namn kommer ut är oundvikligt. En annan diskussion dock.

Nej, diskussionen är viktig att ta. För detta är nu femte tråden på någon vecka där folk hänger ut slumpmässigt valda personer.

Är barnet för tidigt fött kan vad som helst orsaka detta sjukdomsfall (vilket även omfattar trauma). Teknikerna kan vara på plats för att de samtidigt har hittat andra saker i lägenheten, det vet vi inte. Eller så är skadan oförklarlig och det finns tecken på brott begånget, men behöver inte vara ett brott.

Men i sann Flashbackanda dömer vi anhöriga eller helt slumpmässigt valda personer innan någon information finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in